logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Ako ďalej s potravinovou sebestačnosťou? Pýtajme si slovenské

22. októbra 2019
Správy 0
1546
Ako ďalej s potravinovou sebestačnosťou? Pýtajme si slovenské

Počas Národných dní „Pýtajme si slovenské“ zapojené mestá a obce vyzývajú svojich občanov, aby sa zamýšľali nad dovezenými potravinami, prečo je dôležité nakupovať domáce produkty a všímali si krajinu pôvodu. Dôsledky svojho nákupného správania si spotrebitelia uvedomujú čoraz väčšmi, rovnako ako aj vplyv, ktorý má na makroekonomiku krajiny, v ktorej žijú.

Združenie miest a obcí Slovenska (ZMOS) je partnerom projektu Kvalita z našich regiónov od jeho vzniku v roku 2009. Počas Národných dní „Pýtajme si slovenské“ sa ku kampani každoročne aktívne zapojí približne sto miest a a obcí. Mestá a obce informujú a vyzývajú svojich občanov, aby sa v tieto dni ešte viac zamýšľali, z akej krajiny tovar pochádza a prečo je dôležité nakupovať domáce produkty a výrobky.

„Jednotlivé mestá a obce, ktoré sa do kampane zapojili, informujú svojich občanov rôznymi formami. Využívajú najmä svoje webové stránky, informujú občanov cez sociálne siete. Vysielajú spot  Pýtajme si slovenské cez miestny rozhlas, alebo káblovú televíziu. Prinášajú svojim občanom informácie v novinách, alebo prostredníctvom letákov na verejných miestach,“ zhrnul podporu miest a obcí Milan Muška, výkonný podpredseda ZMOS.

Nakupovanie domácich produktov celospoločenskou témou

„Dôležitosť nakupovania domácich produktov sa stala celospoločenskou  témou. Viac ako šesťdesiat percent ľudí sa doma, v práci i medzi priateľmi rozpráva o dopadoch nákupného patriotizmu na kvalitu nášho života. Je potešujúce a povzbudzujúce zároveň, že až 65 percent spotrebiteľov nakupuje potraviny zo Slovenska, pokiaľ ich má na výber a považuje ich za najkvalitnejšie,“ tvrdí autorka Národných dní „Pýtajme si slovenské“ Bohummila Tauchmannová.

„Deväť z desiatich slovenských kupujúcich vyhľadáva informácie dostupné na obaloch výrobkov. Najdôležitejšia informácia pre nich je krajina pôvodu. Kupujúcich s preferenciou voči slovenským výrobkom z dlhodobého hľadiska pribúda,“ konštatuje na základe výsledkov prieskumu Ladislav Csengeri, consumer panel services director pre Česko a Slovensko zo spoločnosti GfK.

Slovenskí poľnohospodári nemajú vytvorené podmienky pre podporu potravinovej sebestačnosti

Z potravinovo sebestačnej krajiny sa Slovensko počas posledných tridsiatich rokov dostalo na alarmujúce číslo nižšie ako 40 %. Podľa slov Anny Balkovej, členky Výkonného výboru Vidieckej platformy je dôvodov viac. Patrí medzi ne najmä ťažká dostupnosť pôdy pre malých a mladých poľnohospodárov, rovnaké nastavenie podmienok pre celé spektrum poľnohospodárov či absencia prechodnej kategórie začínajúcich poľnohospodárov, ktorá by im umožnila jednoduchší štart. Problémom je podľa nej zároveň i vysoká finančná a legislatívna záťaž na vytvorenie prevádzok na spracovanie živočíšnej produkcie. „Ďalším dôvodom je, že štátna správa nie je pre poľnohospodárov poradným orgánom, ale len kontrolným a sankčným, vysoká byrokratizácia a nevhodné nastavenie projektovej výzvy na čerpanie prostriedkov z EÚ v neprospech malých a začínajúcich poľnohospodárov,“ zdôrazňuje Anna Balková.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera