logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Kongres Samoška: Ponuka potravín v pasci lacného marketingu

3. októbra 2019
Správy 0
1559
Kongres Samoška: Ponuka potravín v pasci lacného marketingu

„Prosím si niečo, čo je naozaj zdravé, ale chutí to ako nezdravé!“ Touto vetou začínal prezentáciu Igor Bukovský, lekár z Ambulancie klinickej výživy. Známy odborník na kongrese Samoška hovoril o súčasných trendoch v stravovaní, pričom upozornil na tie, ktoré sú hodné pozornosti, i trendy, ktoré sú len marketingovým lákadlom.

Jedlo je podľa slov Igora Bukovského nositeľom informácií a rovnako aj informáciou pre bunkové hodiny, črevnú mikrobiotu a naše gény. Každá bunka je tvorená len z toho, čo zjeme. Pôvodcu mnohých zdravotných problémov vidí práve v nesprávnom spôsobe vedenia životosprávy a prežívania emócií prostredníctvom príjmu potravy.

Preinformovanosť a predavači zázrakov

Psychologické štúdie ukazujú, že ak sa dieťa do piatich rokov života nenaučí jesť to, čo je zdravé, tak sa to nenaučí už nikdy. Je však veľmi ťažké rozlíšiť mýty od faktov, a to sa týka aj oblasti výživy. Igor Bukovský upozorňuje, že mýty a klamstvá vyhovujú napríklad predavačom „zázrakov“, ako sú doplnky výživy, energetické nápoje, zázraky na chudnutie. Denne vraj urobíme až 300 rozhodnutí týkajúcich sa jedla, preto je dôležité, aby sme robili správne rozhodnutia. Medzi dôvody, prečo sa ľudia nestravujú dobre, patrí aj preinformovanosť, rezignácia, konšpirácie a bludy, ktoré prináša postmoderný svet. Igor Bukovský ponúka niekoľko spôsobov, podľa ktorých sa môžeme kvalitne rozhodovať. Prízvukuje: nevyhovárať sa na informačný chaos, nepripisovať všetkým názorom a informáciám rovnakú vážnosť a pravdivosť, kriticky nazerať na všetky informácie spojené s reklamou a predajom.

Emočné jedenie a bludný kruh odmien a trestov

Za jeden z hlavných problémov považuje Igor Bukovský najmä emočný príjem potravín, čo znamená, že sme ako konzumenti nastavení na príjem formou odmeny. Už od detstva formujeme svoje návyky štýlom odmeny a trestu. Za dobre vykonanú prácu, po ťažkom dni alebo len ako spríjemnenie dňa mnohokrát zvolíme odmenu ústupkom, ktorý má podobu sladkostí či nezdravého jedla. Dobrý pocit z konzumácie trvá len chvíľku a napokon nás dobehnú  výčitky. Dostať sa z tohto bludného kruhu je čoraz náročnejšie, odborník na zdravú výživu v tom má však jasno. Odpoveďou je výber takých sladkostí a odmien, ktoré sú jednoducho stráviteľné, zdravé, no uspokoja našu túžbu po sladkom. Dôležité je preto rozlišovať, kedy potraviny konzumujeme z dôvodu pocitu hladu, alebo len túžby emočného uspokojenia.

Ako naučiť zákazníkov nakupovať zdravé potraviny?

Na pomerne jednoduchú otázku vidí odborník na zdravú životosprávu odpoveď, ktorá však podľa jeho názoru vyžaduje určitý čas a trpezlivosť. Všetko je o návykoch a osobitnom prístupe. Riešenie vidí práve v priateľských vzťahoch medzi obchodníkom a zákazníkom, ktorý vytvorí priestor pre uvoľnenú diskusiu. Obchodník by mal v prvom rade zistiť, čo zákazník hľadá a vedieť mu individuálne poradiť. Táto cesta nie je jedna z tých jednoduchších, rozhodne však po čase prinesie želané výsledky a stálych spokojných zákazníkov, ktorí vďaka dostatočnej informovanosti nebudú mať strach vykročiť zo svojej komfortnej zóny a nepodľahnú marketingovému ošiaľu jednoduchých, no nekvalitných rozhodnutí.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera