logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...

Rodiny a školy vyhadzujú chlieb a pečivo, dôvodom môže byť nízka cena

4. februára 2020
Správy 0
1590
Rodiny a školy vyhadzujú chlieb a pečivo, dôvodom môže byť nízka cena

Takmer polovica nakúpeného chleba a pečiva v rodinách a školách skončí v koši. Vyplýva to z prieskumu Národného poľnohospodárskeho a potravinárskeho centra, ktorý bol realizovaný na vzorke 200 domácností a školských zariadení. Ten okrem iného odhalil, že až 39 % odpadu tvoria práve pekárenské výrobky.

„Prieskum odhalil, že až 39 percent odpadu v rodinách a školách tvoria práve pekárenské výrobky. Toto číslo je enormne vysoké, najmä ak ho prirovnáme k skutočnosti, že pekári dlhodobo bojujú za zvýšenie cien u svojich odberateľov a úspešní sú len v malom percente prípadov,“ uviedla Tatiana Lopúchová, predsedkyňa Slovenského zväzu pekárov, cukrárov a cestovinárov. Za pekárenskými výrobkami nasledovalo ovocie a zelenina v 32 % , mlieko a mliečne produkty v 16 %, mäsové výrobky so siedmimi percentami a cukrovinky, ktoré predstavujú šesť percent.

Pekári apelujú na zvýšenie cien

Podľa zväzu pekárov môže byť jedným z dôvodov plytvania práve fakt, že ľudia sú zvyknutí za pekárenské výrobky platiť nízke ceny a tým pádom si na ich spotrebu nedávajú pozor, respektíve nie sú v plytvaní chlebom či pečivom až tak opatrní ako pri potravinách s vyššou pultovou cenou. „Slovenskí pekári bojujú s nízkymi odbytovými cenami, ktoré mnohokrát nedosahujú ani výrobné náklady. V dôsledku neustáleho nárastu mzdových nákladov, ako aj ostatných výrobných nákladov, pekári apelujú na nutnosť zvýšenia cien vo všeobecnosti. Pultové ako aj odbytové ceny základných pekárenských výrobkov pritom zostávajú takmer na rovnakej úrovni už niekoľko rokov, čo je neakceptovateľné z ekonomického hľadiska pekární. Sme presvedčení, že ak by sa ceny dostali na vyššiu úroveň, mnoho spotrebiteľov by riešilo kúpu pekárenských výrobkov opatrnejšie a neplytvalo by nimi v takom veľkom rozsahu ako dnes,“ dodáva Tatiana Lopúchová.

Marketingový ťah na úkor práce

Tvrdenia zväzu pekárov podporuje aj komplexná štúdia realizovaná v rámci rámcového programu Európskej únie Food Use for social Innovation by Optimising Waste Prevention Strategies a rovnako aj analýza výsledkov tvorby odpadov v domácnostiach. Bolo zistené, že domácnosti v rozvinutejších európskych krajinách plytvajú najviac ovocím a zeleninou, pričom práve pekárenské produkty sa nachádzali na posledných priečkach. „Dôvodom môže byť práve spomínaná vyššia cena chleba a pečiva na pultoch a zachovanie tradícií pekárenstva v daných krajinách. U nás je tento trend zatiaľ opačný, avšak pekári veria v zmenu,“ potvrdila Tatiana Lopúchová. Respondenti v štúdii zároveň potvrdili, že základnými príčinami plytvania sú nadmerné zásoby či nesprávne skladovanie.

Napriek týmto alarmujúcim štúdiám sme však dnes svedkami toho, že obchodníci svoje ceny aj napriek skutočnosti znižujú. „Pekári to považujú za vyslovene marketingový ťah, ktorí však ide na úkor ich práce,“ upozornila Tatiana Lopúchová.

Prieskum bol realizovaný v roku 2019 na podujatí Agrokomplex na vzorke 200 domácností a školských zariadení. Podnet na vypracovanie prieskumu vychádzal z Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR v rámci kvantifikácie príčin potravinových stráv a plytvania s potravinami vo vybraných subjektoch.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera