logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Klietkový chov na Slovensku do roku 2030 skončí

12. februára 2020
Správy 0
1752
Klietkový chov na Slovensku do roku 2030 skončí

V poslednom období prevláda neustály spoločenský tlak na zastavenie produkcie slepačích vajec v klietkových chovoch. Rizikom do budúcnosti je však vymiznutie slovenských vajec z ponuky obchodov. Ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR (MPRV SR) Gabriela Matečná, predstavitelia Zväzu obchodu SR a Únia hydinárov Slovenska preto iniciovali dohodu o spolupráci. Cieľom je zachovať sebestačnosť Slovenska v produkcii vajec a zabezpečiť ich dostupnosť a kvalitu.  

Slovenskí produkcenti vajec sú vystavení tlaku zahraničných reťazcov. Tie bez zmapovania reálnych možností dodávok podstielkových vajec už teraz vyhlasujú, že sa zbavia vajec z klietkových chovov. Takmer 80 % z celkovej produkcie vajec na Slovensku však pochádza práve z obohateného klietkového chovu.

Hrozí nám zníženie sebestačnosti v produkcii vajec?

„Uvedomujeme si, že proces odmietania vajec z klietkových chovov v zahraničných obchodných reťazcov je nezvratný. Treba však zdôrazniť, že nemá žiadne logické opodstatnenie a jeho zdôvodňovanie ochranou nosníc je len zámienka. Kvalita a zloženie vajec nezávisí od spôsobu chovu nosníc, ale iba od zloženia krmiva, ktoré nosnice konzumuje,“ vysvetlil Daniel Molnár, riaditeľ Únie hydinárov Slovenska. Do roku 2030 sa Únia hydinárov Slovenska memorandom zaväzuje uskutočniť rekonštrukciu klietkových chovov nosníc na podstielkové, voliérové a voľnovýbehové chovy nosníc. Upozorňuje však na skutočnosť, že bez finančnej pomoci rekonštrukcia nebude možná a výsledkom môže byť len zníženie sebestačnosti v produkcii vajec Slovenska, či dokonca záplava nášho trhu dovážanými vajcami.

Slovenské obchodné reťazce uprednostnia na pultoch vajcia slovenského pôvodu  

Plnenie prísnych legislatívnych požiadaviek slovenských producentov vajec zdôraznil aj Zväz obchodu SR, ktorý zastrešuje reťazce s najvýznamnejším zastúpením slovenských produktov v regáloch. „Slovenskí obchodníci vo Zväze obchodu SR majú výsostný záujem na dodávkach kvalitných a bezpečných potravín do svojich predajní. Slovenskí výrobcovia vajec tieto základné požiadavky napĺňajú,“ vyhlásil Martin Katriak, prezident Zväzu obchodu SR. Vzhľadom na sebestačnosť Slovenska a s ohľadom na čerstvosť a ekológiu sa členovia Zväzu obchodu SR v dohode zaviazali uprednostňovať predovšetkým produkciu vajec pochádzajúcich zo Slovenskej republiky.

Záväzok slovenských obchodných reťazcov preferovať slovenské kvalitné a bezpečné vajcia oceňuje aj agrorezort. „Slovenské obchodné reťazce pristúpením k tomuto memorandu preukázali, že to so spoločenskou zodpovednosťou, na rozdiel od zahraničných reťazcov, myslia vážne. Nesmieme dopustiť, aby sa zo Slovenska stalo odbytisko zahraničných vajec. Slovenskí producenti sú dostatočne schopní na to, aby sa na Slovensku museli zaoberať zahraničnými fipronilovými a salmonelovými kauzami. Intenzívne preto pracujeme na tom, aby slovenskí zákazníci mali aj počas najbližších desiatich rokov na pultoch dostatok slovenských vajec,“ uviedol Milan Lapšanský, generálny riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu MPRV SR.

 

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera