logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

IKEA otvorí v regiónoch tri ďalšie výdajné miesta

23. januára 2020
Správy 0
2040
IKEA otvorí v regiónoch tri ďalšie výdajné miesta

Spoločnosť IKEA na Slovensku zaznamenáva finančný úspech a od základov mení svoj spôsob podnikania. Celkový obrat v IKEA Bratislava stúpol o 9,2 % na 117,1 milióna eur. Obchodný dom v minulom finančnom roku zároveň navštívilo viac než 2,9 milióna ľudí. Ďalším krokom spoločnosti je práca na väčšej dostupnosti pre zákazníkov a udržateľnosti. V roku 2020 otvorí výdajné miesta v troch preferovaných slovenských mestách.

V novom roku spoločnosť okrem iného plánuje otvorenie troch výdajných miest v preferovaných slovenských mestách, a to v Nitre, Banskej Bystrici a Žiline. „Neustále pracujeme na zlepšovaní našich služieb a dostupnosti pre čo najviac ľudí. Investujeme do nových predajných kanálov, inovatívnych formátov obchodov a digitálnych platforiem,“ vysvetľuje Mounia El Hilali, generálna riaditeľka IKEA a riaditeľka v oblasti trvalej udržateľnosti pre Českú republiku, Maďarsko a Slovensko. Zároveň dodáva, že spoločnosť prechádza najväčšou transformáciou v histórii značky IKEA. „V posledných rokoch sme podnikli dôležité strategické kroky smerom do budúcnosti a sme si vedomí toho, že potrebujeme zohraný tím zamestnancov.“ IKEA má ambíciu prejsť do roku 2030 na výhradne obnoviteľné a recyklované materiály, a splniť tak ciele v rámci svojej stratégie.

IKEA sa zamerala i na to, aby ľuďom zjednodušila nakupovanie online formou a v obchodných domoch ponúka digitálne riešenia. Ide o nové služby dopravy, montáže alebo inštalácie. „Obchodné domy IKEA zostávajú aj naďalej dôležitou súčasťou nášho podnikania a taktiež aj predmetom našich ďalších investícií. V minulom roku sme do obchodných domov investovali viac ako 500 tisíc eur,“ hovorí Federica Barberis, obchodná riaditeľka pre Českú republiku, Maďarsko a Slovensko.

Výdajné miesta a aktualizácia webovej stránky

V roku 2020 plánuje spoločnosť otvoriť „neznačkové“ výdajné miesta v mestách Nitra, Banská Bystrica a Žilina. Prevádzkovať ich bude externá spoločnosť. Vďaka tomu bude IKEA bližšie k zákazníkom v miestach, ktoré v rámci vyzdvihnutia zásielok preferujú. „Výdajné miesta zákazníkom ponúkajú možnosť vybrať si, kde a kedy si chcú objednávku vyzdvihnúť. To, že si dovezú výrobky domov sami, je cenovo dostupnou alternatívou k dopravnej službe,“ uvádza Federica Barberis. Koncom januára IKEA spustí nový responzívny web s vylepšenou funkciou vyhľadávania, aktualizovaným obsahom, ako aj novými kategóriami a filtrami.  

Kroky k trvalej udržateľnosti

Cieľom IKEA je byť do roku 2030 úplne cirkulárnou spoločnosťou. Nové výrobky preto vyvíja tak, aby bolo možné ich opraviť, upraviť, opätovne využiť či predať. Lokálne sa pritom zameriava na dve oblasti. V prvej rieši to, ako predchádzať  vzniku odpadu a ako zaistiť, aby všetok produkovaný odpad bol opäť využití v dodávateľskom reťazci. Na Slovensku sa úspechu teší iniciatíva Druhý život látkam. Druhou oblasťou je inšpirácia a zapojenie zákazníkov do cirkulárnej spotreby. Cieľom IKEA je poskytnúť zákazníkom vedomosti, inšpiráciu a služby, ktoré im pomôžu s predĺžením životnosti, zdieľaním, prenájmom alebo s opätovným predajom ich nábytku. V tejto oblasti spoločnosť spustila iniciatívu Druhý život nábytku, v rámci ktorej môže zákazník spätne predať nepotrebný nábytok.

Nákupné správanie zákazníkov sa mení

Na Slovensku sa za uplynulý rok predalo 15,6 milióna výrobkov, pričom nákupy v obchodnom dome mali priemernú hodnotu 69 eur. Úspech zaznamenala aj reštaurácia a bistro obchodného domu. Najväčším predajným hitom sa stali mäsové guľôčky, stúpa však aj predaj zeleninových. Nákupné správania zákazníkov sa mení a zvyšuje sa záujem o nakupovanie cez internet. Internetové tržby minulý rok stúpli až o 60,7 % a návštevnosť webu v porovnaní s predchádzajúcim rokom narástla o 6,6 %. Zároveň sa zvýšila aj priemerná hodnota nákupu na internete, a to 408 eur.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera