
Diskontný reťazec ponúka svojim zákazníkom desať druhov bravčového mäsa pôvodom zo Slovenska. Ponuka zatiaľ platí pre tretinu predajní, ktoré spadajú pod Logistické centrum Sereď a aktuálne predstavuje testovaniu fázu.
Spoločnosť Lidl Slovenská republika vyjadrila záujem podporovať slovenských dodávateľov a súčasne svojim zákazníkom ponúknuť domáce výrobky. Najnovším krokom v tomto smere je rozšírenie sortimentu o desať druhov čerstvého bravčového mäsa zo Slovenska. Ponuka zatiaľ platí pre takmer 50 predajní.
„Rok od roka sa počet našich dodávateľov zo Slovenska zvyšuje a zákazníkom môžeme vďaka tomu prinášať nové domáce produkty. Nie je tajomstvom, že v produkcii bravčoviny je Slovensko sebestačné asi len na 40 percent, pričom veľká časť z toho putuje na export. Preto nás teší, že sa nám podarilo zaradiť do predaja desať výrobkov od slovenského dodávateľa,“ priblížil Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika pre oblasť nákupu.
Diskontný reťazec uvádza, že na podpore slovenských dodávateľov pracuje v rámci viacerých programov, ako napríklad tematický týždeň „Vyrobené na Slovensku“, pravidelná týždňová ponuka „Päť cenových hitov zo Slovenska“ či výzva pre dodávateľov „Dajte o sebe vedieť“. Spoločnosť zároveň tvrdí, že v obchodnom roku 2018 nakúpila od slovenských dodávateľov tovar za takmer 290 miliónov eur. Ide pritom o nákupné ceny, takže spomínaná suma putovala priamo k rukám dodávateľov. V porovnaní dvoch obchodných rokov ide o nárast viac ako 18 %, čo v absolútnom vyjadrení predstavuje viac ako 40 miliónov eur. V spomenutom období sa počet slovenských dodávateľov spoločnosti zvýšil o štvrtinu, pričom aktuálne Lidl spolupracuje so 170 dodávateľmi.