Ingka Group oznámila, že maloobchodné tržby spoločnosti IKEA dosiahli výšku 36,7 miliardy eur vo finančnom roku 2019. V porovnaní s minulým rokom to pri konštantnom kurze meny predstavuje nárast päť percent. Spoločnosť uskutočnila viacero investícií vrátane otvorenia nových obchodných domov v mestách, posilnenie siete doručovania tovaru či urýchlenie investícií do obnoviteľnej energie.
V rýchlo sa meniacom prostredí maloobchodu pokračuje Ingka Group vo zvyšovaní rastu pomocou kontaktných miest IKEA, čím má ambíciu zlepšiť spôsob a miesto kontaktu so zákazníkmi. Návštevnosť obchodných domov IKEA zostáva na vysokej úrovni, návštevy na webovej stránke sa zvýšili o desať percent na takmer 2,6 miliardy. V tomto roku navyše vzrástol aj online predaj, a to o 46 %, čo predstavuje približne 11 % z celkového predaja.
„Máme za sebou skutočne pozitívny rok. Hoci prechádzame jednou z najväčších transformácií v našej histórii, udržali sme si v našom podnikaní skvelý výkon vďaka našim úžasným kolegom z celého sveta IKEA, ktorí aj naďalej dokazujú, že majú schopnosť viesť iných a sú podnikaví. Máme jednoduchú, ale silnú víziu vytvárať lepší každodenný život pre čo najviac ľudí. Túto víziu chceme všetci dosiahnuť, čo je tento rok skutočne vidieť,“ povedal Jesper Brodin, generálny riaditeľ spoločnosti Ingka Group.
Rozširovanie prevádzok a nové investície
Počas tohto roka otvorila spoločnosť sedem tradičných obchodných domov, jedenásť menších obchodných domov IKEA a plánovacie štúdiá vo veľkých mestách, akými sú Moskva, New York, Paríž a Londýn. Ďalšie obchodné domy sa plánujú v Kodani, Šanghaji a Tokiu. Spoločnosť spustila novú aplikáciu, v ktorej môžu zákazníci kedykoľvek a kdekoľvek jednoducho vyhľadávať a nakupovať výrobky IKEA.
Ingka Group uskutočňuje naprieč spoločnosťou investície, ktoré majú za cieľ poháňať transformáciu v maloobchode vrátane nových riešení na zlepšenie zákazníckej skúsenosti. Získala tak 49 % spoločnosti Traemand, ktorá sa zaoberá inštaláciou kuchýň. Ingka Investments, investičná časť spoločnosti, navyše tento rok vykonala niekoľko menšinových investícií do spoločností, akými sú napríklad Optoro, Ori, LivSpace a Retour Matras.
Podpora trvalej udržateľnosť vrátane čerpania energie z obnoviteľných zdrojov
Spoločnosť nedávno oznámila, že zrýchlila svoje investície do obnoviteľných zdrojov energie a bude produkovať toľko obnoviteľnej energie, koľko vo svojich prevádzkach spotrebuje, čím prekoná svoj cieľ do roku 2020. Spoločnosť tiež stavia trvalú udržateľnosť priamo do jadra svojho maloobchodného podnikania a nedávno oznámila, že generálni riaditelia z jednotlivých regiónov na seba prevezmú úlohu manažérov pre oblasť trvalej udržateľnosti. V 30 krajinách preto povedú činnosť IKEA v kľúčových témach, akými sú udržateľný spôsob života, energia z obnoviteľných zdrojov a rovnoprávnosť.
„Chceme rásť trvalo udržateľným spôsobom a prekonávať sa pri dokazovaní obchodného úspechu prostredníctvom dlhodobého udržateľného rastu. Je to najväčšia zodpovednosť našej generácie. Vieme, že náš budúci úspech závisí od našej schopnosti mať pozitívny vplyv na ľudí a planétu. Preto zavádzame princípy trvalej udržateľnosti do každého aspektu nášho maloobchodného podnikania,“ povedal Jesper Brodin.
Tržby spoločnosti IKEA rastú aj na Slovensku
Spoločnosť Inter IKEA Systems B.V., ktorá je vlastníkom Konceptu IKEA a celosvetovým poskytovateľom franšízovej licencie IKEA, dnes tiež oznámila celkové maloobchodné tržby vo výške 41.3 miliardy eur vo všetkých 12 licencovaných spoločnostiach.
„Sme radi, že sa IKEA nachádza v srdci čoraz väčšieho počtu Slovákov, čo dokazujú i finančné výsledky za rok 2019. IKEA Bratislava zaznamenáva nepretržitý rast – za finančný rok 2019 očakávame 4,6 – percentný nárast. Vidíme potrebu zlepšiť pre ľudí dostupnosť IKEA, a to tak online ako i prostredníctvom našich obchodných domov. Preto sa sústreďujeme na to, ako a kde prídeme do kontaktu s našimi zákazníkmi. V priebehu finančného roka 2019 sme v našom obchodnom dome privítali viac ako 2,9 milióna návštevníkov. Zaznamenali sme rekordný šesťpercentný nárast návštevnosti našej webovej stránky. Dvanásť miliónov návštevníkov webu ukazuje zvýšený záujem ľudí o nákup online. Takmer sedem percent celkového predaja prichádza z nákupu online. Zákazníkov staviame do centra našej pozornosti, preto nás veľmi teší, že sme už po šiesty raz získali prvenstvo v súťaži MasterCard Obchodník roka v kategórii Obchodník s nábytkom a bytovými doplnkami”, hovorí Mounia El Hilali Acherkouk Yakhlef, generálna riaditeľka pre IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.