logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Jana Bagiová, spolumajiteľka siete Starý Otec: Nie je jedno, aké potraviny človek konzumuje

7. februára 2020
Profily 0
3207
Jana Bagiová, spolumajiteľka siete Starý Otec: Nie je jedno, aké potraviny človek konzumuje

Práve snaha ponúkať ľuďom dobré jedlo priviedlo Janu Bagiovú do maloobchodu.  Predtým sa venovala iným odvetviam, práca s potravinami ju však naplno pohltila. V spoločnosti Starý Otec má na starosti tvorbu a výrobu vlastných produktov, takže jej záver minulého roka patril otváraniu novej mliekarne. „Milujem celý proces tvorby nových produktov, od receptúry, cez nastavenie technológie až po obal,“ hovorí spolumajiteľka siete Starý Otec Jana Bagiová.

Najskôr budovala doručovaciu sieť, potom viedla cestovnú kanceláriu. Ale zlákalo ju dobré jedlo, preto sa rozhodla vstúpiť do vôd maloobchodu. „Jeden z mojich priateľov rozbiehal spoločnosť Starý Otec a ponúkol mi, aby som sa pridala. A ja som neodmietla,“ spomína spolumajiteľka siete potravín Jana Bagiová.

Predtým nemala s maloobchodom pracovné skúsenosti, ale keďže stála pri samom zrode firmy, musela si prejsť všetkými pozíciami, aké tento biznis prináša. „Spolupodieľala som sa na stavbe prvej predajne, na výbere sortimentu, ale keď bolo treba, stála som aj za pultom, krájala šunky a školila prvé predavačky. A keď vytopilo predajňu, utierala som dlážku,“ smeje sa.

Dnes má Starý Otec v Bratislave už 16 predajní prevažne v nákupných centrách. Zákazníci ho môžu nájsť napríklad v Auparku, Centrali, Bory Mall, ale aj komplexoch Urban Residence či v Slnečniciach. Ďalšie rozširovanie bude závisieť od financií i podnikateľského prostredia.

Podľa Jany Bagiovej je na budovaní siete najťažšie, keď sa stane nejaká havária. „Keď sa niečo neočakávane pokazí, niekto zlyhá a podobne. Keď skrátka niečo nejde tak, ako má,“ hovorí. Priznáva, že táto práca vie byť naozaj vyčerpávajúca. A niekedy prídu také dni, keď má chuť spomaliť alebo zastaviť. „Niekedy máte pocit, že je to boj s veternými mlynmi. Neustále meniaca sa legislatíva, nezmyselné pravidlá, meniace sa nariadenia. Ale potom vždy zvíťazí chuť vyrábať skvelé produkty,“ hovorí Jana Bagiová.

Starý Otec si totiž hneď spočiatku povedal, že bude ponúkať iba poctivé potraviny výlučne zo Slovenska. Teda také, ktoré boli na Slovensku aj skutočne vyrobené. Na začiatku podnikania chodili po krajine a hľadali skutočne zaujímavé produkty. Dnes sú už natoľko známi, že sa im dodávatelia ozývajú sami.

Potom sa pustili aj do vlastnej výroby. „Pri malých výrobcoch, ktorí vyrábajú výnimočné veci, často existujú dve cesty. Jedna je, že neudržia tempo, zmenšia sa a kvalita ich produkcie sa zhorší. Druhá je, že narastú a chcú ísť do reťazcov. A stratia výnimočnosť,“ vysvetľuje dôvody, prečo sa Starý Otec pustil aj do vlastnej produkcie. Pri nej má totiž istotu, že výrobu nebudú musieť znižovať, keďže ani predajná sieť sa nezmenšuje. „Ale ani jej ťažisková produkcia neskončí v reťazcoch, lebo jej to nedovolíme. A znížiť kvalitu – to si už nedovolíme ani náhodou,“ tvrdí.

Starý Otec začal najprv s vlastnou pekárňou, neskôr pridal malú mäsovýrobu. A v závere roka spustil aj malú mliekareň. Popritom rozširuje aj počet vlastných včelích úľov. „Tým sa pravdepodobne naše produkčné plány na dlho zastavia,“ uvádza Jana Bagiová, ktorá má výrobu na starosti. Práve to ju na jej práci baví. „Od receptúry, cez nastavenie technológie až po obal. Celé to milujem. Keďže momentálne naše produkčné firmy spadajú podo mňa, je to významná a najobľúbenejšia súčasť mojej práce. A nové produkty sú ako moje detičky,“ konštatuje.

Otvorenie mliekarne ju v závere roka naplno pohltilo. „Bola som pri tom od samotného návrhu technológie, cez všetky zmeny, ktoré jej rozbeh znamenali, až po rozbeh výroby. Myslím, že toto mi dalo veľmi špecifickú kvalifikáciu. Dnes by som sa asi nebála rozbiehať už výrobu skoro čohokoľvek,“ hovorí.

Vízie Jany Bagiovej do ďalšieho biznisového smerovania sú jasné. Ako hovorí, v istom okamihu života by si každý človek mal uvedomiť, že počet koláčikov a množstvo rezňov, ktoré za život zje, je konečné. Nemalo by byť jedno, aké budú. „Dobré jedlo je súčasťou zdravia, ale aj radosti zo života a šťastia vôbec. A napokon, je to aj súčasť celej našej kultúry. Ja verím, že spolu s kolegami budujeme spoločnosť, ktorej produkty si doma dáte na raňajky, obed, či večeru a keď dojete, slastne si utriete ústa a poviete: Ach, to bolo dobré,“ dodáva na záver.

Pracovný deň Jany Bagiovej

Každý deň v týždni sa venujem jednej z našich výrobných firiem, jeden deň riešim záležitosti v Starom Otcovi. Trikrát v týždni si chodím ráno zacvičiť a potom nasleduje práca, večer a cez víkend rodina. Každodenný bežný život občas spestrím cestovaním.

Čísla

7 rokov v maloobchode aj v Starom Otcovi

1 dieťa

0 domácich zvierat, ale snáď v krátkom čase pribudne pes

Záľuby: dobré jedlo a s tým spojené varenie, lyžovanie, cestovanie

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera