logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Viac ako tretina Slovákov plánuje nakupovať väčšinu vianočných darčekov online. Takéto nákupy sú...
  • Spoločnosť Geis otestovala v bežnej prevádzke na rozvozových trasách v oblasti moravského...
  • Jan Semotán preberá vedenie celej retailovej siete Sportisimo, ktorá zahŕňa takmer 240 predajní...
  • Portál miestopredaja.sk v spolupráci so spoločnosťou ppm factum vyhlásil víťaza súťaže P.O.P....

Katarína Droppová: Chcete PR agentúru? A ste pre ňu vôbec dobrý klient?

10. októbra 2019
Blog 0
3147
Katarína Droppová: Chcete PR agentúru? A ste pre ňu vôbec dobrý klient?

Úspech v oblasti komunikácie, povedomie o vašej značke a produktoch, kvalitné vzťahy s verejnosťou, so zákazníkmi, partnermi, kolegami, podriadenými nepochádzajú z čistého šťastia, osudu či náhody. Je to tvrdá a kontinuálna práca vašej PR agentúry. Ako nájsť tú pravú?

Pre klientov už na trhu existuje množstvo materiálov a publikácií, ktoré im majú pomôcť pri výbere tej najlepšej PR agentúry. Ale o tom, ako byť dobrým klientom, sa dočítate iba zriedkavo. Verte mi, že tak, ako existuje veľa klientov, ktorí si hovoria, že by chceli dobrú PR agentúru, existuje rovnaký, ak nie väčší, počet PR agentúr, ktoré si prajú dobrého, normálneho a milého klienta. Možno trochu preháňam, ale naozaj len trochu.

Podľa mojich skúseností najlepšie PR začína silným vzťahom medzi agentúrou a klientom. A to sa niekedy nedá vybudovať ani za rok. Predovšetkým však znamená, že tento vzťah nie je nadriadený : podriadený, dokonca ani kráľ a poskok či pán a dievča na všetko. Je to rovnocenné partnerstvo. Znamená to jedno – PR je predĺženou rukou vášho marketingového tímu, je to váš kolega. Spolupráca a tímová práca je základom. Ak si firma myslí, že PR agentúra bude chrliť tlačové správy, výstupy, články ako na bežiacom páse bez toho, aby jej dala kvalitné podklady a vstupy, je tento vzťah už vopred odsúdený na zánik.

Budeme všade

„Naša značka je taká skvelá, že sa medializuje sama, ľahko a zadarmo.“ Tak presne táto veta ma dokáže pobaviť a ukazuje, že je lepšie dať ruky preč od takéhoto klienta. Niet nad realistické očakávania. Iste, každý by chcel byť v telke a úžasnom printovom vydaní na 8 stranách, ale je potrebné si zhodnotiť, čo tomu médiu daná značka prináša, akú pridanú hodnotu.

Sem tam som už počula o PR agentúrach, ktoré zabezpečili množstvo výstupov za 2,5 €, ale je to skutočne len fikcia. Namiesto toho, aby ste uverili sľubom, že budete všade, je lepšie nájsť si partnera v oblasti komunikácie, ktorý vám realisticky zhodnotí vaše možnosti a dokáže zabezpečiť pokrytie v médiách, ktoré sú relevantné pre vašu cieľovú skupinu. Existuje množstvo menších či stredných agentúr, ktoré stoja za vyskúšanie. Tieto „skryté drahokamy“ pre vás urobia ochotnejšie aj niečo nad rámec dohodnutých vecí, často prinášajú kreatívnejšie, zaujímavejšie nápady a tým pádom aj lepšie výsledky.

Všetci sme len ľudia

Áno, môže sa stať, že PR ciele, ktoré ste si stanovili, nebudú splnené. Tu sú tri najčastejšie dôvody, ktoré vyplynuli z prieskumov, prečo sa to stáva:

  1. 46 % – Môj klient, firma či jeho produkt(y) sa / ich považovali za jedinečné, ukázalo sa však, že sa príliš nelíšili od konkurencie.
  2. 39 % – Rozpočet bol príliš nízky, resp. klient nebol ochotný zaplatiť dosť hodín na dosiahnutie cieľov.
  3. 15 % – Klient nebol dostatočne reagovať na požiadavky agentúry, nedodával včas podklady, neredigoval správy, nespolupracoval.

Čo z toho vyplýva? Na začiatku je potrebné si reálne nastaviť jasne merateľné ciele a hlavne zjednotiť si, čo je úspech. Častokrát sa totiž stáva, že marketingový tím klienta vidí úspechy niekde inde, ako PR agentúra. Odborníci z PR by mali tvrdšie bojovať za svoju prácu a nesúhlasiť s nereálnymi očakávaniami. Tiež by sa nemali dať vtiahnuť do cenovej vojny a devalvovať svoju hodnotu. Tak, ako chce výplatu predavačka, chce ju aj PR konzultant, no tiež médium. Ak klient očakáva výraznú komunikačnú kampaň, okrem skvelých podkladov by mal byť schopný vyčleniť aj dostatočný rozpočet, aby mohla PR agentúra venovať projektu primeraný čas a úsilie. Rozpočet má ísť ruka v ruke zodpovedajúcim cieľom a očakávaniam.

Nedonútiš koňa piť

Agentúry môžu pomôcť klientom s komunikáciou, ale bez osobného zainteresovania zástupcov klienta to nie je možné. Je potrebné hneď na začiatku poriadne nabriefovať agentúru o všetkých nuansách vášho biznisu, no aj tak je potrebné vedieť, že takí odborníci, ako ste vy vo svojom odbore, nikdy nebudú. Preto je žiaduca spätná väzba. Rovnako je potrebné dôverovať svojej PR agentúre, ak príde s odporúčaniami na zmenu vašej komunikácie. Vie, prečo to robí.

Ako sa hovorí – Koňa môžeš doviesť k vode, no piť ho nedonútiš. Rovnako vás nemôže vaša agentúra nútiť zmeniť uhol pohľadu. Ak už vopred viete, že sa vaša komunikačná stratégia a kampaň majú odvíjať ako doteraz a len podľa vašich predstáv, ani PR agentúru nehľadajte.

Chyba nemusí byť, samozrejme, vždy len na strane klienta. Výsledky PR agentúry (ak ste si správne zadefinovali ciele) sú však ľahko merateľné. No častejšie sú na oboch stranách. Zhrnuté a podčiarknuté – všetci sme len ľudia, preto medzi sebou jasne a často komunikujme. Prinesie to benefity pre všetkých a výsledky, ktoré budú tešiť všetkých.

Stručne: Aký by mal byť dobrý klient?

  • Ľudský partner, nie direktívny
  • Realistický v očakávaniach
  • Otvorený nápadom a odporúčaniam konzultantov
  • Platiaci si účty v normálnom termíne a načas: uvedomte si – tak, ako chce dostať výplatu váš kolega, potrebuje aj PR agentúra zaplatiť svojich ľudí. Nemôže čakať pol roka, kým sa vám to láskavo uráči. Netreba sa preto čudovať, že prednosť dostanú klienti, ktorí platia riadne a včas.

Čo vás môže naučiť dobrá PR agentúra?

  • Vzdelať vás o spôsoboch a formátoch PR komunikácie a pochopiť vám, ako mediálne prostredie funguje
  • Pomôže vám uvedomiť si faktory, ktoré môžu brániť v dosiahnutí cieľov (jedinečnosť, konkurencieschopnosť produktov) a tiež upozorniť vás na kvalitu vašich podkladov
  • Zviditeľniť vašu značku, produkt a priniesť nových klientov.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Nepremeškajte októbrové VEEVobranie. Máte možnosť vyhrať víkend vo vinici

Potulky po vinohradoch už neodmysliteľne patria k jeseni. Október v znamení skvelých výhier, ale taktiež ako príležitosť zamyslieť sa, kde končí elektroodpad. Zapojte sa aj vy a užite si bezdymové VEEVobranie. Tentoraz nebudeme zbierať hrozno, aj keď vinice neminieme. V rámci októbra sa dospelí užívatelia bezdymových zariadení VEEV môžu zapojiť do zaujímavej aktivity s názvom […]

ZYN ponúka slobodu v užívaní, komfort a alternatívu

Pohodlný zážitok bez dymu? Nikotínové vrecúška ZYN s novou príchuťou Spearmint a novými variantami Black Cherry a Cool Mint ponúkajú diskrétnosť, viac slobody užívania a sú bez zápachu. Nechýba ani rozšírené portfólio rady Mini Dry. Vrecúška ZYN si postupne nachádzajú cestu u dospelých užívateľov menej rizikových bezdymových alternatív už aj na Slovensku. Nezanechávajú cigaretový zápach, […]

Personalizácia v logistike e-commerce – prípadová štúdia FM Logistic a Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Tri novinky VEEV ONE: od sviežich tónov až po klasiku

Za sviežou chuťou leta s podtónom ovocia vám nemusí byť smutno! Dospelí užívatelia sa potešia novinkám, ktoré prináša bezdymové zariadenie VEEV ONE. A sú rovno tri! Zmestí sa vám do vrecka, upúta dizajnom, cena je nízka a navyše oproti jednorazovým e-cigaretám sa dá opakovane používať. Hovoríme o bezdymovom zariadení v elegantnom prevedení VEEV ONE. Toto […]

Kapsuly sú späť: Novinky v rade Levia Pearl prinášajú zážitok z prekvapenia

Koniec leta nemusí byť vôbec nuda, naopak! Prebúdza zvedavosť, ale taktiež predstavuje zážitok z nových chutí! A tie sú tentoraz v znamení lesných plodov, exotického ovocia a mentolu. Stačí si vybrať podľa seba. IQOS prichádza s ďalšou novinkou – nikotínové náplne bez obsahu tabaku LEVIA sa rozšírili o ďalšie dve príchute Forest Pearl a Summer Pearl. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

27. – 28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16. – 25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

Profily

Obchod očami Ľubice Gubovej, country manažérky Visa: Podnikatelia, ktorí neberú karty, prichádzajú až o tretinu zákazníkov

6. novembra 2025

Sean Culey: Nový maloobchodný svet bude vítať ľudí aj ich AI agenty

22. októbra 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera a majte každý týždeň vo svojej e-mailovej schránke prehľad o aktuálnom dianí v retaile.



© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok