logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...
  • Nové nastavenie marketingu detských produktov v praxi znamená, že v letákoch, inzerátoch,...
  • Februárová inflácia zrýchlila a po tretíkrát sa medziročne dostala na rekordných 15,4 %....
  • Aké sú negatívne trendy, ktoré ovplyvnili retail? Ako prvé asi každého napadne pandémia...

Katarína Droppová: Chcete PR agentúru? A ste pre ňu vôbec dobrý klient?

10. októbra 2019
Blog 0
2679
Katarína Droppová: Chcete PR agentúru? A ste pre ňu vôbec dobrý klient?

Úspech v oblasti komunikácie, povedomie o vašej značke a produktoch, kvalitné vzťahy s verejnosťou, so zákazníkmi, partnermi, kolegami, podriadenými nepochádzajú z čistého šťastia, osudu či náhody. Je to tvrdá a kontinuálna práca vašej PR agentúry. Ako nájsť tú pravú?

Pre klientov už na trhu existuje množstvo materiálov a publikácií, ktoré im majú pomôcť pri výbere tej najlepšej PR agentúry. Ale o tom, ako byť dobrým klientom, sa dočítate iba zriedkavo. Verte mi, že tak, ako existuje veľa klientov, ktorí si hovoria, že by chceli dobrú PR agentúru, existuje rovnaký, ak nie väčší, počet PR agentúr, ktoré si prajú dobrého, normálneho a milého klienta. Možno trochu preháňam, ale naozaj len trochu.

Podľa mojich skúseností najlepšie PR začína silným vzťahom medzi agentúrou a klientom. A to sa niekedy nedá vybudovať ani za rok. Predovšetkým však znamená, že tento vzťah nie je nadriadený : podriadený, dokonca ani kráľ a poskok či pán a dievča na všetko. Je to rovnocenné partnerstvo. Znamená to jedno – PR je predĺženou rukou vášho marketingového tímu, je to váš kolega. Spolupráca a tímová práca je základom. Ak si firma myslí, že PR agentúra bude chrliť tlačové správy, výstupy, články ako na bežiacom páse bez toho, aby jej dala kvalitné podklady a vstupy, je tento vzťah už vopred odsúdený na zánik.

Budeme všade

„Naša značka je taká skvelá, že sa medializuje sama, ľahko a zadarmo.“ Tak presne táto veta ma dokáže pobaviť a ukazuje, že je lepšie dať ruky preč od takéhoto klienta. Niet nad realistické očakávania. Iste, každý by chcel byť v telke a úžasnom printovom vydaní na 8 stranách, ale je potrebné si zhodnotiť, čo tomu médiu daná značka prináša, akú pridanú hodnotu.

Sem tam som už počula o PR agentúrach, ktoré zabezpečili množstvo výstupov za 2,5 €, ale je to skutočne len fikcia. Namiesto toho, aby ste uverili sľubom, že budete všade, je lepšie nájsť si partnera v oblasti komunikácie, ktorý vám realisticky zhodnotí vaše možnosti a dokáže zabezpečiť pokrytie v médiách, ktoré sú relevantné pre vašu cieľovú skupinu. Existuje množstvo menších či stredných agentúr, ktoré stoja za vyskúšanie. Tieto „skryté drahokamy“ pre vás urobia ochotnejšie aj niečo nad rámec dohodnutých vecí, často prinášajú kreatívnejšie, zaujímavejšie nápady a tým pádom aj lepšie výsledky.

Všetci sme len ľudia

Áno, môže sa stať, že PR ciele, ktoré ste si stanovili, nebudú splnené. Tu sú tri najčastejšie dôvody, ktoré vyplynuli z prieskumov, prečo sa to stáva:

  1. 46 % – Môj klient, firma či jeho produkt(y) sa / ich považovali za jedinečné, ukázalo sa však, že sa príliš nelíšili od konkurencie.
  2. 39 % – Rozpočet bol príliš nízky, resp. klient nebol ochotný zaplatiť dosť hodín na dosiahnutie cieľov.
  3. 15 % – Klient nebol dostatočne reagovať na požiadavky agentúry, nedodával včas podklady, neredigoval správy, nespolupracoval.

Čo z toho vyplýva? Na začiatku je potrebné si reálne nastaviť jasne merateľné ciele a hlavne zjednotiť si, čo je úspech. Častokrát sa totiž stáva, že marketingový tím klienta vidí úspechy niekde inde, ako PR agentúra. Odborníci z PR by mali tvrdšie bojovať za svoju prácu a nesúhlasiť s nereálnymi očakávaniami. Tiež by sa nemali dať vtiahnuť do cenovej vojny a devalvovať svoju hodnotu. Tak, ako chce výplatu predavačka, chce ju aj PR konzultant, no tiež médium. Ak klient očakáva výraznú komunikačnú kampaň, okrem skvelých podkladov by mal byť schopný vyčleniť aj dostatočný rozpočet, aby mohla PR agentúra venovať projektu primeraný čas a úsilie. Rozpočet má ísť ruka v ruke zodpovedajúcim cieľom a očakávaniam.

Nedonútiš koňa piť

Agentúry môžu pomôcť klientom s komunikáciou, ale bez osobného zainteresovania zástupcov klienta to nie je možné. Je potrebné hneď na začiatku poriadne nabriefovať agentúru o všetkých nuansách vášho biznisu, no aj tak je potrebné vedieť, že takí odborníci, ako ste vy vo svojom odbore, nikdy nebudú. Preto je žiaduca spätná väzba. Rovnako je potrebné dôverovať svojej PR agentúre, ak príde s odporúčaniami na zmenu vašej komunikácie. Vie, prečo to robí.

Ako sa hovorí – Koňa môžeš doviesť k vode, no piť ho nedonútiš. Rovnako vás nemôže vaša agentúra nútiť zmeniť uhol pohľadu. Ak už vopred viete, že sa vaša komunikačná stratégia a kampaň majú odvíjať ako doteraz a len podľa vašich predstáv, ani PR agentúru nehľadajte.

Chyba nemusí byť, samozrejme, vždy len na strane klienta. Výsledky PR agentúry (ak ste si správne zadefinovali ciele) sú však ľahko merateľné. No častejšie sú na oboch stranách. Zhrnuté a podčiarknuté – všetci sme len ľudia, preto medzi sebou jasne a často komunikujme. Prinesie to benefity pre všetkých a výsledky, ktoré budú tešiť všetkých.

Stručne: Aký by mal byť dobrý klient?

  • Ľudský partner, nie direktívny
  • Realistický v očakávaniach
  • Otvorený nápadom a odporúčaniam konzultantov
  • Platiaci si účty v normálnom termíne a načas: uvedomte si – tak, ako chce dostať výplatu váš kolega, potrebuje aj PR agentúra zaplatiť svojich ľudí. Nemôže čakať pol roka, kým sa vám to láskavo uráči. Netreba sa preto čudovať, že prednosť dostanú klienti, ktorí platia riadne a včas.

Čo vás môže naučiť dobrá PR agentúra?

  • Vzdelať vás o spôsoboch a formátoch PR komunikácie a pochopiť vám, ako mediálne prostredie funguje
  • Pomôže vám uvedomiť si faktory, ktoré môžu brániť v dosiahnutí cieľov (jedinečnosť, konkurencieschopnosť produktov) a tiež upozorniť vás na kvalitu vašich podkladov
  • Zviditeľniť vašu značku, produkt a priniesť nových klientov.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera