logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

IKEA otvorí v regiónoch tri ďalšie výdajné miesta

23. januára 2020
Správy 0
1909
IKEA otvorí v regiónoch tri ďalšie výdajné miesta

Spoločnosť IKEA na Slovensku zaznamenáva finančný úspech a od základov mení svoj spôsob podnikania. Celkový obrat v IKEA Bratislava stúpol o 9,2 % na 117,1 milióna eur. Obchodný dom v minulom finančnom roku zároveň navštívilo viac než 2,9 milióna ľudí. Ďalším krokom spoločnosti je práca na väčšej dostupnosti pre zákazníkov a udržateľnosti. V roku 2020 otvorí výdajné miesta v troch preferovaných slovenských mestách.

V novom roku spoločnosť okrem iného plánuje otvorenie troch výdajných miest v preferovaných slovenských mestách, a to v Nitre, Banskej Bystrici a Žiline. „Neustále pracujeme na zlepšovaní našich služieb a dostupnosti pre čo najviac ľudí. Investujeme do nových predajných kanálov, inovatívnych formátov obchodov a digitálnych platforiem,“ vysvetľuje Mounia El Hilali, generálna riaditeľka IKEA a riaditeľka v oblasti trvalej udržateľnosti pre Českú republiku, Maďarsko a Slovensko. Zároveň dodáva, že spoločnosť prechádza najväčšou transformáciou v histórii značky IKEA. „V posledných rokoch sme podnikli dôležité strategické kroky smerom do budúcnosti a sme si vedomí toho, že potrebujeme zohraný tím zamestnancov.“ IKEA má ambíciu prejsť do roku 2030 na výhradne obnoviteľné a recyklované materiály, a splniť tak ciele v rámci svojej stratégie.

IKEA sa zamerala i na to, aby ľuďom zjednodušila nakupovanie online formou a v obchodných domoch ponúka digitálne riešenia. Ide o nové služby dopravy, montáže alebo inštalácie. „Obchodné domy IKEA zostávajú aj naďalej dôležitou súčasťou nášho podnikania a taktiež aj predmetom našich ďalších investícií. V minulom roku sme do obchodných domov investovali viac ako 500 tisíc eur,“ hovorí Federica Barberis, obchodná riaditeľka pre Českú republiku, Maďarsko a Slovensko.

Výdajné miesta a aktualizácia webovej stránky

V roku 2020 plánuje spoločnosť otvoriť „neznačkové“ výdajné miesta v mestách Nitra, Banská Bystrica a Žilina. Prevádzkovať ich bude externá spoločnosť. Vďaka tomu bude IKEA bližšie k zákazníkom v miestach, ktoré v rámci vyzdvihnutia zásielok preferujú. „Výdajné miesta zákazníkom ponúkajú možnosť vybrať si, kde a kedy si chcú objednávku vyzdvihnúť. To, že si dovezú výrobky domov sami, je cenovo dostupnou alternatívou k dopravnej službe,“ uvádza Federica Barberis. Koncom januára IKEA spustí nový responzívny web s vylepšenou funkciou vyhľadávania, aktualizovaným obsahom, ako aj novými kategóriami a filtrami.  

Kroky k trvalej udržateľnosti

Cieľom IKEA je byť do roku 2030 úplne cirkulárnou spoločnosťou. Nové výrobky preto vyvíja tak, aby bolo možné ich opraviť, upraviť, opätovne využiť či predať. Lokálne sa pritom zameriava na dve oblasti. V prvej rieši to, ako predchádzať  vzniku odpadu a ako zaistiť, aby všetok produkovaný odpad bol opäť využití v dodávateľskom reťazci. Na Slovensku sa úspechu teší iniciatíva Druhý život látkam. Druhou oblasťou je inšpirácia a zapojenie zákazníkov do cirkulárnej spotreby. Cieľom IKEA je poskytnúť zákazníkom vedomosti, inšpiráciu a služby, ktoré im pomôžu s predĺžením životnosti, zdieľaním, prenájmom alebo s opätovným predajom ich nábytku. V tejto oblasti spoločnosť spustila iniciatívu Druhý život nábytku, v rámci ktorej môže zákazník spätne predať nepotrebný nábytok.

Nákupné správanie zákazníkov sa mení

Na Slovensku sa za uplynulý rok predalo 15,6 milióna výrobkov, pričom nákupy v obchodnom dome mali priemernú hodnotu 69 eur. Úspech zaznamenala aj reštaurácia a bistro obchodného domu. Najväčším predajným hitom sa stali mäsové guľôčky, stúpa však aj predaj zeleninových. Nákupné správania zákazníkov sa mení a zvyšuje sa záujem o nakupovanie cez internet. Internetové tržby minulý rok stúpli až o 60,7 % a návštevnosť webu v porovnaní s predchádzajúcim rokom narástla o 6,6 %. Zároveň sa zvýšila aj priemerná hodnota nákupu na internete, a to 408 eur.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera