logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých viac ako 40 čerpacích staniciach...
  • Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue....
  • Od júna zabezpečuje správu a prenájom Obchodného centra Aupark v Bratislave realitno-poradenská...
  • Zvolenská mliekareň najnovšie priniesla na trh limitovanú letnú a zimnú edíciu. Zákazníci môžu...

Hollandia začala používať ekologickejšie obaly

17. decembra 2019
Správy 0
1452
Hollandia začala používať ekologickejšie obaly

Český výrobca jogurtových výrobkov, spoločnosť Hollandia Karlovy Vary, je jedným z bojovníkov proti plastom i na českom a slovenskom trhu. Prvé zmeny v snahe o redukciu plastov sa týkajú odstránenia plastových viečok. V budúcnosti má Hollandia ambíciu využívať recyklovateľné plasty a znížiť počty farieb v dizajnoch téglikov.

V roku 2018 si Európska únia vymedzila cieľ zvýšiť objem recyklovateľného odpadu. Do roku 2025 musí byť zrecyklovaných 50 % obalových odpadov. Tento objem by mal zároveň dosiahnuť 55 % do roku 2030. Obal však musí byť v každom prípade k recyklácii vhodný. Známy je napríklad prípad PET fliaš, ktoré sú obalené zmršťovacou fóliou, čo recykláciu komplikuje. Napriek tomu je však tento materiál plastom, ktorý sa na recykláciu hodí najviac.

Prečo nie sú produkty balené v skle?

Problémom je najmä skutočnosť, že plastové obaly sú v potravinárstve používané z rôznych druhov plastov. Jogurtové tégliky predstavujú jednorazový plast. „Je dôležité si uvedomiť, že prioritnou funkciou každého potravinárskeho obalu na svete je ochrana produktu a ľudského zdravia. V prvom rade musí každý obal plniť tieto základné funkcie ochrany a bezpečnosti produktu podľa požiadaviek Európskeho úradu pre bezpečnosť potravín (EFSA). Ten sa zatiaľ vymedzuje proti použitiu plastových recyklátov pre priamy styk s potravinami, nakoľko tie zatiaľ neboli schválené pre priamy styk s potravinami,“ vysvetľuje Jan Škoda, corporate PR & marketing manager v spoločnosti Hollandia.

„Spotrebitelia nám často kladú otázku, prečo naše jogurty nie sú balené v skle. Avšak použitie sklenených obalov a ich prínos pre ekológiu nie je jednoznačný. Sklenený obal na 500 gramov jogurtu váži rovnako ako 34 téglikov na rovnakú hmotnosť produktu. Aktuálne prebieha na VŠCHT štúdia zameraná na záťaž životného prostredia vzhľadom na rôzne druhy obalov pomocou merania takzvanej uhlíkovej stopy CO2. Sklenené obaly sú násobne ťažšie, a preto aj nákladnejšie na prepravu. Zároveň je tiež dôležité, aby bol zaistený ich návrat do obehu, teda do továrne, kde budú opäť naplnené,“ tvrdí Jan Škoda.

Estetika vs. ekológia

Plastové viečka môžu byť iba dizajnovým prvkom, ktorý dotvára vzhľad téglika, alebo môžu plniť funkčnú úlohu, ako je to napríklad pri detských jogurtoch, kde sú pod viečkom rôzne sladkosti pre deti.  Spoločnosť Hollandia sa vyjadrila, že vníma aktuálny spotrebiteľský trend ekologického správania a chce otestovať, či táto zmena bude mať i reálny dopad na predajné správanie. Spotrebiteľ totiž zatiaľ nakupuje prevažne očami, nie svojim ekologickým presvedčením. Prvým krokom spoločnosti je odstránenie prekrývajúcich plastových viečok vyrobených z polyethylénu. V súčasnosti spoločnosť pracuje taktiež na dizajne výrobkov. Pre potlač téglikov skúša technológiu ekologických farieb, ďalším krokom by mala byť recyklácia kartónov, ktoré sa používajú na preložky, v ktorých sú jogurty uskladnené pri ich distribúcii.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok