
„Ja nemusím, ja už ho vidím!“ Hlášku, ktorá rezonuje vo vianočných reklamných spotoch spoločnosti Kofola, pozná snáď každý. Reklama sa vysiela od roku 2003, až tento rok však dostane príbeh divokého prasiatka nový rozmer.
„Naša reklama sa stala tak trochu ikonou Vianoc. Nadväzuje na symboliku čarovného Zlatého prasiatka, ktoré chce na Štedrý večer uvidieť každý. V tohtoročnej kampani sme tento motív posunuli ešte ďalej,“ vysvetľuje Lucia Tarbajovská, marketingová manažérka Kofoly. „Na nočnej oblohe sa vďaka kúzlu prasiatka rozsvieti nové súhvezdie Prasiatka. Vďaka nemu tak bude môcť Zlaté prasiatko zazrieť každý, a to nielen počas Vianoce. Stačí nájsť Veľký voz a správne pospájať hviezdy v súhvezdí Veľkej medvedice,“ dodáva Lucia Tarbajovská.
Vianočná limitovaná edícia v reklame neodznie
Nové vyústenie dobre známeho príbehu v objavení súhvezdia Zlatého prasiatka na oblohe nahrádza každoročne nasadzované závery spotu, v ktorých sa predstavovali vianočné limitované edície Kofoly. Tie vznikli aj túto zimu a sú nimi Kofola Vianočné korenie a Kofola s príchuťou jablka a škorice. Spot ich však neakcentuje. „Rozhodli sme sa venovať adventný čas kúzelnému príbehu, ktorého hlavnou zvieracou hrdinkou je prasiatko Zlatuška. Stvárnila ju šesťročná samička Bublina, ktorá si v spote zahrala aj so svojím trénerom Radimom,“ popisuje obsadenie Martin Macoun, senior brand manažér Kofoly.
Umelý sneh a návrat do roku 2003
Natáčanie spotu sa realizovalo v októbri pri Českom Šternberku. Pre dokreslenie zimnej atmosféry bolo potrebné zaistiť umelý sneh. To ale zďaleka nebola hlavná výzva. „Pri postprodukcii tohtoročnej dohrávky sme postupovali tak, aby jej výsledná podoba čo najviac zodpovedala dobe, kedy vznikol pôvodný spot, teda roku 2003,“ vysvetľuje kreatívny riaditeľ David Suda z WMC Grey, ktorá pokračovanie príbehu tvorila.
„Naše Zlaté prasiatko patrí už neodmysliteľne k Adventu. Je rodinným striebrom kofoláckych kampaní, a teda nie je dôvod ho meniť. Dať ale starému príbehu nový impulz sme vnímali ako veľkú výzvu a tešíme sa na reakcie spotrebiteľov,“ uzatvára Lucia Tarbajovská.
Vianočná kampaň odštartovala 23. novembra 2019 a pobeží až do Vianoc.