logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Coop Jednota zavádza strategický program „Jednotne ekologicky“

4. februára 2020
Správy 0
1598
Coop Jednota zavádza strategický program „Jednotne ekologicky“

Maloobchodná sieť Coop Jednota zavádza nový strategický prístup k environmentálnej politike. Pod sloganom „Jednotne ekologicky“ si budú spotrebitelia môcť v predajniach zakúpiť už len recyklovateľné nákupné tašky určené na viacnásobné použitie. Myšlienku ochrany životného prostredia reťazec rozvinul prostredníctvom edukatívnej grafiky, ktorou zákazníkov informuje ako správne recyklovať. Pripravovanou novinkou sú aj papierové vrecká na nebalené potraviny.

„Ak chceme byť zodpovednejší k našej planéte, musíme všetci priložiť ruku k dielu, a to či už malé spoločnosti, veľké firmy, ale aj domácnosti. V Coop Jednote preto posúvame našu environmentálnu stratégiu ešte ďalej. Sloganom ,Jednotne ekologicky´ a edukatívnymi grafickými ikonami na tenkých plastových taškách spotrebiteľom vysvetľujeme, ako tašku môžu použiť opakovane, a ako ju majú na konci používania vyhodiť do žltého kontajnera určeného na plastový odpad. Naším cieľom totiž nie je len samotná recyklácia, ale čo je dôležité, aj prispievanie k cirkulárnej ekonomike, pretože práve to je cesta k trvalej udržateľnosti,“ informuje Branislav Lellák, vrchný riaditeľ obchodnej sekcie Coop Jednoty Slovensko.

Recyklovateľné tašky a ekologický maják

Ľahká plastová taška s grafikou v podobe žltého kontajnera je navrhnutá  tak, aby bola vyrobená už z recyklovaného materiálu, zároveň je recyklovateľná a určená na viacnásobné použitie. Dizajn tašky okrem grafiky a sloganu „Jednotne ekologicky“ dopĺňajú aj výzvy pre zákazníkov „Používaj ma opakovanie“ a „Patrím do žltého kontajnera“. Na jej výrobe sa podieľali ľudia so zdravotným hendikepom.

Veľká taška s uchom je vyrobená z 80 % recyklovaného plastu z odpadkových košov. Obsahuje certfikát Modrý anjel, čo je najstaršia a najznámejšia eko značka na svete. Modrý anjel stanovuje štandardy ekologicky orientovaných produktov a služieb. Udeľuje sa spoločnostiam za ich záväzky pri ochrane životného prostredia. Tento certifikát je „ekologickým majákom“, ktorý zákazníkovi ukazuje cestu k ekologicky lepšiemu produktu a podporuje environmentálne uvedomelú spotrebu.

Slogan „Jednotne a ekologicky“ využila Coop Jednota aj pri dizajnovaní papierovej tašky, ktorá je ďalšou alternatívou pre spotrebiteľov. Novinkou je recyklovateľná textilná taška s modrotlačou, ktorú slovenský reťazec nedávno uviedol do predaja. Zákazníci majú možnosť zakúpiť si i permanentnú tašku vyrobenú z recyklovateľných PET fliaš. Pripravovanou novinkou sú jednodruhové vrecká doplnené o priesvitné okienko vyrobené z papiera. Určitené sú na nebalené potraviny.

Optimalizácia počtu letákov

Ďalším z environmentálnych opatrení Coop Jednoty je optimalizácia počtu letákov doručovaných do poštových schránok. Domáci reťazec ich znížil o takmer 12 miliónov kusov ročne, čím v priebehu dvanástich mesiacov ušetrí 214 ton papiera. Papier použitý na tlač letákov je z veľkej časti vyrobený z recyklátu. Letáky sa tlačia v tlačiarni, ktorá spĺňa prísne európske ekologické podmienky a môže používať značku EU Ecolabel.

Postupné vyraďovanie plastových výrobkov a úsporná technológia

Maloobchodná sieť sa venuje ochrane životného prostredia dlhodobo. V roku 2019 začala vyraďovať z predaja plastové slamky a plastový riad vlastnej značky a nahradila ich produktmi vyrobenými z cukrovej trstiny. Plastové tyčinky do uší zamenila za bambusové. V rámci environmentálnej politiky umožňuje zákazníkom vrátiť použité batérie priamo do miesta predaja.

Regionálne spotrebné družstvá sa na ochrane životného prostredia podieľajú investovaním do nových technologických a energeticky úsporných chladiarenských zariadení na báze chladiva CO2, ktoré dokážu ušetriť až 20 % elektrickej energie. Zavádzaním elektronických cenoviek a LED cenoviek v predajniach znižuje spotrebu papiera a tonerov, ktoré sú v katalógu odpadov zaradené do kategórie nebezpečný odpad. Postupne vymieňajú klasické žiarivky a nahrádzajú ich LED svietidlami, s 2 až 3-násobne vyššou účinnosťou svetelného výkonu oproti bežným svetelným zdrojom pri nižšej spotrebe elektrickej energie.

Nový environmentálny strategický program obchodného systému Coop Jednoty zahŕňa aj ďalšie inovácie vo vlastnej značke, o ktorých bude reťazec informovať v druhej polovici tohto roka.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera