Za nového generálneho riaditeľa spoločnosti British American Tobacco (BAT) pre Českú republiku a Slovensko bol vymenovaný Štěpán Michlíček. Vo funkcii nahradil Stevena Donaldsona, ktorý sa vracia do londýnskej centrály BAT.
Štěpán Michlíček vyštudoval ekonómiu na Mendelovej univerzite v Brne a MBA na LIGS University v Prahe. Osem rokov pracoval v Scandinavian Tobacco, z toho viac než štyri roky ako riaditeľ marketingu a neskôr ako generálny riaditeľ pre Česko a Slovensko.
V roku 2008 nastúpil na oddelenie marketingu British American Tobacco. V rokoch 2012 až 2014 pracoval v Londýne ako globálny brand manager pre značku Rothmans a od roku 2014 až do konca minulého roka pôsobil ako riaditeľ marketingu a predaja BAT v rámci stredoeurópskeho regiónu so sídlom vo Varšave.
„BAT prechádza najväčšou transformáciou vo svojej histórii. Z pôvodnej tabakovej spoločnosti sa mení na spoločnosť nikotínovú. Naše tradičné produktové portfólio, ktoré v minulosti tvorili výhradne cigarety, sa za posledné dva roky rozrástlo o naše glo v kategórii zahrievaného tabaku a nikotínové vrecúška Lyft, ktoré sú jednotkou na českom trhu,“ uviedol Štěpán Michlíček.
Zákaz predaja cigariet s príchuťami ako nový obchodný impulz
„Mojou prioritou bude ďalší rozvoj a posilňovanie inovácií spoločnosti BAT v Českej republike a na Slovensku. Tento rok bude tabakový priemysel prebiehať v znamení celej rady zmien a noviniek. Pripravujeme sa na očakávaný zákaz predaja mentolových a klikacích cigariet s príchuťami, ktoré zmiznú z pultov obchodov 21. mája v rámci celej Európskej únie. V tejto súvislosti vnímam veľký potenciál v presune spotrebiteľov k nášmu zariadeniu na zahrievanie tabaku glo, na ktorého tabakové náplne sa zákaz nevzťahuje,“ dodáva Štěpán Michlíček.