logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Snažíte sa, aby ste prilákali stále nových zákazníkov do svojej predajne a tým zvýšili svoje...
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...

Katarína Droppová: Lepší ľudia budú aj lepšími zamestnancami

11. septembra 2019
Blog 0
2528
Katarína Droppová: Lepší ľudia budú aj lepšími zamestnancami

Komunikácia je všade okolo nás. Doteraz sme sa venovali predajnej komunikácii či tej s partnermi, a dnes sa pozrieme na to, bez čoho nemôže fungovať dobrá firma – zamestnancov. Pretože len spokojní zamestnanci zabezpečia, že sa firma bude vyvíjať správnym smerom a ďalej rásť.

Všade sa dnes píše, aké obtiažne je nájsť kvalitných zamestnancov a ešte ťažšie si ich udržať. Niektoré spoločnosti to riešia klasicky – zvyšovaním miezd. Množstvo výskumov však ukazuje, že to nie je tá najsprávnejšia cesta. Oveľa dôležitejšie ako peniaze sa ukazuje to, aby sa zamestnanci vo firme dobre cítili. Ako na to? Zapojte kreativitu a zaangažujte ich!

Na začiatok zopár čísel

Katedra ekonómie na Univerzite of Warwick zistila, že spokojní pracovníci sú o 12 % produktívnejší ako priemerní, navyše:

  • spoločnosti so spokojnými zamestnancami prekonávajú konkurenciu o 20 %,
  • takéto spoločnosti tiež majú o 28 % vyšší zisk ako ich konkurencia,
  • šťastní a angažovaní zamestnanci zarábajú viac ako ich kolegovia,
  • angažovaní zamestnanci riešia problémy v zložitých situáciách rýchlejšie ako ich kolegovia,
  • angažovaným zamestnancom ide o viac ako len o výplatu a výhody – sú to ľudia, ktorí sa postarajú nielen o dobre odvedenú prácu, ale súčasne sa pričinia o to, aby sa dobre na pracovisku cítili aj ich kolegovia.

Plánovanie a stratégia sú základom

Ak chcete zlepšiť svoju internú komunikáciu, je dobré zamyslieť sa, kde sú jej doterajšie slabiny, a prečo všetko nefunguje tak dobre, ako by malo. Ako na to? Získajte spätnú väzbu od svojich ľudí na rôznych úrovniach a zistite, s akými problémami sa v práci najviac stretávajú. Bez porozumenia vašim kolegom to nepôjde. A na to je vhodná obojsmerná komunikácia, ideálne so zaujímavo spracovaným obsahom z vašej strany. Či už sú to články a videá, ktoré môžu ľudia komentovať a zdieľať, alebo kvízy a prieskumy, ktoré vám poskytnú informácie o tom, čo si ľudia myslia. Aké sú ich obavy? Čo im bráni v lepšej produktivite? Čo by chceli zlepšiť? Pretože váš obsah nie je len prostriedkom na šírenie príkazov a nariadení, ale aj na vyvolanie konverzácie a pochopenie kolegov.

Následne vytvorte stratégiu, ktorá jasne stanoví ciele a priority vašej firmy, určí, akými spôsobmi a kanálmi budete ďalej komunikovať so svojimi kolegami, aký obsah a akou formou im ho budete poskytovať. Práve plánovanie a obojsmerná komunikácia vám pomôže zvýšiť zapojenie zamestnancov, no tiež šancu udržať si ich a zvýšiť tým aj produktivitu vo firme.

Ale prečo spomínam zapojených, teda angažovaných pracovníkov? Pretože to je ďalší stupeň spokojných zamestnancov. Takíto ľudia si totiž cenia to, že majú prácu, cenia si svojich nadriadených, uvedomujú si, čo pre nich firma poskytuje a svojim vnútorným presvedčením sa snažia posúvať nielen seba, kolegov, ale tiež celú firmu ďalej. A to je hlavný rozdiel medzi spokojným pracovníkom, ktorý sa snaží vyťažiť výhody iba pre seba.

Vytvárame lepších ľudí

Byť spokojný a angažovaný v práci ide, samozrejme, ruka v ruke so spokojnosťou doma. Aj na to má dosah pracovné prostredie, pretože vytvoriť angažovaných zamestnancov znamená mať vnútorne lepších ľudí. Vyčarovať šťastie iných sa nedá, ale vytvoriť na to vhodné prostredie už áno. Stačí len ukázať, že svojim kolegom dôverujete a vykročiť mimo zaužívaných štandardov.

Ako som už spomínala, zvyšovanie miezd môže byť motivátor, avšak len krátkodobý. Pretože zvyšovať plat do nekonečna zo strany zamestnávateľa nie je možné, navyše po prekročení istej hranice už peniaze netešia a nemotivujú ani zamestnanca. Preto na rad prichádzajú zamestnanecké výhody. Už pomerne rozšíreným spôsobom je poskytovanie flexibilnej pracovnej doby či pracovnej doby na mieru, ktorá však môže výrazne zvýšiť produktivitu. Pretože niekto môže byť ranné vtáča, niekto sa však nabudí až na poludnie. Ďalším tipom je systém rôznych benefitov, kde si môže sám zamestnanec zvoliť, aké výhody využije, či už je to návšteva posilňovne, masáže či knihy zadarmo, alebo rozvoj ďalších zručností formou seminárov, školení, vzdelávania.

Bavte sa a zdokonaľujte spolu

Zamestnanci všetkých generácií majú tendenciu viac sa angažovať a rozvíjať v spoločnosti, ktorá si cení ľudí. Nebojte sa teda ukázať inšpiratívne príbehy vašich kolegov, ktorí sa stanú ambasádormi vašej značky. Oni vám pomôžu vybudovať silnejšie väzby založené na vzájomnej spolupráci. Ak si myslíte, že takých nemáte, siahnite po externých zdrojoch a pozvite si zaujímavých spíkrov. Jedným z nich môže byť Tomáš Hajzler, ktorý hovorí: „Prečo zarábať na život (navyše bez ohľadu na iných), keď môžeme žiť?“.

Alebo im ukážte slovenské príklady, napríklad známu olympioničku Anastasiu Kuzminovú, certifikovaného inštruktora Wim Hof Method Martina Tháma alebo známeho šéfkuchára Vojta Artza, ktorí sa riadia konceptom Reziliencie, teda vedomého rozvoja a využívania svojho potenciálu v osobnej aj pracovnej oblasti.

Alebo sa len jednoducho nebojte vo firme tráviť spolu viac času, aby ste lepšie pochopili príbehy jednotlivcov, ich obavy a očakávania. Oslavujte spolu dosiahnuté výsledky a prácu kolegov, ale aj ich ako ľudí. Vyhľadávajte príležitosti na spoločné aktivity, od zábavných behov cez spoločenské udalosti až po charitatívny predaj koláčov. Čím viac budete vy a vaši kolegovia nadšení z toho, že interná komunikácia je príjemná, informatívnejšia a adresnejšia, tým vyššia šanca je mať angažovaných a lepších ľudí v tíme a tiež aj priateľov.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit predstavuje kompletný konferenčný program

Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program prvého ročníka summitu, ktorý sa uskutoční 20. apríla 2023 v kongresovom centre WPP Campus v Prahe. V dopoludňajšom programe vystúpia špičkoví odborníci na udržateľnosť s inšpiratívnymi prezentáciami a panelovými diskusiami na rôzne témy súvisiace s udržateľnosťou a podnikaním. V popoludňajšom programe bude predstavených 12 […]
Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera