logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Regionálne nákupné centrá: Gastro je nová móda

7. októbra 2019
Správy 0
2879
Regionálne nákupné centrá: Gastro je nová móda

Gastronomické koncepty vykazujú v regionálnych nákupných centrách najvyšší medziročný nárast nájomného a počtu prevádzok. Vyplýva to z piateho ročníka prieskumu nákupných centier Shopping centre index 2019, ktoré realizuje realitno-poradenská spoločnosť CBRE.

Prieskum zmapoval 16 regionálnych nákupných centier, teda viac ako 235 000 metrov štvorcových nákupnej plochy s takmer 1200 maloobchodnými prevádzkami, ktoré v minulom roku navštívilo takmer 69 miliónov zákazníkov. Ide o stabilné číslo návštevníkov, na ktoré sa podľa spoločnosti dá negatívne pozerať tak, že centrá nedokázali prilákať viac ľudí, ale pozitívny pohľad hovorí, že si zákazníkov dokázali udržať napriek rastúcej konkurencii retail parkov aj v mestách s 5000 obyvateľmi.

Dobrou správou podľa CBRE je, že zákazníci sú ochotní míňať v nákupných centrách približne to isté množstvo peňazí ako vlani. K výsledku prispeli v kladnom zmysle rekordne nízka nezamestnanosť, pozitívna spotrebiteľská nálada a ochota nakupovať, avšak väčší rast brzdili zmena otváracích hodín počas sviatkov a narastajúca konkurencia aj v podobe e-shopov.

Shopping centre index 2019 ukázal, že nájomné pokleslo o 5,5 %, čo je výsledok priemeru dvoch protichodných trendov. „Na jednej strane v prémiových obchodných centrách s modernou architektúrou a vysokým zákazníckym komfortom sme zaznamenali nárast priemerného nájomného vo výške dvoch až šiestich percent. Na druhej strane takmer nezmenená výška nájmov a v niektorých prípadoch aj ich výraznejší pokles evidujeme vo vysoko saturovaných lokalitách v starších nákupných centrách,“ komentoval výsledky Branislav Golan, Associate Director, Head of Retail Agency CBRE.

Najvýznamnejšie zastúpenie v nákupných centrách, a to až 32 % z obsadenej nákupnej plochy, majú predajcovia módy. Predajne zamerané na špecializovaný sortiment – napríklad drogérie, hračkárstva, kníhkupectvo, optika alebo lekáreň, sa rozprestierajú na 15 % predajnej plochy. Kategória predajcov módne doplnky, topánok, kabeliek, šperkov, hodiniek, bižutérie a príslušenstva, má podiel takmer deväť percent predajnej plochy. „Najvýraznejší nárast nájomného, až sedemásť percent, sme zaznamenali v kategórií gastronómie. Tieto prevádzky a koncepty sú často nové, lokálne a obsadzujú zvyčajne plochy 50 až 99 metrov štvorcových. Práve v prevádzkach s týmto rozpätím predajnej plochy evidujeme najväčší rast obratov,“ uviedol Branislav Golan.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera