logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Príklon k zdravému stravovaniu je dnes trendom. Ako sú na tom Slováci?

20. novembra 2019
Správy 0
1696
Príklon k zdravému stravovaniu je dnes trendom. Ako sú na tom Slováci?

Podľa prieskumu spoločnosti Billa sa rodiny stretávajú pri spoločnom jedle čoraz menej, najčastejšie na večeru. Raňajkovať v kruhu svojej rodiny sa darí menej ako trom Slovákom z desiatich, jedinou výnimkou je nedeľa, kedy sa stretáva nielen blízka, ale často aj vzdialenejšia rodina. Najčastejším raňajkovým pokrmom je pečivo alebo müsli. Viac ako tri štvrtiny spotrebiteľov zároveň uvádza, že im záleží zdravom stravovaní.

Slovenskí spotrebitelia si podľa výsledkov reprezentatívneho prieskumu, ktorý pre spoločnosť Billa realizovala agentúra 2muse, uvedomujú potrebu zdravého stravovania. V realite sa im to však príliš nedarí. Viac ako tri štvrtiny ľudí tvrdí, že im záleží na tom, ako sa stravujú a podobný počet ľudí by do jedálnička rado zaradilo viac zdravých jedál.

Predajne sa prispôsobujú dopytu po zdravom sortimente

Pod nezdravými jedlami si Slováci predstavujú sladké a slané pochutiny, o polovicu viac ľudí by však radšej obetovalo sladkosti ako slané pochutiny. 40 % Slovákov si myslí, že by mali obmedziť chipsy a krekry, ale až 60 % by rado obmedzilo sladkosti a dezerty. Aktuálnemu trendu zdravého stravovania sa svojim sortimentom prispôsobujú i predajne. „Rozsah sortimentu potravín, ktoré majú blahodarný účinok na zdravie máme tak široký, že sme na niektorých predajniach vytvorili samostatné oddelenie s názvom Zdravý svet. Tu si nájdu na jednom mieste svoje produkty nielen tí, ktorí sa chcú zdravo stravovať, ale aj športovci a ľudia s intoleranciami. Zavedieme ho postupne aj na ďalších predajniach,“ uviedla Kvetoslava Kirchnerová, hovorkyňa siete predajní Billa.

Chuť na raňajky sa mení počas dní v týždni

Podľa prieskumu dominuje v rámci jedál na raňajky najmä sladké a slané pečivo, šunka, syr, maslo a marmeláda. Počas pracovného týždňa takto raňajkuje až 57 % oslovených. Cez víkend si však tretina Slovákov pripraví teplé raňajky, teda praženicu, vajíčka, párky alebo toasty. Zdravé raňajky, ako sú cereálie, šalát alebo jogurt, si počas týždňa naordinuje pätina z nás, ale cez víkend už len jeden z ôsmich. Rozdiely sú viditeľné aj medzi mladými do 25 rokov a staršími dospelými nad 56 rokov. Kým mladí ľudia raňajkujú výrazne zdravšie alternatívy a menej kávy, starší dávajú prednosť najmä teplým raňajkám s kávou. Ženy si pritom kávu vyberú omnoho častejšie ako muži. „Uponáhľaná doba zrejme prispela k tomu, že už iba tretina Slovákov pokladá raňajky za najdôležitejšie jedlo dňa. Pravda je taká, že aj veľké štúdie dlho opakovaný slogan o dôležitosti raňajok nepotvrdili. Väčšina ľudí siahne najčastejšie po pečive v kombinácii s instantnými potravinami, spracovanými potravinami a polotovarmi,“ uviedol výživový poradca Boris Bajer.

Ženy uprednostňujú „krabičkové“ obedy, muži skôr denné menu

Slováci si pre svoj obed čoraz častejšie volia možnosť najesť sa v reštaurácii a vyberajú si z ponuky denného menu. Aj keď, samozrejme, nie všetci. Podľa prieskumu platí, že ženy nosia do práce obed navarený doma a muži sú tí, ktorí si vyberajú z denného menu. „Hlavnou nevýhodou obedovania v reštaurácii je, že nemáme dostatok vedomostí o príprave jedla. V kuchyni sa môžu používať prepálené oleje, skryté rafinované a stužené tuky, množstvo cukru a otázna je i kvalita surovín. Aj moje štatistiky z praxe potvrdzujú fakt, že oveľa viac krabičkujú ženy. Potešujúce pre mňa, ako poradcu na zdravú výživu, je čoraz väčšia absencia vyprážaného na našich tanieroch,“ tvrdí Boris Bajer.

Všetko sa však mení cez víkend. Najmä nedeľa patrí rodinným obedom, či už v pohodlí domova, alebo sa vyberieme na návštevu k blízkej rodine. Zaujímavé je, že väčšina Slovákov si nedeľný obed spája hlavne s vývarom, až na druhom mieste sa ocitlo mäso s tradičnými prílohami. Kedysi obľúbený vyprážaný rezeň sa tak ocitol až na šiestom mieste.

Slovenská večera býva studená

Studená večera prevažuje nad teplou. Až 58 % Slovákov preferuje studenú večeru, teda vo väčšine prípadoch pečivo s prílohou. Z nápojov vyberáme zdravšie alternatívy, čistú vodu, minerálku alebo čaj. Podiel alkoholických, kofeínových a sladených nápojov je 14 %. Alkohol si k večeri nalievajú viac muži. Či už je pracovný týždeň alebo víkend, večeru najčastejšie konzumujeme doma.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera