Aj napriek nepriazni počasia tohtoročného leta sa Skupine Kofola opakovane darí zvyšovať tržby, medziročne zaznamenala rast o 3,6 %. Tržby za prvých deväť mesiacov tohto roka navýšila o 6577 tisíc eur na 190 384 tisíc eur. Pol roka po štarte zvyšuje svoj trhový podiel aj Kláštorná Kalcia.
„V porovnaní s minulým rokom proti nám stálo chladnejšie letné počasie, vyššie mzdové aj logistické náklady. Napriek tomu sme dokázali opakovane rásť aj na saturovaných trhoch v Čechách a na Slovensku. K rastu významne prispel Adriatický región. Akvizíciou spoločnosti Espresso sme posilnili segment Fresh&Herbs. Za nás je to určite dobrý výsledok,“ komentuje hospodárenie tohto roka Jannis Samaras, šéf Skupiny Kofola.
K najrýchlejšie rastúcim regiónom patrí Adriatický, kde Kofola v treťom kvartáli vykázala tržby vyššie o 9,7 %, podobne sa však darilo aj Chorvátsku. Tržby v tomto regióne tradične ťahajú predaje minerálnej vody Radenska a segment sýtených limonád značiek Ora, Nara, Inka a licencovaná Pepsi.
Aká je situácia v Čechách a na Slovensku?
Stabilný rast si udržuje Česko a Slovensko, kde sa na vysoko konkurenčnom trhu oproti vlaňajšiemu teplému letu podarilo v tohtoročnom treťom kvartáli navýšiť tržby o 1,9 %. Spokojnosť dodávajú stabilné predaje Kofoly a pramenitej vody Rajec, rast sirupov Jupí, produktov z portfólia Rauch a dynamický rast značky Royal Crown Cola.
Pol roka po štarte dosiahla vynikajúce výsledky Kláštorná Kalcia, ktorá zvyšuje svoj trhový podiel. Skupina Kofola očakáva, že bude i naďalej podporovať český a slovenský biznis. Veľmi dobre sa po rebrandingu darí i značke energetických nápojov Semtex.
V segmente Fresh&Herbs medziročne vzrástli tržby o takmer 10 %, teda o 1766 tisíc eur, za čím stojí akvizícia spoločnosti Leros, výrobcu čajových zmesí z liečivých rastlín, a spoločnosti Espresso, distribútora zmesí Café Reserva a cejlónskych čajov Dilmah na českom a slovenskom trhu.