logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • Top 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednanie plagátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • V prechádzajúcom roku, ktorý výrazne poznačila pandémia, bolo mnoho tradičných nákupných...
  • Spoločnosť Mattoni 1873 oznámila personálne zmeny v marketingovom tíme.  Riadenia nápojových...
  • Spoločnosť Pivovary Staropramen má od januára nové vedenie. Riadenie spoločnosti prevzal Teo...
  • Síce vyzerajú a chutia ako mäso, ale ich pôvod je potrebné hľadať v rastlinnej ríši....

Špecialisti na džemy

2. septembra 2019
Profily 0
1734
Špecialisti na džemy

Keď sa spojí láska k vareniu a cit pre dizajn, vznikne produkt, ktorý nielen chutí, ale aj pekne vyzerá. Manželia Kochanovci už sedem rokov vyrábajú zavárané produkty bez pridaných konzervantov, dochucovadiel či koncentrátov pod značkou Lovely Food. Spočiatku ich predávali na trhoch, neskôr pridali aj e-shop a už vyše roka domáce džemy, sirupy či bylinky ponúkajú aj vo vlastnej dizajnovej predajni.

Začalo sa to úplne nevinne. Keď pred siedmimi rokmi chcela Ľubica Kochanová navariť deťom džem, vybrala sa na samozber jahôd. Domov si ich priniesla o čosi viac než plánovala. Asi 60 kíl, ktoré bolo treba spracovať. „Nechcela som džem pripraviť klasicky so želírovacím cukrom. Použila som iba obyčajný spolu s citrónovou šťavou,“ opisuje Ľubica. Keďže sa jej to zapáčilo, pripravila i netradičný paradajkový džem s bazalkou a čili. Oba zachutili aj rodinným priateľom, ktorí si chceli od nich džemy kúpiť. A tak vyskúšali a navarili ďalšie príchute. „Zhodou okolností moja kamarátka v tom čase pripravovala trh v Piešťanoch, kde sme šli predávať a zožali sme s našimi výrobkami úspech,“ spomína vyštudovaná grafická dizajnérka, ktorá si okrem varenia a skúšania receptov dala záležať aj na tom, ako produkty vyzerajú. Manžel Ivan ako ekonóm sa zas postaral o marketing a obchod. „A pomaly sa to rozbehlo,“ hovorí Ľubica.

Z trhu do vlastnej predajne

Postupne sa rozrastal sortiment i miesta, kde sa dajú produkty Lovely Food kúpiť. Kochanovci na začiatku chodili hlavne po trhoch, dnes sa zúčastňujú už iba niekoľkých. „V Bratislave chodíme každú sobotu do Starej tržnice a dvakrát do roka na Dobrý trh. Viac by sa nedalo stíhať. Nechceme tam posielať iných ľudí, pretože si myslím, že zákazníci by sa mali rozprávať s tými, ktorí dané produkty vyrábajú,“ vysvetľuje Ľubica Kochanová. Vždy sa jej osvedčilo, keď zákazníkov oslovila a porozprávala sa s nimi. Vysvetlila im, ako produkty vznikajú a že ich skutočne varí ona spolu s manželom. Aj vďaka tomu potom ochutnali a napokon si džem alebo sirup vložili do nákupnej tašky.

Výrobky Lovely Food ponúkajú i vybrané predajne s remeselnými potravinami vrátane bratislavskej siete Yeme či košického supermarketu Fajne potraviny. „Mali sme ponuku aj od veľkého reťazca, ale odmietli sme ju. Už aj spomínané prevádzky si objednávajú veľké množstvá a okrem toho by sme reťazcu nemohli dať cenu, akú by si predstavoval. Neláka nás to.“

Manželia prevádzkujú so svojimi produktmi e-shop a v júni minulého roka otvorili vlastnú predajňu Lovely Food v centre Bratislavy. „Ani som nedúfala, že sa to podarí, ale mať vlastný obchod bol môj sen,“ hovorí majiteľka a s úsmevom dodáva, že ako dieťa chcela byť predavačkou. Na policiach útulného obchodu sa vynímajú džemy rôznych príchutí, ale aj sirupy, polievky, kečup či zavárané uhorky, čalamáda, lečo, sušené hríby, bylinky a korenie. „V lete k nám chodí menej ľudí, ale pred Vianocami je tu plno. To nám aj vyhovuje, pretože aktuálne máme sezónu výroby. Všetko dozrieva a neviem, či skôr čistiť uhorky, alebo krájať paradajky,“ smeje sa Ľubica.

Kedysi si priestor na výrobu produktov prenajímali v konzervárňach, čo ich časovo obmedzovalo. Od minulého roka však majú vlastnú výrobňu v Bernolákove s veľkým kotlom, kde dokážu za deň navariť približne 200 kusov džemov a 150 fliaš sirupov. Na výrobu sú s manželom a Ľubicinou mamou dovedna traja. „Neustále chceme rozširovať sortiment, aby sme zákazníkov prekvapovali. Sú aj takí, ktorí si vždy kúpia to isté, ale novinkám sa určite potešia a rozširuje sa tak aj naša zákaznícka základňa,“ hovorí majiteľka, ktorá by sa chcela zamerať viac aj na zeleninové omáčky, chutney a podobne. Produkty od iných výrobcov do sortimentu predajne zaradiť nechce. „Dostali sme ponuky, či by sme nechceli začať predávať  kávu či oriešky od malých producentov, ale odmietli sme. Chcem sa sústrediť na našu značku, rozširovať sortiment podľa požiadaviek zákazníkov a možno doplniť aj nejaký kuchynský textil.“

Zaváraniny i bylinky             

Medzi najobľúbenejšie produkty Lovely Food jednoznačne patrí Bomba kečup. „Je to recept od mamky mojej kamarátky Zuzky z Bardejova, ktorá sa volá pani Bombová. Takže je to skutočne Bomba kečup,“ vysvetľuje. Kečup je však už od Vianoc vypredaný, pretože manželia Kochanovci čakajú na dobré paradajky. Ich snahou je totiž odoberať suroviny od lokálnych dodávateľov. Aj vďaka tomu sa pýšia nálepkou Slow Food. Ide o svetové hnutie, ktoré chce podporiť lokálnych remeselných producentov kvalitných potravín a prispieť tak k udržateľnosti i zodpovednosti k životnému prostrediu. V tomto regióne ich podporuje Slow Food Pressburg. „Pre nás to znamená, že do našich výrobkov používame suroviny, ktoré boli vypestované maximálne do 40 kilometrov od nás. Pomaranče musíme, samozrejme, kupovať v bio kvalite z cudziny, ale inak sa snažíme podporovať región,“ hovorí.

Manželia vyčíslili, že od roku 2014 do konca minulého roka predali viac ako 41 tisíc kusov džemov a sirupov a takmer 28 tisíc vrecúšok byliniek. Tie sa do sortimentu a celého konceptu Lovely Food hodia. Bylinky si zbierajú už dlhé roky pre vlastnú spotrebu, ale keďže nemajú zatiaľ vlastnú sušiareň, našli manželský pár v Česku, ktorý im bylinky dodáva a oni ich potom sami balia. Veľký úspech zožala aj bylinková zmes na čaj. „Manžel ju pred Vianocami len tak nasypal do veľkého zaváraninového pohára a išla ako teplé rožky.“ Nedávno pridali na regály aj koreniny od dodávateľky zo Španielska s certifikátmi pôvodu, ktoré si taktiež balia pod vlastnou značkou.

Zákazníkmi predajne sú prakticky všetky vekové skupiny. Mamičky s malými deťmi, mladí ľudia, ktorí hľadajú poctivé potraviny a nepozerajú na ceny, ale aj starší ľudia, ktorí radi siahnu po zaváraných uhorkách, sušených hríboch či čalamáde. „Dokonca aj babičky. Tie mi síce hovoria, že si robia domáce džemy i zavárajú, ale keď ochutnajú naše výrobky, tiež si niečo kúpia,“ hovorí majiteľka. Mnohí z nich sa do predajne radi vracajú a keď Ľubica vidí cez výklad takýchto „starých známych“ už presne vie, čo si idú kúpiť. Niekedy je z nej aj psychologička, pretože obchod i stretnutia na tržnici na niektorých zákazníkov pôsobia ako miesto, kde sa môžu vyrozprávať.

Ľubica Kochanová na záver dodáva, že ak sa jej podarí do predajne prilákať ešte viac ľudí a neustále prinášať nové recepty, bude spokojná. Nielen pri jedle, ale aj pri expanzii v podnikaní totiž vyznáva filozofiu „pomalosti“.

Ľubica Kochanová

42 rokov

vydatá, dve deti

grafická dizajnérka

má rada varenie a foodstyling

Ľubicine bestsellery

Bomba kečup

Paradajkový džem s bazalkou a čili

Džem malina a mäta

Lovely Food

Sídlo: Lazaretská 4, Bratislava

Počet zamestnancov: 0

Otváracie hodiny:

Pondelok – piatok 10.00 – 16.00

Predajná plocha: 20 m2

Sortiment: 150 položiek

Tatiana Kapitánová, tatiana.kapitanova@atoz.sk

Súvisiace články:

Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesco Stores SK: Najbližšie roky budeme rásť Karoly Szalai, generálny riaditeľ Metro Cash & Carry SR: Malí obchodníci nemôžu s veľkými súťažiť Pôvod potravín sa dá sledovať cez QR kód

Odporúčame

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

Anketa

Privítali by ste, keby museli byť predajne v nedeľu zavreté?


Archív ankiet

Loading ... Loading ...

Najčítanejšie správy

  • Peter Varmuža, generálny riaditeľ a majiteľ Yeme: Tretinu potravín si vyrobíme sami 10.5k views | posted on 12. February 2019
  • V Česku začína platiť zákaz predaja počas niektorých sviatkov. Vzťahuje sa na veľké predajne 9.3k views | posted on 27. October 2016
  • Paul Pauls, generálny riaditeľ Kauflandu Slovenská republika: Priestor vidím ešte na pätnásť našich predajní 7.3k views | posted on 6. June 2018
  • Bratislavská fabrika Figaro najnovšie vyrába čokoládové špeciality pre zahraničné značky 6.6k views | posted on 7. September 2017
  • Primark chce prísť na Slovensko. Problémom sú chýbajúci ľudia 4.8k views | posted on 19. June 2018

KALENDÁR AKCIÍ

27 . – 28. 1. 2021, Kongres Obalko, Online

11. 2. 2021, Best of in-store, POPAI CE, Online

27. – 30. 4. 2021, SALIMA, Brno

Komerčná prezentácia

Retail s novými komunikačnými prvkami

Spoločnosť Samsung už dlhé roky vyvíja zobrazovacie zariadenia, ktoré sú určené aj pre retail a pomáhajú prevádzkam efektívnejšie komunikovať so zákazníkmi. Zrealizovaných projektov má Samsung po celom svete už nespočetné množstvo, vrátane Čiech a Slovenska. Jedným z príkladov, ako efektívne osloviť zákazníkov, je LED totem, ktorý využíva aj nákupné centrum Avion Shopping Park. Skladá sa z niekoľkých LED […]

Multimédia

„Zákazník je mojím hosťom,“ tvrdí Roderik Ledecký, majiteľ predajne BiodericO

12. januára 2021

„Jožko Farmárik nie je len o obchodoch, má hlbšiu myšlienku,“ tvrdí Jozef Šiška, majiteľ siete predajní

4. novembra 2019

Profily

Pavol Mikušiak, predseda predstavenstva, CBA Verex: Cenová vojna sa zostrila

10. decembra 2020

Na sídlisku vonia Francúzsko

12. novembra 2020

Archív správ

Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Katarína Bobáková
tel.: +421 904 589 741
e-mail: katarina.bobakova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok