logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Ceny potravín medziročne rástli. Ako sa vyvíjala „maslová kríza“?

31. októbra 2019
Správy 0
1348
Ceny potravín medziročne rástli. Ako sa vyvíjala „maslová kríza“?

Porovnanie septembrových predajov vybraných potravín potvrdilo medziročné navýšenie priemerných cien. Mnohé z nich prevyšujú mieru inflácie. V kategórii obratovo najvýznamnejších produktov sa tak nájdu cenoví skokani, za ktorých spotrebitelia zaplatili podstatne viac než v predchádzajúcom roku. Zaujímavý vývoj zaznamenala spoločnosť Nielsen pri cenovej ponuke masla, ktoré čelí od roku 2017 kríze.

Z maloobchodného auditu spoločnosti Nielsen, ktorá sleduje predaje rýchloobrátkového tovaru z pokladničných dát maloobchodných predajní na Slovensku vyplýva, že za väčšinu potravín sme v septembri tohto roka v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka zaplatili viac. Rast priemerných cien v mnohých prípadoch výrazne prevýšil aj úroveň inflácie. Agentúra Nielsen porovnala ceny vybraných skupín potravín, vrátane ovocia, zeleniny, mäsa či pečiva, ktoré sa radia medzi obratovo významné kategórie a sú súčasťou pravidelných nákupov spotrebiteľov.

Najväčším cenovým skokanom je kryštálový cukor

Medzi najväčších medziročných skokanov v náraste priemernej ceny patrí kryštálový cukor, ktorého cena vzrástla v septembri až o 18 %. Augustové a septembrové ceny cukru tak dosiahli po rekordne nízkych cenách predchádzajúcich mesiacov cenu, za ktorú sme cukor nakupovali na začiatku roka 2018. Ďalším produktom, ktorý výrazne zdražel sú minerálne a stolové vody, ktorých cena stúpla o viac ako osem percent a v septembri sa ich priemerná cena za liter vyšplhala na najvyššiu hodnotu od roku 2017. Medziročná cena sa podobne posunula aj u ochutených sýtených nápojov a piva, a to takmer o sedem percent a v treťom kvartáli dosahovala najvyššiu úroveň za posledné roky.

Cenové navýšenie nad šesť percent dosiahla aj múka a sušienky s oblátkami, ktorých priemerná cena atakovala najvyššiu úroveň v posledných rokoch. Vyššie ceny boli zaznamenané taktiež pri mlieku. Priemerná septembrová cena čerstvého aj trvanlivého mlieka vzrástla o približne 3,6 % v porovnaní so septembrom 2018. Cena kávy, syrov, oleja, čokoládových cukroviniek či jogurtov sa zvýšila približne o dve percentá, čo je, naopak pod úrovňou inflácie.

Zvrat „maslovej krízy“

Niektoré produkty z obratovo najvýznamnejších kategórií sa však vývojom cien jednoznačne odlišujú. Priemerná cena masla bola v septembri tohto roka o viac ako 22 % nižšia ako pred rokom. Tento vývoj je ovplyvnený tzv. maslovou krízou. V druhej polovici roku 2017 cena masla najprv extrémne narástla o takmer polovicu, v priebehu roka 2018 sa mierne ustálila a od začiatku roka 2019 zaznamenáva maslo kontinuálny pokles priemernej ceny za 250 g balenie, a to z dvoch eur na 1,64 eur. Takúto priemernú cenu maslo naposledy dosiahlo pred „maslovou krízou“ v apríli a máji 2017.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera