Spoločnosť Lidl ďalej pokračuje vo svojej stratégii obmedzovania a nahrádzania plastov v rámci svojho sortimentu. Úpravou troch druhov produktov ušetrí ročne ďalších 30 ton plastov. Nadväzuje tak na opatrenia z posledných mesiacov. Krajinu ročne odbremení o viac ako 420 ton plastov, čo predstavuje objem plastového odpadu ročne vyprodukovaného 13 000 Slovákmi.
Prvým krokom diskontu pri redukcii plastov bolo odstránenie najtenších igelitových tašiek z predaja koncom minulého roka. Odstránením týchto tašiek z ponuky Lidl ušetril 125 ton plastov ročne. Ďalším krokom bolo zmenšenie obalov pracích gélov, orechov a sušených plodov, čím sa bez zmeny obsahu produktov dosiahla úspora 15 ton plastov ročne.
Dôležitým krokom v boji proti plastom bolo rozhodnutie spoločnosti znížiť hmotnosť PET fliaš nealkoholických nápojov vlastnej značky. Úprava sa týka aj obalových fólií. Tento krok predstavuje úsporu plastov v objeme 216 ton na ročnej báze. Lidl v roku 2018 zároveň recykloval viac ako 800 ton plastov. Jednorazový plastový riad nahradil ekologickejšími alternatívami, čo predstavuje úsporu v objeme 35 ton ročne.
Aké sú najnovšie protiplastové opatrenia spoločnosti?
Zmena obalu hranolčekov predstavuje úsporu 2,5 tony, rovnaký krok spravila spoločnosť pri detských plienkach, čo znamená redukciu plastu o 5,5 tony. Až o 22 ton plastov ročne diskont odbremení krajinu nahradením plastovej paličky pri vatových tyčinkách za papierový materiál. V súčte ide o ročnú úsporu 30 ton plastu.
„Máme nastavenú jasnú a dlhodobú stratégiu, ktorá stojí na troch pilieroch: nahradiť, obmedziť a recyklovať,“ tvrdí Martin Nagy, konateľ spoločnosti Lidl zodpovedný za oblasť nákupu. Zároveň dodáva, že spoločnosť spolu s dodávateľmi uvažuje o úplnom odstránení plastových obalov, alebo ich náhrade ekologickejšími materiálmi. „Pri ovocí a zelenine ponúkame čoraz viac nebalených produktov. O takýto postup sa snažíme aj pri iných tovarových skupinách. Napríklad pri niektorých druhoch oblečenia sme už dávnejšie úplne odstránili plastové fólie.
Spoločnosť začala s iniciatívou redukcie plastov v roku 2018. V rámci nej si Lidl stanovil ambiciózne ciele znížiť objem plastov vo vlastných prevádzkach o najmenej 20 % a zároveň má ambíciu dosiahnuť 100 % recyklovateľnosť plastových obalov vlastných značiek do roku 2025.