logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Packeta zahájila spoluprácu s obchodnými reťazcami Tesco a Lidl. V prvej fáze spolupráce...
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...

Katarína Droppová: Až 70 % spotrebiteľov ignoruje reklamu. Ako teda predať vaše produkty?

4. decembra 2019
Blog 0
2137
Katarína Droppová: Až 70 % spotrebiteľov ignoruje reklamu. Ako teda predať vaše produkty?

Podľa najnovších prieskumov spotrebitelia ignorujú reklamu, radšej si prečítajú niečo pre nich zaujímavé. Komunikujeme nielen so zákazníkmi, dodávateľmi a partnermi, ale aj s kolegami či fanúšikmi na sociálnych sieťach. Na čo by sme sa mali zamerať v tejto oblasti v roku 2020? Tentoraz sa pozrieme na to, ako najlepšie využiť priestor v médiách.

Zákazníci toho od značiek vyžadujú stále viac. Samotný produkt, ktorého kvalita je samozrejmosťou, viac nestačí. Skutočne dobrá značka by mala so svojimi spotrebiteľmi vytvoriť emocionálne prepojenie. Ako ho však vybudovať v čase online sveta?

Dôvera nadovšetko

Jedným zo spôsobov je posilnenie dôvery nielen v produkt, ale v značku samotnú. Pretože až 66 % spotrebiteľov tvrdí, že sa cítia prepojení so značkou, keď jej dôverujú. A práve títo zákazníci sú pre značku dôležití. Publikácia kvalitných článkov v médiách vám môže pomôcť zostať lídrom vo svojom odbore, pretože zákazník o vás nájde to, čo hľadá. Prečo práve článkov a nie reklamy? Podľa najnovších výskumov totiž viac ako 70 % užívateľov ignoruje platenú reklamu, zameriava sa na organický, natívny, a teda prirodzený a pre nich hodnotný obsah.

Do popredia vás dostane užitočnosť

Práve informatívny hodnotný obsah je u spotrebiteľov omnoho žiaducejší, než presadzovanie a vymenovávanie funkcií a benefitov vašich produktov. Až 131 % spotrebiteľov si po prečítaní edukačného obsahu kúpi s väčšou pravdepodobnosťou daný produkt. Nemôžete teda očakávať, že v roku 2020 uspejete tým, že spotrebiteľom vymenujete vlastnosti a funkcie a budete od nich čakať nadšený ohlas, vďaka ktorému vám padne webová stránka. Zamyslite sa nad tým, aké problémy či výzvy rieši vaša cieľová skupina a skúste jej ponúknuť vhodné riešenie, tipy a rady, v ktorých máte odborné znalosti. Práve to vám v budúcom roku môže pomôcť zabodovať u zákazníkov a odlíšiť vašu značku od konkurencie.

111 slov a koniec

Prieskumy tiež ukazujú, že 49 % ľudí prestane čítať správu už po 111 slovách. Je váš článok dlhší? Potom je dosť pravdepodobné, že ak ste zaujímavé informácie umiestnili až na jeho koniec, čitatelia sa k nim ani nedostanú. Koľko je ale vlastne tých 111 slov? Pre jasnejšiu predstavu – napríklad toľko, ako v mojom predchádzajúcom odstavci. Myslite teda na to, že v dobe pretlaku informácií je čas vašich zákazníkov vzácny a vážte si ho aj týmto spôsobom. Nemíňajte svoje peniaze na články, ktoré nedávajú zmysel. Článok, ktorý bude obsahovať len chválospevy, bude pre nich neuveriteľný. Radšej ho doplňte informáciami, ktoré budú vedieť využiť vo svojom bežnom živote a vaša značka v ňom bude spomenutá nenápadne, prirodzene. Spotrebiteľ, ktorý hľadá riešenie, sa potom rád pozrie na vašu stránku, aby zistil ďalšie zaujímavé tipy. Tiež si tým u neho posilníte svoj imidž a začne vás vnímať ako odborníka, nie otravného poučovateľa.

Je mi jasné, že myšlienky väčšiny z nás sa v týchto dňoch uberajú iným smerom. Nový rok je tu však  čo nevidieť, a tak nie je nikdy príliš skoro pripraviť si plán komunikácie na rok 2020. Zamyslite sa nad tým, ako by vám PR a komunikácia v externých aj interných médiách, na sociálnych sieťach a iných kanáloch pomohla získať dôveryhodnosť a posilniť povedomie o vašej značke.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

13. – 14. 10. 2022, Kongres Obalko, Praha

15. – 19. 10. 2022, Veľtrh SIAL Paris, Paríž

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera