
Obchodný reťazec Tesco na Slovensku daruje nepredané potraviny zo všetkých svojich 150 predajní. Stáva sa tak prvým reťazcom, ktorého všetky obchody pomáhajú ľuďom v núdzi darovaním potravín, a to aj vďaka dlhodobej spolupráci s Potravinovou bankou Slovenska. V priebehu dvoch rokov zároveň deklaruje zníženie plytvania potravinami o viac než polovicu.
Tesco pravidelne daruje nepredané potraviny Potravinovej banke Slovenska a jej partnerom už od roku 2015. Odvtedy darovalo pre ľudí v núdzi viac ako 3000 ton potravín. Tesco dlhodobo spolupracuje s Potravinovou bankou Slovenska a jej mnohými lokálnymi partnermi. Tesco tak napríklad pomáha organizáciám ako Depaul alebo Vargus, ktoré pracujú s ľuďmi bez domova v Bratislave, či občianskemu združeniu Dobrý pastier v Kláštore pod Znievom. Spoločnosť zároveň pomáha zásobovať aj mestské sociálne výdaje v rôznych mestách.
„Sme veľmi hrdí na to, že sme s predstihom splnili ďalší zo záväzkov našej spoločnosti, a to do roku 2020 zapojiť do programu darovania potravín všetky naše obchody na Slovensku. Bez ohľadu na veľkosť či lokalitu obchodu každý z nich dokáže pomôcť nepredanými čerstvými aj trvanlivými potravinami. Veľmi sa tešíme, že nielen v období pred vianočnými sviatkami, ale aj počas celého roka pomôžu naše predajne ešte väčšiemu počtu ľudí,“ hovorí Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.
Darovanie nepredaných potravín prebieha však hlavne vďaka partnerstvu s Potravinovou bankou Slovenska. „Veľmi si vážime naše dlhodobé partnerstvo s Tescom. Vďaka nemu dokážeme zabezpečiť pravidelnú stravu aj pre ľudí v núdzi, a to aj v regiónoch, kde sa im inak veľa pomoci nedostane,“ potvrdzuje Marko Udrzík, predseda Potravinovej banky Slovenska, ktorá je čerstvým držiteľom ocenenia za príspevok k naplneniu cieľov udržateľného rozvoja na Slovensku.
Tesco dosiahlo úspechy i v boji proti plytvaniu potravinami. Reťazec znížil množstvo potravinového odpadu vo svojich prevádzkach o 52 % v priebehu dvoch rokov. Tesco tak naplno cieľ udržateľného rozvoja OSN, a to znížiť množstvo potravinového odpadu na polovicu o jedenásť rokov skôr, ako OSN stanovila. Tesco Slovensko bolo vďaka tomuto úspechu vyzdvihnuté aj na pôde OSN ako príklad, ktorý by mali iné firmy nasledovať.