logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Celkom 73 percent mliečnych výrobkov a 87 percent čerstvého mäsa a mäsových výrobkov predávaných...
  • Na cenovkách svietia percentá, v exceloch marže a v marketingových reportoch CTR. Čoraz viac...
  • Prvý vajcomat na Slovensku začal fungovať v Obchodnom centre Nivy na Mlynských Nivách v...
  • Slovenský pivný trh je ovplyvnený kombináciou faktorov. Mení sa vkus spotrebiteľov, prebieha...

Počas vianočných sviatkov rastú predaje alkoholu

20. decembra 2019
Správy 0
2534
Počas vianočných sviatkov rastú predaje alkoholu

Koncom roka míňajú slovenskí spotrebitelia zo všetkých potravinových skupín najviac za alkoholické nápoje. Najčastejšie ich pijú pri oslavách alebo návštevách. Favoritom v rýchlosti rastu tržieb je v poslednom mesiaci roka najmä tvrdý alkohol, ktorý je zároveň najväčším alkoholovým segmentom.

Alkohol patrí k nápojom, ktoré sú oddávna spojené s bežnými či výnimočnými udalosťami nášho života. Podľa aktuálneho prieskumu spoločnosti Nielsen je u Slovákov najčastejším dôvodom konzumácie alkoholu oslava alebo návšteva, čo deklaruje viac ako 80 % konzumentov.

Počas Vianoc nepijú len dve percentá Slovákov

Takmer polovica si rada vypije vo voľnom čase strávenom s priateľmi a pätine alkohol jednoducho chutí a pijú ho pre jeho chuť. Necelá desatina si rada vypije po náročnom dni alebo si nalejú pohárik k jedlu. A pokiaľ ide o konzumáciu alkoholu počas roka v porovnaní s vianočnými sviatkami, z prieskumu spoločnosti Nielsen jednoznačne vyplýva, že mnohí pijú alkohol len počas sviatkov. Kým počas roka nepije 14 % Slovákov, cez Vianoce sú to len dve percentá.

Spotrebitelia čoraz častejšie nakupujú drahší alkohol  

Ak sa pozrieme na celkový trend, v medziročnom porovnaní narástli predaje tvrdého alkoholu v tržbách o štyri percentá, avšak celkové nákupy objemovo mierne klesli o jedno percento. Podľa údajov maloobchodného auditu spoločnosti Nielsen dosiahli celoročné predaje tvrdého alkoholu viac ako 303 miliónov eur. Rýchlejší rast tržieb je ťahaný presunom spotrebiteľov k drahším alkoholom, čo je viditeľné na raste kategórií, ako napríklad whisky, regionálne destiláty, rum či horké bylinné likéry. V poslednom roku najdynamickejšie rástli trstinové rumy. Do tejto kategórie vstúpil jeden z hlavných hráčov s úspešnou novinkou, čo ovplyvnilo rast celej kategórie o 27 %.

Medzi zaujímavo rastúcimi kategóriami, ktoré si u Slovákov získavajú v posledných rokoch popularitu, je aj whisky. To súvisí tak s chuťovými referenciami, ako aj zvýšenou kúpnou silou obyvateľstva, keďže whisky sa priemernou jednotkovou cenou viac ako 19 eur za liter dostáva vysoko nad priemer celého segmentu tvrdého alkoholu. Aj slivovici a ostatným regionálnym destilátom sa darí zvyšovať predaje. Avšak aj keď došlo medziročne k nárastu ich obratu o štyri percentá, tento rast v poslednom roku výrazne spomalil z dvojciferného tempa rok predtým. Z menších kategórií si medziročne významne polepšili v maloobchodných tržbách gin a medovina, ktorým sa podarilo zvýšiť obrat o necelú pätinu a patrili spolu s rumom k najrýchlejšie rastúcim tvrdým alkoholom.

Víťazom predajnosti je vodka a horké bylinné likéry

Vodka ostáva najpopulárnejšou voľbou tvrdého alkoholu nielen počas roka, ale aj v decembri, kedy si ukrajuje približne štvrtinu z celkového koláča maloobchodných tržieb. Jej dôležitosť v poslednom mesiaci roka však z roka na rok výrazne klesá na úkor druhej najpopulárnejšej skupiny horkých bylinných likérov, ktoré naopak v decembri najviac zvyšujú svoj podiel. Ďalšími najpredávanejšími druhmi sú počas sviatkov konzumné liehoviny a borovička, ktoré tvoria viac ako desatinu z celkových tržieb, avšak pri lacnejších liehovinách nasledujeme trend poklesu nielen celoročnej spotreby, ale aj odklon zákazníkov pred sviatkami.

Tvrdý alkohol sa pred sviatkami predáva najmä v akciách

Tvrdý alkohol patrí do skupín najčastejšie promovaných segmentov z celého koša potravín. mnohé, hlavne drahšie alkoholy, sa často predávajú v promóciách, čiže v zľave alebo letákovej ponuke. A v decembri ešte výrazne pribúdajú aj promočné darčekové balenia. Viac ako 60 % z celoročných predajov celého segmentu tvrdého alkoholu sa realizuje v akcii, v období pred vianočnými sviatkami toto číslo výrazne narastá a dostáva sa na úroveň okolo 70 %. Promočná špirála je nie raz akcelerovaná v predvianočnom období do extrémov, keď niektoré značky predajú takmer 90 % svojho tovaru v promóciách. Tento problém „prepromovanosti“ sa v decembri týka najmä horkých bylinných likérov, u ktorých sme zaznamenali až 86 % predajov realizovaných v akcii. Nad 70 % dosahujú promočné predaje aj v kategórii brandy, koňaky a whisky.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Ľuboš Mudrák, výkonný riaditeľ, Starý otec a Kukkonia Shop: Rebranding nám priniesol nárast tržieb a zákazníkov

5. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok