logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Čo sme tento rok urobili pre našu planétu?

5. januára 2020
Komerčné prezentácie - archiv 0
267
Čo sme tento rok urobili pre našu planétu?

Ako konkrétne sa snaha o udržateľnosť prejavuje v podnikaní storočnej rodinnej spoločnosti Mars, ktorá je okrem iného aj výrobcom žuvačiek Orbit, čokoládových tyčiniek Mars, Twix a Snickers, ryže Uncle Ben ‚s alebo krmiva pre zvieratá Pedigree, nám povedala Zuzana Lošáková, corporate affairs director pre Strednú Európu.

Aká je úloha udržateľnosti v obchodnej stratégii spoločnosti?

Prečítajte si tiež
Tovar&Predaj 1 – 2/2022: Pandémiu už počas sviatkov necítiť

V spoločnosti Mars sa snažíme rásť spôsobmi, ktoré sú dobré pre planétu, ľudí, ich domácich miláčikov a dobré pre naše podnikanie. Kým udržateľné myslenie a zlepšovanie našich cieľov sú v živote našej spoločnosti už dlho, pred dvoma rokmi sme zhromaždili všetky naše iniciatívy v oblasti udržateľnosti a oznámili náš Plán udržateľného rozvoja pre ďalšie generácie – globálnu stratégiu zahŕňajúcu tri dôležité piliere, nazvanej: Zdravá planéta, Spokojní ľudia a Výživa pre životnú pohodu.

Ktoré segmenty sú v rámci činnosti spoločnosti ovplyvnené cieľmi udržateľnosti?

Prečítajte si tiež
Tovar&Predaj 11 – 12/2021: Čokolády chcú byť fér

Náš plán bol vytvorený veľmi  ambiciózne tak, aby nás viedol v každom z našich segmentov, závodov a oddeleniami. V rámci piliera Zdravá planéta pracujeme na znižovaní nášho vplyvu na životné prostredie tým, čo veda hovorí, že je potrebné urobiť, aby sme udržať našu planétu zdravú. Náš pilier Spokojní ľudia sa zas zameriava na zlepšenie pracovného života milióna ľudí v našom dodávateľskom reťazci. Pilier Výživa pre životnú pohodu používa vedu, inovácie a marketing, aby pomohol miliardám ľudí a ich maznáčikom viesť zdravší a šťastnejší život. Každý z našich pilierov má jasne definované ciele, na ktorých pracujeme v našej každodennej činnosti.

Ako sa to odráža v každodennej práci?

Zoberme si napríklad spotrebu energie. Ako zakladajúci člen RE100 sme odhodlaní do roku 2040 získavať 100 % obnoviteľnej elektriny a v 53 % našich priamych operácií už využívame energiu z obnoviteľných zdrojov. V našich závodoch v Mexiku je 100 % našich potrieb elektriny pokrytých veternými turbínami a do roku 2020 bude slnečná energia poháňať 100 % našej austrálskej prevádzky. Ale ak by sme napríklad zostali v Európe: V našej továrni v maďarskom Csongrád-Bokros na výrobu krmív pre domáce zvieratá, sa vďaka optimalizácii teploty sušičky znížila spotreba plynu používaného na výrobu o šesť percent v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Neustále hľadáme inovatívne a udržateľné riešenia pre zlepšenie našej činnosti aj v ostatných krajinách Strednej Európy.

Aké konkrétne kroky ste tento rok podnikli v oblasti udržateľného hospodárstva?

V tomto roku sme pokročili so 6,3% znížením neudržateľného využívania vody v našom hodnotovom reťazci. Usilujeme o jeho zníženie na polovicu do roku 2025. Tiež sme dosiahli nový míľnik v našom Farmer Income Lab: Už vyše 96 000 drobných farmárov v našom dodávateľskom reťazci získalo prístup k zdrojom, správnym poľnohospodárskym postupom a najnovším poznatkom o rastlinách.

Aké sú krátkodobé, strednodobé a dlhodobé ciele udržateľnosti?

Náš Plán udržateľného rozvoja pre ďalšie generácie sa neustále snaží prehlbovať naše dopady a rozširovať našu spoluprácu. Pracujeme na vývoji nových transformačných stratégií pre každú z desiatich najdôležitejších surovín potrebných pre naše produkty. To nám umožní riešiť problémy udržateľnosti, či už ide o emisie skleníkových plynov, nedostatok vody, využívanie pôdy, ľudské práva alebo príjem, ktorý dosahujú ľudia v našom dodávateľskom reťazci.

„Sme hrdí na to, že výrobky, ktoré uvádzame na český a slovenský trh, sú výsledkom udržateľného úsilia o rešpektovanie životného prostredia a ľudí. Spotrebitelia to od nás očakávajú a tieto snahy sa stali základnou súčasťou našej každodennej činnosti i dlhodobej stratégie, “ dodáva Zuzana Lošáková.

Súvisiace články:

Tovar&Predaj 1 – 2/2022: Pandémiu už počas sviatkov necítiť Tovar&Predaj 11 – 12/2021: Čokolády chcú byť fér Jozef Vahančík, predseda predstavenstva Coop Jednoty Krupina: Tvoríme desatinu obratu celej skupiny Philip Morris International: Je našou zodpovednosťou sprístupniť produkty so zníženým rizikom čo najširšej populácii dospelých fajčiarov

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera