logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Packeta zahájila spoluprácu s obchodnými reťazcami Tesco a Lidl. V prvej fáze spolupráce...
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...

Pohľad pod povrch: Ako môže marketing rozhodnúť o predaji tovaru

5. februára 2020
Správy 0
416
Pohľad pod povrch: Ako môže marketing rozhodnúť o predaji tovaru

Môže vám to prísť nemysliteľné. Veď o predaji konkrétnych produktov predsa musia rozhodovať kvalita a cena. Práve tieto dva faktory sú najviac brané do úvahy zákazníkmi, keď si idú niečo do obchodu kúpiť alebo keď niečo objednávajú cez internet. Odpoveď nie je taká jednoznačná – áno aj nie.

Nájde sa cieľová skupina, ktorá sa rozhoduje podľa ceny či akciovej ceny, jednoducho, keď ide finálna čiastka nadol, je to pre spomínaných ľudí najväčším lákadlom. Potom je tu opačné spektrum, a to spotrebitelia, ktorí idú čisto po kvalite, finančne lepšie situovaní, ktorí nehľadia na to, čo koľko stojí a dá sa nadnesene povedať, že ich to ani nezaujíma. Trh musí rátať s oboma skupinami, pretože obe tvoria spotrebiteľov, ktorí kupujú produkty.

O tom ale nebude v tomto texte reč. My sa na celú problematiku pozeráme iným pohľadom – marketingom. Marketing je v súčasnosti alfou a omegou, ktorá hýbe trhom, pričom kto si to uvedomí, ten víťazí, pretože faktom je, že nie každý si to uvedomuje, ale marketing je prítomný non stop a dá sa namietať, že už si ani rožky či chlieb v obchode nekúpite bez toho, aby na vás marketing vplýval. Môže mať rôzne podoby. Od jemných odkazov na obale, od malej pridanej hodnoty na konkrétnom produkte, až po veľké reklamy či kampane, ktoré vám takpovediac nedajú spať. Samozrejme, vždy to závisí od toho, kto pre konkrétnu firmu robí marketing a v neposlednom rade od toho, aký na to daná firma má rozpočet.

Nie nadarmo sa totiž hovorí, že za peniaze sa dá aj v Prahe kúpiť dom. Toto staré porekadlo platí aj v 21.storočí. Nerozhoduje totiž vždy cena a kvalita, veľkú rolu hrá aj marketing. Jednoducho, spotrebiteľ ide tam, kde ho to láka najviac. A aby ho niekam lákalo, to je práve úloha marketingového tímu. Služby na sledovanie filmov a seriálov ako Netflix. Netflix vám napríklad ponukne prvý mesiac zadarmo. Vyskúšate si, či vám služba vyhovuje, či ju využívate a následne ak ste spokojní, tak ďalší mesiac si už platíte. Môžete ju samozrejme po konkrétnom mesiaci zrušiť.

Potom tu je služba na počúvanie hudby Spotify. Nachádzajú sa tam študentské zľavy, okrem iného, môžete  svoje konto zdieľať aj s kamarátmi či rodinnými príslušníkmi, čo je v dlhodobom horizonte veľmi výhodné. A opäť platí, že ak nie ste spokojní, môžete to zrušiť. Je to na vás.  Ďalej tu máme kasína, predovšetkým online možnosti, ktoré kasína v tejto dobe ponúkajú. Ako noví hráči dostanete bonusy, ktoré môžete bez míňania svojich financií využiť. Môžete taktiež vyskúšať rôzne hry či služby, ktoré, ak sa vám zapáčia, môžete potom využívať naplno. Takéto služby ponúka napríklad Royal Vegas Online Casino. Možností je neúrekom, je len na vás, ktoré si vyberiete.

Vyššie spomínané predstavuje formu marketingu, ktorá je taktiež veľmi aktuálna – zákazník dostane na úvod využívania konkrétnej služby bonus, prípadne obsah zadarmo, pričom následne sa môže rozhodnúť, čo bude pokračovať vo využívaní konkrétnej veci. Niekedy sa veľmi ľahko stať, že človek v konečnom dôsledku zaplatí väčšiu čiastku za niečo, čo je porovnateľné kvalitou s konkurenciou, prípadne o niečo výkonnostne slabšie, ale naláka ho kvalitná reklama a dobrý marketing. To sa pritom nebavíme o klamstvách na ľuďoch alebo o nedovolenom ovplyvňovaní. Tu sa nehrá na porušovanie pravidiel, tu sa jedná o ilúziu dokonalosti či šikovnosť presviedčania.

Veľkú rolu hrá psychológia. Marketing môže byť navolený rôznymi spôsobmi a niekedy sa stane, že si niečo kúpite a neviete ani prečo ste si kúpili konkrétne tú vec a nie niečo podobné, v podobnej kvalite a možno za menej peňazí. To je znakom toho, že marketingový tím danej firmy odviedol výbornú prácu. Nájdu sa zákazníci, ktorí už vedia prekuknúť rôzne praktiky a vidia takpovediac pod povrch marketingového sveta. Väčšina ale nie a to je ľudovo povedané vodou na mlyn pre firmy a obchodníkov. Veríme, že po prečítaní týchto riadkov budete obozretnejší a budete sa snažiť pod pomyselný povrch hľadieť aj vy. Dá sa to.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

13. – 14. 10. 2022, Kongres Obalko, Praha

15. – 19. 10. 2022, Veľtrh SIAL Paris, Paríž

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera