logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Najkrajšie sviatky roka sú tu a s nimi prichádza aj hviezdna novinka zo série IQOS ILUMA –...
  • Správa o otvorení talianskeho supermarketu Cortelazzi v Bratislave zaujala v novembri čitateľov...
  • V najväčšom prieskume spotrebiteľskej dôvery si Slováci po ôsmy raz zvolili značky, ktorým veria...
  • Už v prvom štvrťroku budúceho roka by všetky predajne Fresh Plus, ktoré patria spoločnosti...

Kongres Samoška: Ponuka potravín v pasci lacného marketingu

3. októbra 2019
Správy 0
1642
Kongres Samoška: Ponuka potravín v pasci lacného marketingu

„Prosím si niečo, čo je naozaj zdravé, ale chutí to ako nezdravé!“ Touto vetou začínal prezentáciu Igor Bukovský, lekár z Ambulancie klinickej výživy. Známy odborník na kongrese Samoška hovoril o súčasných trendoch v stravovaní, pričom upozornil na tie, ktoré sú hodné pozornosti, i trendy, ktoré sú len marketingovým lákadlom.

Jedlo je podľa slov Igora Bukovského nositeľom informácií a rovnako aj informáciou pre bunkové hodiny, črevnú mikrobiotu a naše gény. Každá bunka je tvorená len z toho, čo zjeme. Pôvodcu mnohých zdravotných problémov vidí práve v nesprávnom spôsobe vedenia životosprávy a prežívania emócií prostredníctvom príjmu potravy.

Preinformovanosť a predavači zázrakov

Psychologické štúdie ukazujú, že ak sa dieťa do piatich rokov života nenaučí jesť to, čo je zdravé, tak sa to nenaučí už nikdy. Je však veľmi ťažké rozlíšiť mýty od faktov, a to sa týka aj oblasti výživy. Igor Bukovský upozorňuje, že mýty a klamstvá vyhovujú napríklad predavačom „zázrakov“, ako sú doplnky výživy, energetické nápoje, zázraky na chudnutie. Denne vraj urobíme až 300 rozhodnutí týkajúcich sa jedla, preto je dôležité, aby sme robili správne rozhodnutia. Medzi dôvody, prečo sa ľudia nestravujú dobre, patrí aj preinformovanosť, rezignácia, konšpirácie a bludy, ktoré prináša postmoderný svet. Igor Bukovský ponúka niekoľko spôsobov, podľa ktorých sa môžeme kvalitne rozhodovať. Prízvukuje: nevyhovárať sa na informačný chaos, nepripisovať všetkým názorom a informáciám rovnakú vážnosť a pravdivosť, kriticky nazerať na všetky informácie spojené s reklamou a predajom.

Emočné jedenie a bludný kruh odmien a trestov

Za jeden z hlavných problémov považuje Igor Bukovský najmä emočný príjem potravín, čo znamená, že sme ako konzumenti nastavení na príjem formou odmeny. Už od detstva formujeme svoje návyky štýlom odmeny a trestu. Za dobre vykonanú prácu, po ťažkom dni alebo len ako spríjemnenie dňa mnohokrát zvolíme odmenu ústupkom, ktorý má podobu sladkostí či nezdravého jedla. Dobrý pocit z konzumácie trvá len chvíľku a napokon nás dobehnú  výčitky. Dostať sa z tohto bludného kruhu je čoraz náročnejšie, odborník na zdravú výživu v tom má však jasno. Odpoveďou je výber takých sladkostí a odmien, ktoré sú jednoducho stráviteľné, zdravé, no uspokoja našu túžbu po sladkom. Dôležité je preto rozlišovať, kedy potraviny konzumujeme z dôvodu pocitu hladu, alebo len túžby emočného uspokojenia.

Ako naučiť zákazníkov nakupovať zdravé potraviny?

Na pomerne jednoduchú otázku vidí odborník na zdravú životosprávu odpoveď, ktorá však podľa jeho názoru vyžaduje určitý čas a trpezlivosť. Všetko je o návykoch a osobitnom prístupe. Riešenie vidí práve v priateľských vzťahoch medzi obchodníkom a zákazníkom, ktorý vytvorí priestor pre uvoľnenú diskusiu. Obchodník by mal v prvom rade zistiť, čo zákazník hľadá a vedieť mu individuálne poradiť. Táto cesta nie je jedna z tých jednoduchších, rozhodne však po čase prinesie želané výsledky a stálych spokojných zákazníkov, ktorí vďaka dostatočnej informovanosti nebudú mať strach vykročiť zo svojej komfortnej zóny a nepodľahnú marketingovému ošiaľu jednoduchých, no nekvalitných rozhodnutí.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Vianoce bez dymu a aj cigaretového zápachu. IQOS uviedol vianočnú limitovanú edíciu STARDRIFT

Najkrajšie sviatky roka sú tu a s nimi prichádza aj hviezdna novinka zo série IQOS ILUMA – limitovaná edícia STARDRIFT. V predaji je od 4. decembra. Vianočná nákupná horúčka je tu. Darčeky, hľadanie inšpirácii a vo finále obdarovanie svojich najbližších je tiež dôležitou súčasťou decembrového kolobehu. Nájsť to pravé pre osobu, na ktorej záleží, môže byť […]

Kontroly SOI odhalili vážny problém. Cigarety si kúpi každé tretie dieťa

K cigaretám sa stále bez problémov dostanú nielen tínedžeri, ale aj deti. Nepýtajú si len klasické cigarety, ale stále častejšie siahajú po e-cigaretách či nikotínových vrecúškach. Potvrdili to aj aktuálne kontroly Slovenskej obchodnej inšpekcie, ktoré v spolupráci s iniciatívou Na veku záleží prebiehali po celom Slovensku. Tie odhalili vážny problém. Cigarety či iné produkty určené na fajčenie si […]

Slovensko bez ohorkov? Tabakové spoločnosti vytvárajú systém, ktorý má znížiť negatívne vplyvy odpadu z ich výrobkov.

Menej voľne pohodených cigaretových ohorkov, osveta o environmentálnych rizikách a správnom nakladaní s týmto druhom odpadu, ale i podpora inovatívnych spôsobov jeho využitia. To sú ciele novovzniknutej spoločnosti SPAK-EKO, a.s., ktorá zastrešuje aktivity tabakových spoločností zamerané na znižovanie vplyvu odpadu z ich výrobkov na životné prostredie. Vytvorenie špecializovanej spoločnosti má pomôcť naplniť prísne požiadavky, ktoré prináša nová […]

Sodastream je opäť bližšie k zákazníkom, kúpiť sa dá už aj v predajniach Billa

V predajniach BILLA si zákazníci môžu zakúpiť už aj sortiment SodaStream a vymeniť originálne bombičky. Spoluprácou BILLA rozšírila svoje portfólio udržateľného tovaru, SodaStream dostupnosť svojich výrobkov a služieb. Od novembra pribudol k viac než 1000 autorizovaným predajcom SodaStream nový partner. V sieti potravín BILLA si zákazníci môžu spolu s bežným nákupom zakúpiť aj prístroj SodaStream, […]

Kongres SLOVLOG 16 odhalil potenciál umelej inteligencie v logistike

Kongres SLOVLOG 16 odhalil potenciál umelej inteligencie v logistike Umelá inteligencia už nie je konceptom neurčitej budúcnosti, ale reálnym nástrojom s každodenným využitím aj v plánovaní a riadení logistických procesov. Poodhaliť potenciál tejto technológie bolo cieľom, ktorý si stanovil tohoročný prestížny logistický kongres SLOVLOG. O dôležitosti a aktuálnosti hlavnej témy 16. ročníka kongresu svedčí aj fakt, že počet účastníkov, ktorí […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

30. 11. 2023, galavečer Dôveryhodné značky, Bratislava

20. – 21. 3. 2024, kongres Samoška, Košice

25. 4. 2024, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

Profily

Obchod očami

Obchod očami Štefana Mácsadiho, predsedu predstavenstva Coop Jednoty Nové Zámky: Bratislavský zákazník vyhľadáva akciový tovar menej

8. novembra 2023

Martin Krajčovič, predseda, Slovenská aliancia moderného obchodu: Obchodníci infláciu tlmili

19. októbra 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera