logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Spotrebitelia preferujú kúpu vajec slovenského pôvodu

29. októbra 2019
Správy 0
1709
Spotrebitelia preferujú kúpu vajec slovenského pôvodu

Viac ako tretina spotrebiteľov na Slovensku konzumuje vajíčka aspoň každý druhý deň a takmer polovica ich zaraďuje do stravy raz až dvakrát týždenne. Väčšina dnes pri kúpe uprednostňuje vajcia slovenského pôvodu, pričom čoraz viac kladú dôraz i na pôvod z voľného chovu. Situácia je aktuálne i predmetom diskusií na sociálnych sieťach, ktorými sa šíri antikampaň proti klietkovému chovu.

Vajíčka sa podľa prieskumu agentúry 2muse nachádzajú v nákupných košíkoch pomerne často. Pri výbere vajec spotrebitelia dbajú hlavne na čerstvosť, kvalitu a krajinu pôvodu. Následne prihliadajú na cenu a podmienky chovu nosníc.

„Tri pätiny ľudí zvykne nakupovať vajíčka v supermarketoch, 15 percent ich nakupuje v menších lokálnych potravinách a až 12 percent má prístup k domácim vajíčkam od známych,“ tvrdí Michal Vyšinský z agentúry 2muse, ktorá realizovala prieskum o vajciach v prvej polovici tohto roka

Slováci uprednostňujú vajíčka pochádzajúce z voľného chovu

Až 81 % Slovákov tvrdí, že im záleží na podmienkach chovu sliepok, ktorých vajíčka neskôr v supermarketoch nakupujú. Toto tvrdenie potvrdzuje aj rastúci predaj vajec z podstielkového a voľného chovu. V posledných rokoch nárast záujmu zákazníkov o vajcia pochádzajúce z lepších životných podmienok nosníc narastá. Okrem toho, že uvádzajú, že im záleží na podmienkach života, vnímajú tieto vajcia ako kvalitnejšie.

„Okrem etických dôvodov je tento trend podstatný aj z tých zdravotných. Napríklad z hľadiska zloženia tukov vo vajíčkach, konkrétne pomer omega 3 a omega 6 mastných kyselín. Viaceré štúdie poukazujú na fakt, že čím viac sú sliepky kŕmené voľne na tráve vo výbehu, tak ich vajcia majú viac omega 3 mastných kyselín. Naopak pri sliepkach kŕmených v klietkach sa vo vajciach znižuje množstvo tzv. funkčných lipidových komponentov (omega 3 a CLA) a tým sa zhoršuje pomer omega 6 ku omega 3 mastným kyselinám z ideálneho na nevhodný,“ vysvetľuje výživový poradca Boris Bajer.

Pôvod vajec prezrádza informácia na obale

Spotrebiteľ sa môže dozvedieť o podmienkach chovu nosníc a pôvode vajec z pečiatky na obale, ale aj na škrupine každého vajíčka. Oba údaje sa zhodujú. Prvé číslo označuje spôsob chovu (0 – ekologická poľnohospodárska výroba, 1 – chov vo voľnom výbehu, 2 – chov na podstielke, 3 – chov v klietkach) nasleduje kód krajiny, v prípade Slovenskej republiky je to SK. Posledná informácia zobrazená na obale je identifikačné číslo prevádzky.

Antikampaň sociálnych sietí

V posledných týždňoch sa sociálnymi sieťami šíri antikampaň proti sieti Coop Jednota s názvom „Viete, čo vám tají Coop Jednota? My vieme, ale zakázali nám o tom informovať.“ Vizuálom sliepky s prelepeným zobákom autori z radov aktivistov zastupujúcich práva zvierat reagujú na rozhodnutie Coop Jednoty, ktorá sa nezaviazala do roku 2025 ukončiť predaj vajec z klietkového chovu, ako to urobili ostatné reťazce – Kaufland, Lidl, Tesco, Billa, Delia a Kraj. Dôležitou informáciou v tejto súvislosti je však práve fakt, že až 80 % celkovej produkcie vajec v rámci Slovenska podľa Coop Jednoty pochádza práve z klietkového chovu. Coop Jednota preto argumentuje tvrdením, že zamedzením predaja vajec z tohto druhu chovu by musela pristúpiť k vyhľadávaniu zahraničných producentov, pričom momentálne tvorí väčšinu ponuky Coop Jednoty práve produkcia zo Slovenska. Rozhodnutie okresného súdu v tejto záležitosti združeniu zverejnenie negatívnych informácií o sieti zakazuje.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera