logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Viac ako tretina Slovákov plánuje nakupovať väčšinu vianočných darčekov online. Takéto nákupy sú...
  • Spoločnosť Geis otestovala v bežnej prevádzke na rozvozových trasách v oblasti moravského...
  • Jan Semotán preberá vedenie celej retailovej siete Sportisimo, ktorá zahŕňa takmer 240 predajní...
  • Portál miestopredaja.sk v spolupráci so spoločnosťou ppm factum vyhlásil víťaza súťaže P.O.P....

Maloobchodné tržby spoločnosti IKEA sa zvýšili o päť percent

9. októbra 2019
Správy 0
1383
Maloobchodné tržby spoločnosti IKEA sa zvýšili o päť percent

Ingka Group oznámila, že maloobchodné tržby spoločnosti IKEA dosiahli výšku 36,7 miliardy eur vo finančnom roku 2019. V porovnaní s minulým rokom to pri konštantnom kurze meny predstavuje nárast päť percent. Spoločnosť uskutočnila viacero investícií vrátane otvorenia nových obchodných domov v mestách, posilnenie siete doručovania tovaru či urýchlenie investícií do obnoviteľnej energie.

V rýchlo sa meniacom prostredí maloobchodu pokračuje Ingka Group vo zvyšovaní rastu pomocou kontaktných miest IKEA, čím má ambíciu zlepšiť  spôsob a miesto kontaktu so zákazníkmi.  Návštevnosť obchodných domov IKEA zostáva na vysokej úrovni, návštevy na webovej stránke sa zvýšili o desať percent na takmer 2,6 miliardy. V tomto roku navyše vzrástol aj online predaj, a to o 46 %, čo predstavuje približne 11 % z celkového predaja.

„Máme za sebou skutočne pozitívny rok. Hoci prechádzame jednou z najväčších transformácií v našej histórii, udržali sme si v našom podnikaní skvelý výkon vďaka našim úžasným kolegom z celého sveta IKEA, ktorí aj naďalej dokazujú, že majú schopnosť viesť iných a sú podnikaví. Máme jednoduchú, ale silnú víziu vytvárať lepší každodenný život pre čo najviac ľudí. Túto víziu chceme všetci dosiahnuť, čo je tento rok skutočne vidieť,“ povedal Jesper Brodin, generálny riaditeľ spoločnosti Ingka Group.

Rozširovanie prevádzok a nové investície

Počas tohto roka otvorila spoločnosť sedem tradičných obchodných domov, jedenásť menších obchodných domov IKEA a plánovacie štúdiá vo veľkých mestách, akými sú Moskva, New York, Paríž a Londýn. Ďalšie obchodné domy sa plánujú v Kodani, Šanghaji a Tokiu. Spoločnosť spustila novú aplikáciu, v ktorej môžu zákazníci kedykoľvek a kdekoľvek jednoducho vyhľadávať a nakupovať výrobky IKEA.

Ingka Group uskutočňuje naprieč spoločnosťou investície, ktoré majú za cieľ poháňať transformáciu v maloobchode vrátane nových riešení na zlepšenie zákazníckej skúsenosti. Získala tak 49 % spoločnosti Traemand, ktorá sa zaoberá inštaláciou kuchýň. Ingka Investments, investičná časť spoločnosti, navyše tento rok vykonala niekoľko menšinových investícií do spoločností, akými sú napríklad Optoro, Ori, LivSpace a Retour Matras.

Podpora trvalej udržateľnosť vrátane čerpania energie z obnoviteľných zdrojov

Spoločnosť nedávno oznámila, že zrýchlila svoje investície do obnoviteľných zdrojov energie a bude produkovať toľko obnoviteľnej energie, koľko vo svojich prevádzkach spotrebuje, čím prekoná svoj cieľ do roku 2020. Spoločnosť tiež stavia trvalú udržateľnosť priamo do jadra svojho maloobchodného podnikania a nedávno oznámila, že generálni riaditelia z jednotlivých regiónov na seba prevezmú úlohu manažérov pre oblasť trvalej udržateľnosti. V 30 krajinách preto povedú činnosť IKEA v kľúčových témach, akými sú udržateľný spôsob života, energia z obnoviteľných zdrojov a rovnoprávnosť.

„Chceme rásť trvalo udržateľným spôsobom a prekonávať sa pri dokazovaní obchodného úspechu prostredníctvom dlhodobého udržateľného rastu. Je to najväčšia zodpovednosť našej generácie. Vieme, že náš budúci úspech závisí od našej schopnosti mať pozitívny vplyv na ľudí a planétu. Preto zavádzame princípy trvalej udržateľnosti do každého aspektu nášho maloobchodného podnikania,“ povedal Jesper Brodin.

Tržby spoločnosti IKEA rastú aj na Slovensku

Spoločnosť Inter IKEA Systems B.V., ktorá je vlastníkom Konceptu IKEA a celosvetovým poskytovateľom franšízovej licencie IKEA, dnes tiež oznámila celkové maloobchodné tržby vo výške 41.3 miliardy eur vo všetkých 12 licencovaných spoločnostiach.

„Sme radi, že sa IKEA nachádza v srdci čoraz väčšieho počtu Slovákov, čo dokazujú i finančné výsledky za rok 2019. IKEA Bratislava zaznamenáva nepretržitý rast – za finančný rok 2019 očakávame 4,6 – percentný nárast. Vidíme potrebu zlepšiť pre ľudí dostupnosť IKEA, a to tak online ako i prostredníctvom našich obchodných domov. Preto sa sústreďujeme na to, ako a kde prídeme do kontaktu s našimi zákazníkmi. V priebehu finančného roka 2019 sme v našom obchodnom dome privítali viac ako 2,9 milióna návštevníkov. Zaznamenali sme rekordný  šesťpercentný nárast návštevnosti našej webovej stránky. Dvanásť miliónov návštevníkov webu ukazuje zvýšený záujem ľudí o nákup online. Takmer sedem percent celkového predaja prichádza z nákupu online. Zákazníkov staviame do centra našej pozornosti, preto nás veľmi teší, že sme už po šiesty raz získali prvenstvo v súťaži MasterCard Obchodník roka v kategórii Obchodník s nábytkom a bytovými doplnkami”, hovorí Mounia El Hilali Acherkouk Yakhlef, generálna riaditeľka pre IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Nepremeškajte októbrové VEEVobranie. Máte možnosť vyhrať víkend vo vinici

Potulky po vinohradoch už neodmysliteľne patria k jeseni. Október v znamení skvelých výhier, ale taktiež ako príležitosť zamyslieť sa, kde končí elektroodpad. Zapojte sa aj vy a užite si bezdymové VEEVobranie. Tentoraz nebudeme zbierať hrozno, aj keď vinice neminieme. V rámci októbra sa dospelí užívatelia bezdymových zariadení VEEV môžu zapojiť do zaujímavej aktivity s názvom […]

ZYN ponúka slobodu v užívaní, komfort a alternatívu

Pohodlný zážitok bez dymu? Nikotínové vrecúška ZYN s novou príchuťou Spearmint a novými variantami Black Cherry a Cool Mint ponúkajú diskrétnosť, viac slobody užívania a sú bez zápachu. Nechýba ani rozšírené portfólio rady Mini Dry. Vrecúška ZYN si postupne nachádzajú cestu u dospelých užívateľov menej rizikových bezdymových alternatív už aj na Slovensku. Nezanechávajú cigaretový zápach, […]

Personalizácia v logistike e-commerce – prípadová štúdia FM Logistic a Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Tri novinky VEEV ONE: od sviežich tónov až po klasiku

Za sviežou chuťou leta s podtónom ovocia vám nemusí byť smutno! Dospelí užívatelia sa potešia novinkám, ktoré prináša bezdymové zariadenie VEEV ONE. A sú rovno tri! Zmestí sa vám do vrecka, upúta dizajnom, cena je nízka a navyše oproti jednorazovým e-cigaretám sa dá opakovane používať. Hovoríme o bezdymovom zariadení v elegantnom prevedení VEEV ONE. Toto […]

Kapsuly sú späť: Novinky v rade Levia Pearl prinášajú zážitok z prekvapenia

Koniec leta nemusí byť vôbec nuda, naopak! Prebúdza zvedavosť, ale taktiež predstavuje zážitok z nových chutí! A tie sú tentoraz v znamení lesných plodov, exotického ovocia a mentolu. Stačí si vybrať podľa seba. IQOS prichádza s ďalšou novinkou – nikotínové náplne bez obsahu tabaku LEVIA sa rozšírili o ďalšie dve príchute Forest Pearl a Summer Pearl. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

27. – 28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16. – 25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

Profily

Obchod očami Ľubice Gubovej, country manažérky Visa: Podnikatelia, ktorí neberú karty, prichádzajú až o tretinu zákazníkov

6. novembra 2025

Sean Culey: Nový maloobchodný svet bude vítať ľudí aj ich AI agenty

22. októbra 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera a majte každý týždeň vo svojej e-mailovej schránke prehľad o aktuálnom dianí v retaile.



© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok