logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Príklon k zdravému stravovaniu je dnes trendom. Ako sú na tom Slováci?

20. novembra 2019
Správy 0
1833
Príklon k zdravému stravovaniu je dnes trendom. Ako sú na tom Slováci?

Podľa prieskumu spoločnosti Billa sa rodiny stretávajú pri spoločnom jedle čoraz menej, najčastejšie na večeru. Raňajkovať v kruhu svojej rodiny sa darí menej ako trom Slovákom z desiatich, jedinou výnimkou je nedeľa, kedy sa stretáva nielen blízka, ale často aj vzdialenejšia rodina. Najčastejším raňajkovým pokrmom je pečivo alebo müsli. Viac ako tri štvrtiny spotrebiteľov zároveň uvádza, že im záleží zdravom stravovaní.

Slovenskí spotrebitelia si podľa výsledkov reprezentatívneho prieskumu, ktorý pre spoločnosť Billa realizovala agentúra 2muse, uvedomujú potrebu zdravého stravovania. V realite sa im to však príliš nedarí. Viac ako tri štvrtiny ľudí tvrdí, že im záleží na tom, ako sa stravujú a podobný počet ľudí by do jedálnička rado zaradilo viac zdravých jedál.

Predajne sa prispôsobujú dopytu po zdravom sortimente

Pod nezdravými jedlami si Slováci predstavujú sladké a slané pochutiny, o polovicu viac ľudí by však radšej obetovalo sladkosti ako slané pochutiny. 40 % Slovákov si myslí, že by mali obmedziť chipsy a krekry, ale až 60 % by rado obmedzilo sladkosti a dezerty. Aktuálnemu trendu zdravého stravovania sa svojim sortimentom prispôsobujú i predajne. „Rozsah sortimentu potravín, ktoré majú blahodarný účinok na zdravie máme tak široký, že sme na niektorých predajniach vytvorili samostatné oddelenie s názvom Zdravý svet. Tu si nájdu na jednom mieste svoje produkty nielen tí, ktorí sa chcú zdravo stravovať, ale aj športovci a ľudia s intoleranciami. Zavedieme ho postupne aj na ďalších predajniach,“ uviedla Kvetoslava Kirchnerová, hovorkyňa siete predajní Billa.

Chuť na raňajky sa mení počas dní v týždni

Podľa prieskumu dominuje v rámci jedál na raňajky najmä sladké a slané pečivo, šunka, syr, maslo a marmeláda. Počas pracovného týždňa takto raňajkuje až 57 % oslovených. Cez víkend si však tretina Slovákov pripraví teplé raňajky, teda praženicu, vajíčka, párky alebo toasty. Zdravé raňajky, ako sú cereálie, šalát alebo jogurt, si počas týždňa naordinuje pätina z nás, ale cez víkend už len jeden z ôsmich. Rozdiely sú viditeľné aj medzi mladými do 25 rokov a staršími dospelými nad 56 rokov. Kým mladí ľudia raňajkujú výrazne zdravšie alternatívy a menej kávy, starší dávajú prednosť najmä teplým raňajkám s kávou. Ženy si pritom kávu vyberú omnoho častejšie ako muži. „Uponáhľaná doba zrejme prispela k tomu, že už iba tretina Slovákov pokladá raňajky za najdôležitejšie jedlo dňa. Pravda je taká, že aj veľké štúdie dlho opakovaný slogan o dôležitosti raňajok nepotvrdili. Väčšina ľudí siahne najčastejšie po pečive v kombinácii s instantnými potravinami, spracovanými potravinami a polotovarmi,“ uviedol výživový poradca Boris Bajer.

Ženy uprednostňujú „krabičkové“ obedy, muži skôr denné menu

Slováci si pre svoj obed čoraz častejšie volia možnosť najesť sa v reštaurácii a vyberajú si z ponuky denného menu. Aj keď, samozrejme, nie všetci. Podľa prieskumu platí, že ženy nosia do práce obed navarený doma a muži sú tí, ktorí si vyberajú z denného menu. „Hlavnou nevýhodou obedovania v reštaurácii je, že nemáme dostatok vedomostí o príprave jedla. V kuchyni sa môžu používať prepálené oleje, skryté rafinované a stužené tuky, množstvo cukru a otázna je i kvalita surovín. Aj moje štatistiky z praxe potvrdzujú fakt, že oveľa viac krabičkujú ženy. Potešujúce pre mňa, ako poradcu na zdravú výživu, je čoraz väčšia absencia vyprážaného na našich tanieroch,“ tvrdí Boris Bajer.

Všetko sa však mení cez víkend. Najmä nedeľa patrí rodinným obedom, či už v pohodlí domova, alebo sa vyberieme na návštevu k blízkej rodine. Zaujímavé je, že väčšina Slovákov si nedeľný obed spája hlavne s vývarom, až na druhom mieste sa ocitlo mäso s tradičnými prílohami. Kedysi obľúbený vyprážaný rezeň sa tak ocitol až na šiestom mieste.

Slovenská večera býva studená

Studená večera prevažuje nad teplou. Až 58 % Slovákov preferuje studenú večeru, teda vo väčšine prípadoch pečivo s prílohou. Z nápojov vyberáme zdravšie alternatívy, čistú vodu, minerálku alebo čaj. Podiel alkoholických, kofeínových a sladených nápojov je 14 %. Alkohol si k večeri nalievajú viac muži. Či už je pracovný týždeň alebo víkend, večeru najčastejšie konzumujeme doma.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera