logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kto uspel v náročnom teste spotrebiteľskej priazne? Ktoré značky prešli sitom kvality, ktorú...
  • Diskont Lidl má na Slovensku aktuálne 174 predajní, poslednú otvoril v Martine. Ide o štvrtý...
  • Nové automatizované predajne Coop 24/7 pribudli v Šuranoch a Sládkovičove. Táto správa si v...
  • V posledných rokoch sme svedkami dynamického rozvoja predajných konceptov, ktoré prepájajú...

Pohľad pod povrch: Ako môže marketing rozhodnúť o predaji tovaru

5. februára 2020
Správy 0
734
Pohľad pod povrch: Ako môže marketing rozhodnúť o predaji tovaru

Môže vám to prísť nemysliteľné. Veď o predaji konkrétnych produktov predsa musia rozhodovať kvalita a cena. Práve tieto dva faktory sú najviac brané do úvahy zákazníkmi, keď si idú niečo do obchodu kúpiť alebo keď niečo objednávajú cez internet. Odpoveď nie je taká jednoznačná – áno aj nie.

Nájde sa cieľová skupina, ktorá sa rozhoduje podľa ceny či akciovej ceny, jednoducho, keď ide finálna čiastka nadol, je to pre spomínaných ľudí najväčším lákadlom. Potom je tu opačné spektrum, a to spotrebitelia, ktorí idú čisto po kvalite, finančne lepšie situovaní, ktorí nehľadia na to, čo koľko stojí a dá sa nadnesene povedať, že ich to ani nezaujíma. Trh musí rátať s oboma skupinami, pretože obe tvoria spotrebiteľov, ktorí kupujú produkty.

O tom ale nebude v tomto texte reč. My sa na celú problematiku pozeráme iným pohľadom – marketingom. Marketing je v súčasnosti alfou a omegou, ktorá hýbe trhom, pričom kto si to uvedomí, ten víťazí, pretože faktom je, že nie každý si to uvedomuje, ale marketing je prítomný non stop a dá sa namietať, že už si ani rožky či chlieb v obchode nekúpite bez toho, aby na vás marketing vplýval. Môže mať rôzne podoby. Od jemných odkazov na obale, od malej pridanej hodnoty na konkrétnom produkte, až po veľké reklamy či kampane, ktoré vám takpovediac nedajú spať. Samozrejme, vždy to závisí od toho, kto pre konkrétnu firmu robí marketing a v neposlednom rade od toho, aký na to daná firma má rozpočet.

Nie nadarmo sa totiž hovorí, že za peniaze sa dá aj v Prahe kúpiť dom. Toto staré porekadlo platí aj v 21.storočí. Nerozhoduje totiž vždy cena a kvalita, veľkú rolu hrá aj marketing. Jednoducho, spotrebiteľ ide tam, kde ho to láka najviac. A aby ho niekam lákalo, to je práve úloha marketingového tímu. Služby na sledovanie filmov a seriálov ako Netflix. Netflix vám napríklad ponukne prvý mesiac zadarmo. Vyskúšate si, či vám služba vyhovuje, či ju využívate a následne ak ste spokojní, tak ďalší mesiac si už platíte. Môžete ju samozrejme po konkrétnom mesiaci zrušiť.

Potom tu je služba na počúvanie hudby Spotify. Nachádzajú sa tam študentské zľavy, okrem iného, môžete  svoje konto zdieľať aj s kamarátmi či rodinnými príslušníkmi, čo je v dlhodobom horizonte veľmi výhodné. A opäť platí, že ak nie ste spokojní, môžete to zrušiť. Je to na vás.  Ďalej tu máme kasína, predovšetkým online možnosti, ktoré kasína v tejto dobe ponúkajú. Ako noví hráči dostanete bonusy, ktoré môžete bez míňania svojich financií využiť. Môžete taktiež vyskúšať rôzne hry či služby, ktoré, ak sa vám zapáčia, môžete potom využívať naplno. Takéto služby ponúka napríklad Royal Vegas Online Casino. Možností je neúrekom, je len na vás, ktoré si vyberiete.

Vyššie spomínané predstavuje formu marketingu, ktorá je taktiež veľmi aktuálna – zákazník dostane na úvod využívania konkrétnej služby bonus, prípadne obsah zadarmo, pričom následne sa môže rozhodnúť, čo bude pokračovať vo využívaní konkrétnej veci. Niekedy sa veľmi ľahko stať, že človek v konečnom dôsledku zaplatí väčšiu čiastku za niečo, čo je porovnateľné kvalitou s konkurenciou, prípadne o niečo výkonnostne slabšie, ale naláka ho kvalitná reklama a dobrý marketing. To sa pritom nebavíme o klamstvách na ľuďoch alebo o nedovolenom ovplyvňovaní. Tu sa nehrá na porušovanie pravidiel, tu sa jedná o ilúziu dokonalosti či šikovnosť presviedčania.

Veľkú rolu hrá psychológia. Marketing môže byť navolený rôznymi spôsobmi a niekedy sa stane, že si niečo kúpite a neviete ani prečo ste si kúpili konkrétne tú vec a nie niečo podobné, v podobnej kvalite a možno za menej peňazí. To je znakom toho, že marketingový tím danej firmy odviedol výbornú prácu. Nájdu sa zákazníci, ktorí už vedia prekuknúť rôzne praktiky a vidia takpovediac pod povrch marketingového sveta. Väčšina ale nie a to je ľudovo povedané vodou na mlyn pre firmy a obchodníkov. Veríme, že po prečítaní týchto riadkov budete obozretnejší a budete sa snažiť pod pomyselný povrch hľadieť aj vy. Dá sa to.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

15. 5. 2025, galavečer Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka, Bratislava

Laboratórium automatizácie otvorené: kongres Eastlog 2025 namieša ten správny kokteil

Desať najlepších udržateľných prípadových štúdií z Česka a Slovenska bude predstavených na aprílovom Sustainability Summite

20. – 21. 5. 2025, veľtrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27. – 31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025

Obchod očami Renáty Peťovskej, riaditeľky sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete Coop Jednoty Slovensko: Značka Tomu ver prináša potraviny pre všetkých

7. apríla 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok