Elektro predajca Datart za prvý uzavretý obchodný rok od fúzie so zlínskou spoločnosťou HP Tronic navýšil tržby v Česku a na Slovensku medziročne o 32 percent. V minulom roku navyše rozšíril sieť kamenných predajní a zvýšil kapacitu skladových priestorov. Vedenie spoločnosti HP Tronic hodnotí spojenie spoločností pozitívne.
Náročnosť fúzie spoločností sa v prvej polovici roka 2019 prejavila na predajných výsledkoch. „Nedosahovali sme také čísla, aké by vykazovali obe firmy, keby fungovali oddelene. V tejto chvíli máme za sebou viac než 90 percent procesu integrácie a môžeme povedať, že súčasné výsledky sú dôkazom fungujúceho spojenia,“ tvrdí František Mikoška, obchodno-marketingový riaditeľ skupiny HP Tronic. Datart výrazne posilnil svoju pozíciu na trhu, a to predovšetkým v poslednom kvartáli 2019, v ktorom tržby medziročne zvýšil o 45 percent. „Dostali sme sa nad čísla samostatných firiem pred integráciou,“ dodáva František Mikoška.
Expanzia značky Datart
Spoločnosť HP Tronic v období zahájenia fúzie v auguste 2018 prevádzkovala predajne Euronics, po začlenení Datartu sa rozhodla sústrediť svoje hlavné retailové aktivity do značky Datart. „Podarila sa nám komunikácia značky Datart, posilnili sme jej vnímanie a podiel na trhu, posilnili výkon e-shopu, medziročne sme zvýšili tržby internetového obchodu na dvojnásobok a vytvorili sme hustú sieť predajní s dostupnou vzdialenosťou pre zákazníka,“ tvrdí František Mikoška. Spoločnosť HP Tronic od fúzie rebrandovala viac než sedemdesiat predajní Euronics na Datart a v priebehu minulého roka v Českej republike otvorila šesť nových predajní a ďalších šesť zrekonštruovala. „Zákazníci stále radi využívajú možnosť priameho kontaktu s odborníkom, naše predajne v minulom roku navštívilo takmer 22 miliónov ľudí, v porovnaní s rokom 2018 sa návštevnosť zvýšila o necelých šesť percent,“ uviedla Eva Kočicová, hovorkyňa značky Datart. Predajne zákazníci využívajú taktiež k osobným odberom tovaru, ktoré zakúpia v e-shope. Tovar si na predajniach vyzdvihuje čoraz viac zákazníkov, medziročne sa obľuba osobných odberov zvýšila o šesť percent.