
Každý rok v septembri a októbri otvárajú vínne pivnice svoje brány a ponúkajú návštevníkom možnosť nahliadnuť do procesu výroby vína. Vinobrania zároveň slúžia aj na samotné ochutnávanie rôznych druhov tohto obľúbeného alkoholického nápoja. Podľa spoločnosti Billa Slováci obľubujú biele vína viac ako červené, a v posledných rokoch značne rastie záujem o novošľachtené vína, ružové a prosecco.
Slovensko je známe vinohradníckymi oblasťami, ktoré produkujú kvalitné víno vyhľadávané aj za hranicami. Medzi najznámejšie patria Malokarpatská, Južnoslovenská a oblasť Tokaj. Rôznorodosť týchto oblastí sa odzrkadľuje aj v diverzite pestovaných odrôd.
Nákup vína nie je len jednorazovou záležitosťou
„Mnohí naši zákazníci nakupujú víno aspoň raz mesačne, mladšia generácia aj viackrát do týždňa,“ tvrdí Kvetoslava Kirchnerová, hovorkyňa spoločnosti Billa. Víno je nápoj spájaný s oslavami, zábavou, dobrým jedlom, ale aj s príjemným večerným posedením v kruhu rodiny a priateľov. „Spotrebitelia sa pri výbere vín sústreďujú na jeho chuť, následne posudzujú značku, krajinu pôvodu a odrodu,“ dodáva Kvetoslava Kirchnerová.
„Slovenské vína sú zákazníkmi v našich predajniach vyhľadávané, čo potvrdzuje aj ich predaj, ktorý tvoril v minulom roku viac ako tri štvrtiny. Reťazec preto každoročne ponuku slovenských navyšuje,“ potvrdila hovorkyňa spoločnosti Billa. Slováci vo všeobecnosti preferujú biele víno, ktoré je v porovnaní s červeným v pomere 60:40. Nové trendy v gastronómii zároveň podporujú predaj ružového vína a prosecca. Pre nákup vína sa Slováci najčastejšie rozhodujú práve v piatok.