logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Katarína Droppová: Prežívate alebo žijete? Alebo – komunikujete pravidelne so samým sebou?

7. novembra 2019
Blog 0
2556
Katarína Droppová: Prežívate alebo žijete? Alebo – komunikujete pravidelne so samým sebou?

Dnes som pôvodne chcela písať o tom, ako komunikovať na Black Friday, veď tento privezený sviatok si u Slovákov získava čoraz väčšiu obľubu a predajmi sa dá porovnať s Vianocami. Potom som si však uvedomila, že pre všetkých predajcov začína najsilnejšie obdobie roka a s ním ,či chceme či nie,  aj obdobie stresu, vypätia, mnohokrát aj negatívnych reakcií. O tom, ako komunikovať so zákazníkmi aj zamestnancami som už popísala pomerne dosť, ale ešte som sa nevenovala základnému kameňu predaja a biznisu, a to ľuďom, ktorí stoja za vznikom firmy – majiteľom, vedúcim. Moja otázka preto znie: Staráte sa o seba alebo žijete život niekoho iného?

Médiá a internet sa len tak hmýria radami, ako zlepšiť život našim zákazníkom, ako s nimi komunikovať, aby sa ku nám vrátili a nakúpili aj nabudúce, dokonca aby o nás šírili dobré meno medzi ďalšími ľuďmi. Veľa sa tiež hovorí o tom, a aj ja sama som sa tejto téme už venovala, ako zlepšiť život vo firme, ako dosiahnuť, aby boli vaši zamestnanci nadšení, angažovaní, aby pracovali jedna radosť.

Dievča pre všetko, aj žiarivý vzor

Málokde sa však hovorí o tom, ako komunikovať so samým sebou, keď som riaditeľom, šéfom, majiteľom firmy či obchodu. Najmä tých menších prevádzok, kde je taký človek vlastne dievčaťom pre všetko, a keď vypadne jedna predavačka, musí ju zastúpiť, nevadí mu chytiť metlu do ruky, umýva riady, robí dokladača, skladníka… A samozrejme, popritom by mal byť žiarivým vzorom pre svojich zamestnancov, aj nadšeným lídrom a nositeľom kreatívnych ideí. K tomu tiež vzorným manželom/manželkou, rodičom. Skrátka plnohodnotným človekom nie na 100, ale na 500 %.

Veľa sa tiež hovorí o vyhorení manažérov, ale už menej o tom, že skolaboval majiteľ obchodu. Človek, ktorý musí myslieť na všetko – od dostatku tovaru až po výplaty pre zamestnancov, človek, ktorý si nemôže dovoliť vypnúť, pretože chce uživiť svoju rodinu, a tak si nemôže dovoliť stratiť zákazníka. Človek, ktorý pracuje 24/7 a je v permanentnom strese. Našli ste sa tu? Aj vás pohltila doba? Tak si úprimne odpovedzte – kedy ste si dali pauzu a venovali sa len sami sebe? Bez výčitiek, že nie ste s rodinou, či klientmi, dokonca s až detským nadšením a pocitom, že ste si to dokonale užili? A viete si predstaviť, že by to tak malo byť každý deň?

Nemám čas, začnem od zajtra

Áno, je to ako s diétou. Aj tá sa dá odložiť na zajtra, na pondelok, od nového roka. Ale je potrebné si uvedomiť, že váš život je len jeden a je len na vás ako ho prežijete. Mnoho z nás sa akoby zobudí okolo svojho 40.teho roku života a uvedomí si, že už ďalej nechce prežívať, chce začať KONEČNE A NAOZAJ ŽIŤ. A tak vymenia korporát či dobre zabehnutý obchod a začnú napríklad štrikovať alebo skrátka venovať sa niečomu inému. A robia dobre. Ale stáva sa, že niekto nenaberie odvahu a dusí to v sebe. Možno časom skolabuje, dostane depresie alebo dokonca infarkt – telo mu jednoducho vypovie službu, aby mu jasne ukázalo, že je čas zmeniť to. A pri väčšine sa nestane nič, len si možno na smrteľnej posteli uvedomia, že v podstate ľutujú, ako svoj život premárnili… A pritom stačí tak málo – komunikovať aj so samým sebou. Nemám čas je obľúbená výhovorka.

Sme tým, čo robíme

Áno, je to parafráza Aristotelovho výroku „Stávame sa tým, čo opakovane robíme.“ A je to tak. Sme uzlíček nervov, práce, činností, ktoré nás pohltia. Je potom samozrejmé, že si nevieme nájsť čas na seba. Zastavme to. Tak, ako venujeme čas iným, mali by sme ho venovať najmä sami sebe. Pretože ide o náš život, o nás samých. Venujte sa sebe naplno, veď kto iný, ak nie vy, si to skutočne zaslúži?! Stačí začať pomaly, malými pozitívnymi zmenami, postupne pokračovať, pridávať si čas pre seba. A dovoliť si zlyhania, no naštartovať sa znova a nezísť z cesty. Keď budete spokojní vy, budú aj zamestnanci, aj rodina a priatelia. Ale urobte tú zmenu už dnes.

Ideme na to

Úspešný americký podnikateľ so slovenskými koreňmi Bobby Ukrop, ktorý zažil aj zlé časy, odporúča riadiť sa radami  Dr. Gerarda R. Bella. Ten uvádza 7 domén plnohodnotného života:

  1. Osobný rozvoj
  2. Práca či kariéra
  3. Rodina a vzťahy
  4. Komunita a vášeň
  5. Zdravie
  6. Peniaze
  7. Život

Na začiatok si úprimne povedzte, čo chcete zmeniť, a napíšte si to. Nájdite si zmysel svojho života, niečo, čo vás bude naozaj napĺňať. A pozor! Nemusí to dávať zmysel iným, podstatné je, aby to dávalo zmysel vám. Verte v seba samého, že to dokážete. Verte v to, čo robíte. A postupne začnite meniť svoj život k lepšiemu. Ak je to súčasná práca, v ktorej aktuálne stagnujete, ale v podstate vás baví, začnite malou pozitívnou zmenou vo vašom živote. Môžete začať hociktorým z týchto bodov a postupne sa pokúste zahrnúť do vedomého rozvíjania samých seba všetkých sedem.

7 kruhov života

Osobný rozvoj je prvým a základným, pretože nás núti nestagnovať, ale posúvať sa vpred. Začnite napríklad každý váš deň krátkym 5 minútovým dýchacím cvičením, počas ktorého sa ponoríte do seba. 5 minút nie je veľa. Nechajte sa inšpirovať Martinom Thámom, ktorý aj vďaka dýchaniu žije svoj život naplno.

Druhým je práca, ktorá by vás mala napĺňať. Dovoľte si zažiť úspech, ale aj prehry a zlyhania, patria k životu. Nemusíte byť perfekcionista. Tretím kruhom je rodina a vzťahy. Zamysleli ste sa, kedy ste vašim blízkym vlastnoručne napísali list či pohľadnicu? A kedy ste ju napísali sami sebe? Ďalším je komunita – je to nezištné pomáhanie svojmu okoliu, tým, ktorí to potrebujú, bez toho, aby ste očakávali protislužbu, či profit. No je to aj vášeň – vášeň k sebapoznávaniu a sebauvedomovaniu. Žiť prítomný život, venovať plnú pozornosť druhým, aj sebe. (Opäť – ide o VÁŠ život.) Bez zdravia sa, samozrejme, plnohodnotne nedá žiť. Malé prechádzky v prírode nikomu neublížia. Dobyte si baterky, zaslúžite si to. Peniazmi sa nemyslí len ich hanobenie, ale aj ich manažment. Je fajn si uvedomiť, že nepotrebujete dve autá, ani 20 topánok.. Skôr majú byť prostriedkom na získanie príjemných zážitkov s rodinou, priateľmi. Uchovanie príjemných spomienok, ktoré nás budú napĺňať hrejivým pocitom počas stresujúcich dní a ťažkých týždňov.

Hodnoty, ktoré nás posúvajú ďalej

Posledným a nemenej podstatným kruhom je samotný život – je to zábava a jeho užívanie si. Byť hrdým na seba, na to, čo robíme, ako žijeme, aby ste si v závere svojho života mohli povedať „Dávalo to zmysel. Bola to super jazda!“ Vlastné hodnoty, ktoré si teraz zadefinujete a postupne na nich budete pracovať, vás dovedú k spokojnému životu a vnútornému šťastiu. Verte, že váš život sa zmení k lepšiemu a pritiahnete si k sebe tých správnych ľudí. Ak predsa len budete potrebovať podporu, inšpiratívni ľudia Zuzana Čmelíková a Ľuboš Jagelek vám pomôžu nezísť z cesty.

Zlá správa na záver

Ale aby som nebola len taká pozitívna, mám pre vás aj jednu skutočne zlú správu: nikto iný to za vás neurobí. Je to len a len na vás. Navyše budete musieť prekonať svoju pohodlnosť, diskomfort, ktorý tieto zmeny prinášajú, vyhrnúť si rukávy. Bez vášho odhodlania a záujmu starať sa konečne o seba to nepôjde. Osvojujte si pozitívne návyky dennodenne, postupne a neochvejne. Neodkladajte to. Začnite žiť. Hneď teraz. Držím palce!

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera