
Podľa najnovších prieskumov spotrebitelia ignorujú reklamu, radšej si prečítajú niečo pre nich zaujímavé. Komunikujeme nielen so zákazníkmi, dodávateľmi a partnermi, ale aj s kolegami či fanúšikmi na sociálnych sieťach. Na čo by sme sa mali zamerať v tejto oblasti v roku 2020? Tentoraz sa pozrieme na to, ako najlepšie využiť priestor v médiách.
Zákazníci toho od značiek vyžadujú stále viac. Samotný produkt, ktorého kvalita je samozrejmosťou, viac nestačí. Skutočne dobrá značka by mala so svojimi spotrebiteľmi vytvoriť emocionálne prepojenie. Ako ho však vybudovať v čase online sveta?
Dôvera nadovšetko
Jedným zo spôsobov je posilnenie dôvery nielen v produkt, ale v značku samotnú. Pretože až 66 % spotrebiteľov tvrdí, že sa cítia prepojení so značkou, keď jej dôverujú. A práve títo zákazníci sú pre značku dôležití. Publikácia kvalitných článkov v médiách vám môže pomôcť zostať lídrom vo svojom odbore, pretože zákazník o vás nájde to, čo hľadá. Prečo práve článkov a nie reklamy? Podľa najnovších výskumov totiž viac ako 70 % užívateľov ignoruje platenú reklamu, zameriava sa na organický, natívny, a teda prirodzený a pre nich hodnotný obsah.
Do popredia vás dostane užitočnosť
Práve informatívny hodnotný obsah je u spotrebiteľov omnoho žiaducejší, než presadzovanie a vymenovávanie funkcií a benefitov vašich produktov. Až 131 % spotrebiteľov si po prečítaní edukačného obsahu kúpi s väčšou pravdepodobnosťou daný produkt. Nemôžete teda očakávať, že v roku 2020 uspejete tým, že spotrebiteľom vymenujete vlastnosti a funkcie a budete od nich čakať nadšený ohlas, vďaka ktorému vám padne webová stránka. Zamyslite sa nad tým, aké problémy či výzvy rieši vaša cieľová skupina a skúste jej ponúknuť vhodné riešenie, tipy a rady, v ktorých máte odborné znalosti. Práve to vám v budúcom roku môže pomôcť zabodovať u zákazníkov a odlíšiť vašu značku od konkurencie.
111 slov a koniec
Prieskumy tiež ukazujú, že 49 % ľudí prestane čítať správu už po 111 slovách. Je váš článok dlhší? Potom je dosť pravdepodobné, že ak ste zaujímavé informácie umiestnili až na jeho koniec, čitatelia sa k nim ani nedostanú. Koľko je ale vlastne tých 111 slov? Pre jasnejšiu predstavu – napríklad toľko, ako v mojom predchádzajúcom odstavci. Myslite teda na to, že v dobe pretlaku informácií je čas vašich zákazníkov vzácny a vážte si ho aj týmto spôsobom. Nemíňajte svoje peniaze na články, ktoré nedávajú zmysel. Článok, ktorý bude obsahovať len chválospevy, bude pre nich neuveriteľný. Radšej ho doplňte informáciami, ktoré budú vedieť využiť vo svojom bežnom živote a vaša značka v ňom bude spomenutá nenápadne, prirodzene. Spotrebiteľ, ktorý hľadá riešenie, sa potom rád pozrie na vašu stránku, aby zistil ďalšie zaujímavé tipy. Tiež si tým u neho posilníte svoj imidž a začne vás vnímať ako odborníka, nie otravného poučovateľa.
Je mi jasné, že myšlienky väčšiny z nás sa v týchto dňoch uberajú iným smerom. Nový rok je tu však čo nevidieť, a tak nie je nikdy príliš skoro pripraviť si plán komunikácie na rok 2020. Zamyslite sa nad tým, ako by vám PR a komunikácia v externých aj interných médiách, na sociálnych sieťach a iných kanáloch pomohla získať dôveryhodnosť a posilniť povedomie o vašej značke.