logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

Ceny potravín medziročne rástli. Ako sa vyvíjala „maslová kríza“?

31. októbra 2019
Správy 0
1205
Ceny potravín medziročne rástli. Ako sa vyvíjala „maslová kríza“?

Porovnanie septembrových predajov vybraných potravín potvrdilo medziročné navýšenie priemerných cien. Mnohé z nich prevyšujú mieru inflácie. V kategórii obratovo najvýznamnejších produktov sa tak nájdu cenoví skokani, za ktorých spotrebitelia zaplatili podstatne viac než v predchádzajúcom roku. Zaujímavý vývoj zaznamenala spoločnosť Nielsen pri cenovej ponuke masla, ktoré čelí od roku 2017 kríze.

Z maloobchodného auditu spoločnosti Nielsen, ktorá sleduje predaje rýchloobrátkového tovaru z pokladničných dát maloobchodných predajní na Slovensku vyplýva, že za väčšinu potravín sme v septembri tohto roka v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka zaplatili viac. Rast priemerných cien v mnohých prípadoch výrazne prevýšil aj úroveň inflácie. Agentúra Nielsen porovnala ceny vybraných skupín potravín, vrátane ovocia, zeleniny, mäsa či pečiva, ktoré sa radia medzi obratovo významné kategórie a sú súčasťou pravidelných nákupov spotrebiteľov.

Najväčším cenovým skokanom je kryštálový cukor

Medzi najväčších medziročných skokanov v náraste priemernej ceny patrí kryštálový cukor, ktorého cena vzrástla v septembri až o 18 %. Augustové a septembrové ceny cukru tak dosiahli po rekordne nízkych cenách predchádzajúcich mesiacov cenu, za ktorú sme cukor nakupovali na začiatku roka 2018. Ďalším produktom, ktorý výrazne zdražel sú minerálne a stolové vody, ktorých cena stúpla o viac ako osem percent a v septembri sa ich priemerná cena za liter vyšplhala na najvyššiu hodnotu od roku 2017. Medziročná cena sa podobne posunula aj u ochutených sýtených nápojov a piva, a to takmer o sedem percent a v treťom kvartáli dosahovala najvyššiu úroveň za posledné roky.

Cenové navýšenie nad šesť percent dosiahla aj múka a sušienky s oblátkami, ktorých priemerná cena atakovala najvyššiu úroveň v posledných rokoch. Vyššie ceny boli zaznamenané taktiež pri mlieku. Priemerná septembrová cena čerstvého aj trvanlivého mlieka vzrástla o približne 3,6 % v porovnaní so septembrom 2018. Cena kávy, syrov, oleja, čokoládových cukroviniek či jogurtov sa zvýšila približne o dve percentá, čo je, naopak pod úrovňou inflácie.

Zvrat „maslovej krízy“

Niektoré produkty z obratovo najvýznamnejších kategórií sa však vývojom cien jednoznačne odlišujú. Priemerná cena masla bola v septembri tohto roka o viac ako 22 % nižšia ako pred rokom. Tento vývoj je ovplyvnený tzv. maslovou krízou. V druhej polovici roku 2017 cena masla najprv extrémne narástla o takmer polovicu, v priebehu roka 2018 sa mierne ustálila a od začiatku roka 2019 zaznamenáva maslo kontinuálny pokles priemernej ceny za 250 g balenie, a to z dvoch eur na 1,64 eur. Takúto priemernú cenu maslo naposledy dosiahlo pred „maslovou krízou“ v apríli a máji 2017.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera