Prázdniny sa chýlia ku koncu a intenzívnejšie prípravy na školu pociťujú aj e-shopy. Najviac sa momentálne predávajú školské aktovky a batohy. V porovnaní s minulým rokom zaznamenal internetový obchod Mall.sk v tejto kategórii nárast predaja o viac ako 15 %.
Virtuálna nákupná galéria Mall.sk má v tomto období v sortimente školských potrieb zaradených viac ako 1 500 položiek, z čoho takmer 40 % predstavuje práve ponuka školských aktoviek a batohov. Sumy za jednotlivé tovarové položky sa pohybujú od 12,90 eur až po 269 eur.
Batohy a aktovky sa kupujú v predstihu
„Školské batohy a aktovky zvyčajne predstavujú najdrahšiu položku na nákupnom zozname. Časť zákazníkov ich preto nakupuje už v predstihu, väčšinou ide o rodičov prváčikov. Nákupy batohov pre žiakov druhého stupňa základných škôl a stredoškolákov vrcholia koncom prázdnin,“ hovorí Pavla Hobíková, tlačová hovorkyňa Mall Group a pokračuje: „Kategória aktoviek a batohov je z hľadiska predaja najsilnejšia, naše čísla ukazujú už v tomto momente viac ako 15 percentný nárast predaja v porovnaní s minulým rokom. Pokiaľ ide o nákup menších položiek, ako sú zošity, obaly či písacie potreby, tie si zákazníci nechávajú až na začiatok školského roka.“
Čoraz obľúbenejšou položkou v rámci tejto sekcie sú podľa internetového obchodu práve školské sety, ktoré okrem aktovky obsahujú aj peračník, športový batoh, vrecko na prezuvky, dosky, prípadne ďalšie prvky povinnej školskej výbavy.
Populárne sú nadčasové motívy
Rozhodujúcim kritériom pri výbere školského batoha je ergonómia a funkčnosť, dôležitá je tiež celková hmotnosť a reflexné bezpečnostné prvky. V rámci dizajnu, čísla spoločnosti Mall.sk zatiaľ ukazujú príklon k nadčasovosti. „Rodičia tento rok dávajú prednosť skôr univerzálnym motívom. Pre dievčatá volia výbavu s kvetinkami alebo jednorožcami, pre chlapcov naopak vedú motorky alebo dinosaury,“ tvrdí Pavla Hobíková. Obľúbeným motívom však stále zostáva Frozen, Hello Kitty alebo postavičky Lego.