logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Počas vianočných sviatkov rastú predaje alkoholu

20. decembra 2019
Správy 0
2085
Počas vianočných sviatkov rastú predaje alkoholu

Koncom roka míňajú slovenskí spotrebitelia zo všetkých potravinových skupín najviac za alkoholické nápoje. Najčastejšie ich pijú pri oslavách alebo návštevách. Favoritom v rýchlosti rastu tržieb je v poslednom mesiaci roka najmä tvrdý alkohol, ktorý je zároveň najväčším alkoholovým segmentom.

Alkohol patrí k nápojom, ktoré sú oddávna spojené s bežnými či výnimočnými udalosťami nášho života. Podľa aktuálneho prieskumu spoločnosti Nielsen je u Slovákov najčastejším dôvodom konzumácie alkoholu oslava alebo návšteva, čo deklaruje viac ako 80 % konzumentov.

Počas Vianoc nepijú len dve percentá Slovákov

Takmer polovica si rada vypije vo voľnom čase strávenom s priateľmi a pätine alkohol jednoducho chutí a pijú ho pre jeho chuť. Necelá desatina si rada vypije po náročnom dni alebo si nalejú pohárik k jedlu. A pokiaľ ide o konzumáciu alkoholu počas roka v porovnaní s vianočnými sviatkami, z prieskumu spoločnosti Nielsen jednoznačne vyplýva, že mnohí pijú alkohol len počas sviatkov. Kým počas roka nepije 14 % Slovákov, cez Vianoce sú to len dve percentá.

Spotrebitelia čoraz častejšie nakupujú drahší alkohol  

Ak sa pozrieme na celkový trend, v medziročnom porovnaní narástli predaje tvrdého alkoholu v tržbách o štyri percentá, avšak celkové nákupy objemovo mierne klesli o jedno percento. Podľa údajov maloobchodného auditu spoločnosti Nielsen dosiahli celoročné predaje tvrdého alkoholu viac ako 303 miliónov eur. Rýchlejší rast tržieb je ťahaný presunom spotrebiteľov k drahším alkoholom, čo je viditeľné na raste kategórií, ako napríklad whisky, regionálne destiláty, rum či horké bylinné likéry. V poslednom roku najdynamickejšie rástli trstinové rumy. Do tejto kategórie vstúpil jeden z hlavných hráčov s úspešnou novinkou, čo ovplyvnilo rast celej kategórie o 27 %.

Medzi zaujímavo rastúcimi kategóriami, ktoré si u Slovákov získavajú v posledných rokoch popularitu, je aj whisky. To súvisí tak s chuťovými referenciami, ako aj zvýšenou kúpnou silou obyvateľstva, keďže whisky sa priemernou jednotkovou cenou viac ako 19 eur za liter dostáva vysoko nad priemer celého segmentu tvrdého alkoholu. Aj slivovici a ostatným regionálnym destilátom sa darí zvyšovať predaje. Avšak aj keď došlo medziročne k nárastu ich obratu o štyri percentá, tento rast v poslednom roku výrazne spomalil z dvojciferného tempa rok predtým. Z menších kategórií si medziročne významne polepšili v maloobchodných tržbách gin a medovina, ktorým sa podarilo zvýšiť obrat o necelú pätinu a patrili spolu s rumom k najrýchlejšie rastúcim tvrdým alkoholom.

Víťazom predajnosti je vodka a horké bylinné likéry

Vodka ostáva najpopulárnejšou voľbou tvrdého alkoholu nielen počas roka, ale aj v decembri, kedy si ukrajuje približne štvrtinu z celkového koláča maloobchodných tržieb. Jej dôležitosť v poslednom mesiaci roka však z roka na rok výrazne klesá na úkor druhej najpopulárnejšej skupiny horkých bylinných likérov, ktoré naopak v decembri najviac zvyšujú svoj podiel. Ďalšími najpredávanejšími druhmi sú počas sviatkov konzumné liehoviny a borovička, ktoré tvoria viac ako desatinu z celkových tržieb, avšak pri lacnejších liehovinách nasledujeme trend poklesu nielen celoročnej spotreby, ale aj odklon zákazníkov pred sviatkami.

Tvrdý alkohol sa pred sviatkami predáva najmä v akciách

Tvrdý alkohol patrí do skupín najčastejšie promovaných segmentov z celého koša potravín. mnohé, hlavne drahšie alkoholy, sa často predávajú v promóciách, čiže v zľave alebo letákovej ponuke. A v decembri ešte výrazne pribúdajú aj promočné darčekové balenia. Viac ako 60 % z celoročných predajov celého segmentu tvrdého alkoholu sa realizuje v akcii, v období pred vianočnými sviatkami toto číslo výrazne narastá a dostáva sa na úroveň okolo 70 %. Promočná špirála je nie raz akcelerovaná v predvianočnom období do extrémov, keď niektoré značky predajú takmer 90 % svojho tovaru v promóciách. Tento problém „prepromovanosti“ sa v decembri týka najmä horkých bylinných likérov, u ktorých sme zaznamenali až 86 % predajov realizovaných v akcii. Nad 70 % dosahujú promočné predaje aj v kategórii brandy, koňaky a whisky.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera