logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Holenie je dominantou pánov, letné predaje však výrazne ťahajú dámy

19. augusta 2019
Správy 0
2061
Holenie je dominantou pánov, letné predaje však výrazne ťahajú dámy

S letnými predajmi sa spája sezónny predaj mnohých potravín a nápojov, ale viac ako inokedy v roku míňame aj na niektoré drogistické kategórie. Sezónne predaje zaznamenávajú okrem opaľovacích prostriedkov aj holiace potreby, u ktorých sledujeme sezónny nárast v mesiacoch jún až august. Z aktuálnych údajov maloobchodného auditu spoločnosti Nielsen vyplýva, že tržby za holiace a depilačné potreby za posledných 12 mesiacov presiahli 31 miliónov eur.

Predaj mužských holiacich potrieb stále dominuje, avšak v najväčšom segmente strojčekov a žiletiek rástli dámske produkty dynamickejšie. Sledovanú kategóriu zahŕňajú holiace strojčeky a žiletky, prípravky na holenie, prípravky po holení a depilačné prostriedky predané v období od júla 2018 do júna 2019 v rámci maloobchodného trhu, zmiešaného tovaru a drogérií.

V lete je vyšší dopyt po dámskych produktoch

Nadpolovičnú časť z celého obratu holiacich potrieb vo výške 63 % tvoria holiace strojčeky a žiletky, za ktoré slovenskí spotrebitelia minuli takmer 20 miliónov eur, čo je o pol milióna eur viac ako v predchádzajúcom roku. Avšak v počte predaných balení došlo medziročne k poklesu o približne pol percenta, pod čo sa podpísal nižší počet balení holiacich strojčekov a žiletiek určených pre pánov. Predaj mužských holiacich strojčekov a žiletiek stále dominuje a predstavuje až dve tretiny z celkových tržieb. Oproti predchádzajúcemu roku rástli ich tržby o necelé dve percentá, kým obrat strojčekov a žiletiek pre dámy viac ako dvojnásobne dynamickejšie a prekročili hranicu šesť miliónov eur.

Trend rýchlejšieho rastu tržieb za ženské holiace strojčeky a žiletky v porovnaní s pánskymi, sleduje spoločnosť Nielsen už niekoľko rokov po sebe. Predaj ženských holiacich strojčekov a žiletiek rastie v počte predaných kusov aj v obrate. Za posledný rok sa predalo o 22 tisíc kusov balení viac ako rok predtým, čo bolo podmienené najmä stúpajúcim trendom vyšších nákupov v letnom období. Práve leto je pre ženské strojčeky a žiletky najsilnejšou sezónou, kým u mužov sú letné mesiace druhým najsilnejším obdobím z hľadiska obratu. Mužské holiace strojčeky a žiletky sú obľúbeným vianočným darčekom a koncom roka dosahujú najvyššie predaje. Ich decembrový obrat je o 60 % vyšší oproti priemerným tržbám počas roka.

Muži preferujú žiletky, ženy jednorazové strojčeky

Okrem rozdielov v sezónnosti sú pri mužských a ženských strojčekoch a žiletkách výrazné odlišnosti v predávaných typoch. Kým muži najviac míňajú na tradičné žiletky a náhradné hlavice do holiacich strojčekov, a to až v 55 % tržieb, ženy oveľa viac preferujú jednorazové holiace strojčeky, ktoré sa na celkových tržbách segmentu ženských holiacich strojčekov a žiletiek podieľajú takmer dvoma tretinami.

Gély na holenie sú jasným favoritom u žien aj mužov

Necelú pätinu z celkových tržieb za holiace a depilačné potreby tvoria prípravky na holenie, ktoré medziročne zaznamenali spomedzi všetkých segmentov holenia najvýraznejší pokles obratu o viac ako päť percent. Podobne ako pri strojčekoch a žiletkách, aj pri holiacich prípravkoch dominujú predaje pánskych prípravkov, ktoré tvoria až 84 % z obratu prípravkov na holenie. Na rozdiel od strojčekov a žiletiek, pokles tržieb bol ťahaný predovšetkým produktmi určenými pre dámy. Slovenskí muži minuli za prípravky na holenie v poslednom roku 4,3 milióna eur a medziročne ich tržby klesli o štyri percentá. Výdaje za ženské produkty sú niekoľkonásobne nižšie a medziročne dokonca klesli až o 11 %. Z hľadiska typov holiacich prípravkov sú u mužov aj žien favorizované jednoznačne gély, avšak u žien majú oveľa vyššiu dôležitosť, a to až 89 % z obratu. Druhým najobľúbenejším typom prípravkov na holenie sú u mužov a žien peny. Kým u mužov sa preferencie v posledných rokoch nemenia, u žien narastá dôležitosť pien. Krémy a iné typy tvoria len minoritnú časť predaja holiacich prípravkov.

Vody po holení sú obľúbenejšie, záujem o balzamy klesol

Podobne ako holiace prípravky, aj prípravky po holení zaznamenali v poslednom roku pokles tržieb o tri percentá a klesol aj počet predaných balení. Celkový obrat dosiahol 4,7 milióna eur, čo je o 145 tisíc eur menej ako predchádzajúci rok. Najpredávanejším typom zostávajú vody po holení, ktoré tvoria viac ako tri štvrtiny zo všetkých prípravkov po holení a ich tržby kontinuálne rastú. Naopak menšiemu segmentu balzamov po holení sa v poslednom roku nedarilo a záujem o ne poklesol, čo spôsobilo celkové straty na tržbách segmentu.

Depilačným prostriedkom sa darí

Výrazne menej ako na holiace strojčeky a žiletky míňajú slovenskí spotrebitelia na depilačné prostriedky, ktorých ročný obrat 1,6 milióna eur sa medziročne zvýšil o dve percentá. Podobne rástol aj počet predaných kusov. Najpopulárnejšie sú voskové pásiky, ktoré tvoria takmer dve tretiny z tržieb a v posledných rokoch sa tešia rastúcej obľube. Druhým najpredávanejším typom sú depilačné krémy a treticu uzatvára malý segment depilačných pást, ktoré zaznamenali v poslednom roku najdynamickejší vývoj, keď dokázali rásť dvojciferným tempom až o 17 %. Najmenšiemu segmentu depilačných voskov, ktoré predstavujú len 2,6 % podiel na tržbách, sa nedarilo a záujem o ne kontinuálne klesá.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera