
Pre veľký záujem Slovákov o lokálne potraviny Tesco okrem slepačích vajec slovenského pôvodu rozšírilo ponuku o kravské mlieko pochádzajúce výhradne zo Slovenska. Obchodný reťazec tak ponúka mlieko od rôznych slovenských dodávateľov vrátane tých, ktorí dodávajú pre Tesco vlastnú značku.
Spotreba mlieka stabilne rastie a podľa spoločnosti Tesco sa aktuálne nachádza v každom piatom nákupnom košíku. Najobľúbenejšie je 1,5 % mlieko v tetrapakovom obale, hoci v posledných rokoch stúpa aj záujem o mlieko s vyšším obsahom tuku.
Spotreba bio a plnotučného mlieka rastie
„Mlieko ako produkt sa nájde aj v prvej desiatke potravín, ktoré nakupujú naši zákazníci cez Tesco online nákupy. Práve pri mlieku a mliečnych výrobkoch spolupracujeme výlučne s lokálnymi dodávateľmi. Dôvodom sú ideálne podmienky Slovenska na chov kvalitného hovädzieho dobytka, čerstvosť produktu a možnosť mať lepší prehľad o výrobných procesoch spracovateľov mlieka,“ uviedol Matej Belička, manažér nákupu Tesca na Slovensku.
Spoločnosť Tesco ponúka zákazníkom širšiu paletu mlieka. Ide o tetrapakové obaly, recyklovateľné plastové PET a aj mlieko balené v sklených fľašiach, od čerstvých až po trvanlivé mlieka s podielmi tuku od 0,5 % do 3,5 %. Medzi spotrebiteľmi je čoraz obľúbenejšie bio mlieko a plnotučné mlieko s päťpercentným podielom tuku a zároveň aj vysokým podielom bielkovín z kráv plemena Jersey.
Domáca produkcia mlieka z regiónov
Dodávatelia mlieka pre reťazec Tesco pochádzajú z celého Slovenska – z Bratislavy, Senice, Nitry, Levíc, Seliec, Slatiny a Kežmarku. „Neponúkame len slovenské mlieko, ale aj mlieko z konkrétneho regiónu. Navyše, pri mlieku vlastnej značky sa snažíme dodávať výlučne lokálne alternatívy,“ vysvetlil Matej Belička.
K najväčším slovenským dodávateľom mlieka pre Tesco patrí spoločnosť Tatranská mliekareň, Agro Tami a Rajo. Tatranská mliekareň je zároveň i výrobcom vlastnej obchodnej značky sietí predajní Tesco. „Pre spoločnosť Tesco dodávame výrobky na slovenský a celý stredoeurópsky trh. Obrat našej mliekarne od začiatku našej spolupráce stúpol až šesťdesiatnásobne na približne osem miliónov eur ročne. Vďaka tomu sme si mohli zakúpiť novú plniacu linku na mlieko. Klasické mliečne výrobky a polotučné mlieko majú na Slovensku dlhú tradíciu a na Slovensku sa preto ročne predáva v objemoch niekoľko miliónov litrov,“ uviedol Ľubomír Valčuha, generálny riaditeľ Tatranskej mliekarne.