logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

Katarína Droppová: Chcete PR agentúru? A ste pre ňu vôbec dobrý klient?

10. októbra 2019
Blog 0
2359
Katarína Droppová: Chcete PR agentúru? A ste pre ňu vôbec dobrý klient?

Úspech v oblasti komunikácie, povedomie o vašej značke a produktoch, kvalitné vzťahy s verejnosťou, so zákazníkmi, partnermi, kolegami, podriadenými nepochádzajú z čistého šťastia, osudu či náhody. Je to tvrdá a kontinuálna práca vašej PR agentúry. Ako nájsť tú pravú?

Pre klientov už na trhu existuje množstvo materiálov a publikácií, ktoré im majú pomôcť pri výbere tej najlepšej PR agentúry. Ale o tom, ako byť dobrým klientom, sa dočítate iba zriedkavo. Verte mi, že tak, ako existuje veľa klientov, ktorí si hovoria, že by chceli dobrú PR agentúru, existuje rovnaký, ak nie väčší, počet PR agentúr, ktoré si prajú dobrého, normálneho a milého klienta. Možno trochu preháňam, ale naozaj len trochu.

Podľa mojich skúseností najlepšie PR začína silným vzťahom medzi agentúrou a klientom. A to sa niekedy nedá vybudovať ani za rok. Predovšetkým však znamená, že tento vzťah nie je nadriadený : podriadený, dokonca ani kráľ a poskok či pán a dievča na všetko. Je to rovnocenné partnerstvo. Znamená to jedno – PR je predĺženou rukou vášho marketingového tímu, je to váš kolega. Spolupráca a tímová práca je základom. Ak si firma myslí, že PR agentúra bude chrliť tlačové správy, výstupy, články ako na bežiacom páse bez toho, aby jej dala kvalitné podklady a vstupy, je tento vzťah už vopred odsúdený na zánik.

Budeme všade

„Naša značka je taká skvelá, že sa medializuje sama, ľahko a zadarmo.“ Tak presne táto veta ma dokáže pobaviť a ukazuje, že je lepšie dať ruky preč od takéhoto klienta. Niet nad realistické očakávania. Iste, každý by chcel byť v telke a úžasnom printovom vydaní na 8 stranách, ale je potrebné si zhodnotiť, čo tomu médiu daná značka prináša, akú pridanú hodnotu.

Sem tam som už počula o PR agentúrach, ktoré zabezpečili množstvo výstupov za 2,5 €, ale je to skutočne len fikcia. Namiesto toho, aby ste uverili sľubom, že budete všade, je lepšie nájsť si partnera v oblasti komunikácie, ktorý vám realisticky zhodnotí vaše možnosti a dokáže zabezpečiť pokrytie v médiách, ktoré sú relevantné pre vašu cieľovú skupinu. Existuje množstvo menších či stredných agentúr, ktoré stoja za vyskúšanie. Tieto „skryté drahokamy“ pre vás urobia ochotnejšie aj niečo nad rámec dohodnutých vecí, často prinášajú kreatívnejšie, zaujímavejšie nápady a tým pádom aj lepšie výsledky.

Všetci sme len ľudia

Áno, môže sa stať, že PR ciele, ktoré ste si stanovili, nebudú splnené. Tu sú tri najčastejšie dôvody, ktoré vyplynuli z prieskumov, prečo sa to stáva:

  1. 46 % – Môj klient, firma či jeho produkt(y) sa / ich považovali za jedinečné, ukázalo sa však, že sa príliš nelíšili od konkurencie.
  2. 39 % – Rozpočet bol príliš nízky, resp. klient nebol ochotný zaplatiť dosť hodín na dosiahnutie cieľov.
  3. 15 % – Klient nebol dostatočne reagovať na požiadavky agentúry, nedodával včas podklady, neredigoval správy, nespolupracoval.

Čo z toho vyplýva? Na začiatku je potrebné si reálne nastaviť jasne merateľné ciele a hlavne zjednotiť si, čo je úspech. Častokrát sa totiž stáva, že marketingový tím klienta vidí úspechy niekde inde, ako PR agentúra. Odborníci z PR by mali tvrdšie bojovať za svoju prácu a nesúhlasiť s nereálnymi očakávaniami. Tiež by sa nemali dať vtiahnuť do cenovej vojny a devalvovať svoju hodnotu. Tak, ako chce výplatu predavačka, chce ju aj PR konzultant, no tiež médium. Ak klient očakáva výraznú komunikačnú kampaň, okrem skvelých podkladov by mal byť schopný vyčleniť aj dostatočný rozpočet, aby mohla PR agentúra venovať projektu primeraný čas a úsilie. Rozpočet má ísť ruka v ruke zodpovedajúcim cieľom a očakávaniam.

Nedonútiš koňa piť

Agentúry môžu pomôcť klientom s komunikáciou, ale bez osobného zainteresovania zástupcov klienta to nie je možné. Je potrebné hneď na začiatku poriadne nabriefovať agentúru o všetkých nuansách vášho biznisu, no aj tak je potrebné vedieť, že takí odborníci, ako ste vy vo svojom odbore, nikdy nebudú. Preto je žiaduca spätná väzba. Rovnako je potrebné dôverovať svojej PR agentúre, ak príde s odporúčaniami na zmenu vašej komunikácie. Vie, prečo to robí.

Ako sa hovorí – Koňa môžeš doviesť k vode, no piť ho nedonútiš. Rovnako vás nemôže vaša agentúra nútiť zmeniť uhol pohľadu. Ak už vopred viete, že sa vaša komunikačná stratégia a kampaň majú odvíjať ako doteraz a len podľa vašich predstáv, ani PR agentúru nehľadajte.

Chyba nemusí byť, samozrejme, vždy len na strane klienta. Výsledky PR agentúry (ak ste si správne zadefinovali ciele) sú však ľahko merateľné. No častejšie sú na oboch stranách. Zhrnuté a podčiarknuté – všetci sme len ľudia, preto medzi sebou jasne a často komunikujme. Prinesie to benefity pre všetkých a výsledky, ktoré budú tešiť všetkých.

Stručne: Aký by mal byť dobrý klient?

  • Ľudský partner, nie direktívny
  • Realistický v očakávaniach
  • Otvorený nápadom a odporúčaniam konzultantov
  • Platiaci si účty v normálnom termíne a načas: uvedomte si – tak, ako chce dostať výplatu váš kolega, potrebuje aj PR agentúra zaplatiť svojich ľudí. Nemôže čakať pol roka, kým sa vám to láskavo uráči. Netreba sa preto čudovať, že prednosť dostanú klienti, ktorí platia riadne a včas.

Čo vás môže naučiť dobrá PR agentúra?

  • Vzdelať vás o spôsoboch a formátoch PR komunikácie a pochopiť vám, ako mediálne prostredie funguje
  • Pomôže vám uvedomiť si faktory, ktoré môžu brániť v dosiahnutí cieľov (jedinečnosť, konkurencieschopnosť produktov) a tiež upozorniť vás na kvalitu vašich podkladov
  • Zviditeľniť vašu značku, produkt a priniesť nových klientov.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera