logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Coop Jednota Krupina otvorila vo Veľkom Krtíši svoj 53. supermarket. Predajňa vyrástla na...
  • Reťazec Tesco na Slovensku končí so svojou franchisingovou sieťou Žabka. Dôvodom je rastúca...
  • Kofola ČeskoSlovensko kupuje väčšinový podiel v spoločnosti Pivovary CZ Group, ktorá rozvíja...
  • Je váš obchod už pripravený na Vianoce? Verím, že áno. No výzdobou to všetko len začína. Pre...

Ceny potravín medziročne rástli. Ako sa vyvíjala „maslová kríza“?

31. októbra 2019
Správy 0
1418
Ceny potravín medziročne rástli. Ako sa vyvíjala „maslová kríza“?

Porovnanie septembrových predajov vybraných potravín potvrdilo medziročné navýšenie priemerných cien. Mnohé z nich prevyšujú mieru inflácie. V kategórii obratovo najvýznamnejších produktov sa tak nájdu cenoví skokani, za ktorých spotrebitelia zaplatili podstatne viac než v predchádzajúcom roku. Zaujímavý vývoj zaznamenala spoločnosť Nielsen pri cenovej ponuke masla, ktoré čelí od roku 2017 kríze.

Z maloobchodného auditu spoločnosti Nielsen, ktorá sleduje predaje rýchloobrátkového tovaru z pokladničných dát maloobchodných predajní na Slovensku vyplýva, že za väčšinu potravín sme v septembri tohto roka v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka zaplatili viac. Rast priemerných cien v mnohých prípadoch výrazne prevýšil aj úroveň inflácie. Agentúra Nielsen porovnala ceny vybraných skupín potravín, vrátane ovocia, zeleniny, mäsa či pečiva, ktoré sa radia medzi obratovo významné kategórie a sú súčasťou pravidelných nákupov spotrebiteľov.

Najväčším cenovým skokanom je kryštálový cukor

Medzi najväčších medziročných skokanov v náraste priemernej ceny patrí kryštálový cukor, ktorého cena vzrástla v septembri až o 18 %. Augustové a septembrové ceny cukru tak dosiahli po rekordne nízkych cenách predchádzajúcich mesiacov cenu, za ktorú sme cukor nakupovali na začiatku roka 2018. Ďalším produktom, ktorý výrazne zdražel sú minerálne a stolové vody, ktorých cena stúpla o viac ako osem percent a v septembri sa ich priemerná cena za liter vyšplhala na najvyššiu hodnotu od roku 2017. Medziročná cena sa podobne posunula aj u ochutených sýtených nápojov a piva, a to takmer o sedem percent a v treťom kvartáli dosahovala najvyššiu úroveň za posledné roky.

Cenové navýšenie nad šesť percent dosiahla aj múka a sušienky s oblátkami, ktorých priemerná cena atakovala najvyššiu úroveň v posledných rokoch. Vyššie ceny boli zaznamenané taktiež pri mlieku. Priemerná septembrová cena čerstvého aj trvanlivého mlieka vzrástla o približne 3,6 % v porovnaní so septembrom 2018. Cena kávy, syrov, oleja, čokoládových cukroviniek či jogurtov sa zvýšila približne o dve percentá, čo je, naopak pod úrovňou inflácie.

Zvrat „maslovej krízy“

Niektoré produkty z obratovo najvýznamnejších kategórií sa však vývojom cien jednoznačne odlišujú. Priemerná cena masla bola v septembri tohto roka o viac ako 22 % nižšia ako pred rokom. Tento vývoj je ovplyvnený tzv. maslovou krízou. V druhej polovici roku 2017 cena masla najprv extrémne narástla o takmer polovicu, v priebehu roka 2018 sa mierne ustálila a od začiatku roka 2019 zaznamenáva maslo kontinuálny pokles priemernej ceny za 250 g balenie, a to z dvoch eur na 1,64 eur. Takúto priemernú cenu maslo naposledy dosiahlo pred „maslovou krízou“ v apríli a máji 2017.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

ELESKO aktivuje vínom básnikov

Vinárstvo ELESKO vstúpilo na slovenský trh s vínami v roku 2009. Vlastní a starostlivo obrába vinohrady v Malokarpatskej vinohradníckej oblasti a vo Vinohradníckej oblasti Tokaj na ploche 150 hektárov. V porovnaní s domácou i medzinárodnou konkurenciou sa môže pochváliť jedným z najmodernejších vinárskych parkov v strednej Európe. Charakterizuje ho kvalita, za ktorou stojí výroba vína založená na spracovaní zdravého […]

Zbavme Slovensko cigaretových ohorkov

Tabakové spoločnosti vytvárajú systém, ktorý má znížiť negatívne dopady na životné prostredie. Menej voľne pohodených cigaretových ohorkov, osveta o environmentálnych rizikách a správnom nakladaní s týmto druhom odpadu, ale i podpora inovatívnych spôsobov jeho využitia. To sú ciele novovzniknutej spoločnosti SPAK-EKO, a.s., ktorá zastrešuje aktivity tabakových spoločností zamerané na znižovanie vplyvu odpadu z ich výrobkov na životné […]

„FMCG je rýchlejší ako kedykoľvek predtým a distribútori musia byť schopní na to reagovať,“ hovorí riaditeľ spoločnosti Orbico Radim Kratochvíl

Distribučná spoločnosť Orbico pôsobí na 19 trhoch hlavne v strednej a východnej Európe. V tomto regióne zamestnáva viac ako 7 500 zamestnancov a minulý rok dosiahla obrat viac ako 3 miliardy eur. V Českej republike a na Slovensku sa stará napríklad o distribúciu značiek Pringles, Lipton, Bonux, BaByliss, Bissell, Braun alebo Oral B. Riaditeľ Orbico […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

30. 11. 2023, galavečer Dôveryhodné značky, Bratislava

20. – 21. 3. 2024, kongres Samoška, Košice

Profily

Obchod očami

Obchod očami Štefana Mácsadiho, predsedu predstavenstva Coop Jednoty Nové Zámky: Bratislavský zákazník vyhľadáva akciový tovar menej

8. novembra 2023

Martin Krajčovič, predseda, Slovenská aliancia moderného obchodu: Obchodníci infláciu tlmili

19. októbra 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera