logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Novootvorená predajňa Tesco v Levoči sa nachádza blízko historického centra a je súčasťou...
  • Po úspešnom otvorení štyroch nových ambassador obchodov, ktoré spĺňajú najvyšší štandard...
  • Coop Jednota Nové Zámky otvorila moderný zrekonštruovaný supermarket na Mierovej ulici v...
  • Záväzok ukončiť predaj živých kaprov oznámila Coop Jednota. Pripojila sa tak k ďalším šiestim...

Potravinári a obchodné reťazce pokračujú v kultivácii svojich obchodných vzťahov

3. decembra 2019
Správy 0
1056
Potravinári a obchodné reťazce pokračujú v kultivácii svojich obchodných vzťahov

Európska iniciatíva dodávateľského reťazca ukončuje svoje aktivity ku koncu roka 2019. Potravinárska komora Slovenska a Slovenská aliancia moderného obchodu, ako členovia slovenskej Iniciatívy pre férový obchod, vyjadrili svoje rozhodnutie pokračovať v národnej iniciatíve. Dodávatelia i odberatelia potravín majú naďalej záujem podporovať samoreguláciu a kultivovať na Slovensku obchodné vzťahy.

Európska iniciatíva dodávateľského reťazca po šiestich rokoch ukončuje svoje pôsobenie. Počas jej činnosti sa k Princípom správnej obchodnej praxe prihlásilo viac ako 1200 spoločností z celej Európy, pričom išlo o dodávateľov i odberateľov potravín. Princípy správnej obchodnej praxe však budú naďalej propagované európskymi sektorovými organizáciami. Nadnárodné platformy tak môžu pokračovať v ďalšej činnosti.

Riešenie problémov formou dialógu zostáva prioritou

Potravinárska komora Slovenska a Slovenská aliancia moderného obchodu vo februári 2018 podpísali vznik Iniciatívy pre férový obchod na Slovensku. Pripojením sa k európskej Supply Chain Initiative sa tak zaviazali k presadzovaniu zásad správnej obchodnej praxe a transparentnému a korektnému riešeniu všetkých prípadných sporov, ktoré v každom obchodnom vzťahu môžu vzniknúť. Počas svojho pôsobenia prijala Iniciatíva všetky potrebné dokumenty a postupy na riešenie prípadných porušení Princípov správnej obchodnej praxe formou dialógu.

Iniciatíva predstavuje otvorenú platformu presadzovania zásad správnej obchodnej praxe v dodávateľsko-odberateľských vzťahoch. „Sme radi, že zásady presadzované európskou iniciatívou sa pretavili aj do ustanovení európskej smernice o nekalých obchodných praktikách. Vzájomný dialóg je pre kultiváciu vzájomných vzťahov dôležitý, a preto budeme túto iniciatívu naďalej aktívne komunikovať,“ hovorí Daniel Poturnay, prezident Potravinárskej komory Slovenska.

Záujemcovia získajú pri zavádzaní pravidiel do praxe podporu

Rozhodnutie pokračovať v slovenskej iniciatíve pre férový obchod víta aj jej predseda Štefan Žák z Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave. Podľa jeho slov majú férové dodávateľsko-odberateľské vzťahy a riešenie sporov formou dialógu naďalej svoje opodstatnenie. Prihlásením k Iniciatíve sa každý signatár zaväzuje upraviť svoje interné postupy podľa Zásad správnej obchodnej praxe a prípadné obchodné spory riešiť najskôr formou mediácie a následne dohodou, čo je rýchlejšie a lacnejšie riešenie. Okrem iného zároveň nenarušuje vzájomné vzťahy medzi potravinárom a obchodníkom. K iniciatíve je možné sa prihlásiť na webovej stránke férového obchodu. Každý záujemca dostane zároveň podporu pri zavádzaní uvedených pravidiel do svojej praxe.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7. –⁠ 8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

Profily

Action

Petr Juliš, generálny riaditeľ Action pre Česko a Slovensko: Na Slovensku vidíme väčší priestor ako v Česku

1. apríla 2023
Kaufland

František Krenželák, centrálny nákupca mliečnych výrobkov, Kaufland: Cením si všetky podnety od zákazníkov a venujem sa im

1. apríla 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera