logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Katarína Droppová: Obdobie „späť do školy“ je tu. Ako na túto vlnu čo najlepšie naskočiť?

15. augusta 2019
Blog 0
2692
Katarína Droppová: Obdobie „späť do školy“ je tu. Ako na túto vlnu čo najlepšie naskočiť?

Väčšina z nás nie je pripravená po letných dňoch oddychu a dovoleniek vrhnúť sa s nadšením do pracovno-školského obdobia, ktoré nás čaká. Ale je isté, že tých, ktorí sú rodičmi, nový školský rok a s ním spojené povinnosti neminú. Berme to však s nadhľadom, naše deti sa opäť stretnú so svojimi priateľmi, budú im hovoriť svoje zážitky a počas roka sa niečo nové naučia. A na predajcoch je už len to, aby toto obdobie rodičom aj školákom čo najviac uľahčili.

Ak ste predajca, zrejme už máte propagačné aktivity na jeseň dávno naplánované, ale pár tipov sa vám možno zíde. Samozrejme, je jasné, že ako pri každej akcii, aj pri tejto je najdôležitejšie poznať svoju cieľovú skupinu a podľa nej prispôsobiť vašu ponuku. Rodičia s menšími deťmi budú hľadať najmä produkty ako oblečenie či školské potreby, pričom stredoškoláci a študenti vysokej školy sa už budú viac sústreďovať na techniku, elektroniku či vybavenie svojej izby. Pre všetkých však platí, že budú uprednostňovať produkty, vďaka ktorým bude ich školský rok jednoduchší aj zaujímavejší.

Okrem toho je dobré zamyslieť sa, ako vaši zákazníci budú tieto produkty nakupovať. Samozrejme, obchodné centrá či väčšie obchody, kde sa dá nakúpiť čo najviac vecí naraz, budú uprednostňované, ale aj tu je už zjavný posun do online sveta. Podľa prieskumov je totiž druhým najobľúbenejším spôsobom, ako získať školské produkty online nakupovanie. Štúdia Rubicon hovorí, že 60 % rodičov využíva mobily na nákup pomôcok do školy a 30 % robí dokonca štvrtinu celkových nákupov cez mobilné zariadenia. Teraz, keď už viete, kto je váš zákazník a čo od neho môžete očakávať, je čas na ideálne predstavenie vašej ponuky.

Začnite so správnymi výrobkami

Uistite sa, že naozaj ponúkate tovar, ktorý sa pre toto obdobie hodí. Ak ponúkate nesprávne výrobky, vaša snaha a marketingová kampaň bude neúčinná a zbytočná. Ak si už teraz zúfate, že nemáte v ponuke produkty ušité na návrat do školy, hlavu hore. Aj pre vás mám nápad ako si s tým poradiť, dočítajte tento článok do konca.

Ukáže vaše výrobky v reálnom živote

Veľa ľudí, hlavne ak sú v strese, ktorý je taký typický pre nakupovanie, nie je dostatočne kreatívnych a tak si nevedia predstaviť ponúkané produkty vo svojej domácnosti. Uľahčite im to! Samozrejme, teraz nemám na mysli, že váš tovar vystavíte do regálov, to robia všetci. Pozdvihnite výrobky na vyšší level a predveďte ich v tom najlepšom svetle, teda v škole či pre školákov priamo doma. Ak predávate perá či poznámkové bloky, urobte inštaláciu pracovného kútika priamo vo vašom obchode a predveďte výrobky s ďalšími školskými potrebami. Ak predávate nábytok, prečo ho nevystaviť priamo v internátoch? Ak nemôžete vystavovať, urobte aranžmán na fotografiách a umiestnite ich na displejoch v obchode a tiež ich zdieľajte na sociálnych sieťach. Napríklad ako firma Staples, ktorá svoje výrobky predstavila názorne, aby zákazníci hneď videli, ako sa dajú použiť a mali možnosť pri kliknutí na ne dozvedieť sa o nich viac.

Stavte na horúce trendy jesene

Ako v každom období, aj v tomto budú náš život ovládať zaujímavé trendy, ktoré sa vyvinú napríklad z filmov, online hier alebo iných druhov zábavy. Preto aj pri školských pomôckach je fajn zviezť sa na vlne top tém, o ktoré sa vaši zákazníci zaujímajú a ponúknuť im ich. Nie je potrebné si kupovať hneď licencované výrobky. Či už sú to online hry alebo filmy, neurobíte zle, keď ich zaradíte do svojej komunikácie a budete sa snažiť udržať váš predaj relevantným. Ak ponúkate bicykle, je fajn vybehnúť do prírody a vyčistiť si hlavu po sledovaní filmu Avengers, alebo si uhasiť smäd pri hraní hry Fortnite.

Zapojte tých, ktorých sa to týka

Návrat do školy je najmä o školákoch, tak prečo ich nezaradiť do svojej komunikácie, aby bola ešte presvedčivejšia. Či už sa vo videu opýtate detí, čo by im mohlo uľahčiť návrat do školy, alebo ich len necháte radovať sa zo života aj vďaka vašim produktom, kreativite sa medze nekladú.

Dajte o sebe vedieť

Zvyčajným spôsobom je propagačná kampaň, čoraz viac na sociálnych médiách, pri ktorej je vhodné vytvoriť pocit naliehavosti. Uvedenie termínu, napríklad „Len do 31.augusta“ motivuje ľudí urobiť nákup skôr, ako sa akcia skončí. Ak navyše pridáte ešte špeciálny bonus, predaj by mal byť zaručený. Využiť sa dajú akcie 2 za 1, doprava zadarmo, propagačný kód, klasická zľava pri nákupe, podobne ako to využíva predajca Planeo Elektro, či predpredaj pre verných zákazníkov.

Ak na to máte čas a prostriedky, zvážte súťaž o balíček školských pomôcok, najmä ak od zákazníkov zbierate ich mailové adresy na ďalšie kontaktovanie. Ďalším spôsobom, ako ukázať svoje produkty cez reálny život je spolupráca s influencermi. Štúdie uvádzajú, že až 68 % zákazníkov dôveruje názorom ostatných online nakupujúcich. Hľadajte spôsoby, ako zostať v kontakte so svojimi zákazníkmi a súčasne zvyšovať povedomie o vašej ponuke aj jej predaj.

Netlačte na pílu, buďte osožní

Okrem ponúkania svojich výrobkov je veľmi žiaduce vytvoriť pre svojich súčasných, no najmä potenciálnych zákazníkov hodnotný obsah. Ako vieme, nakupujúci viac veria značke, s ktorou sa emocionálne spájajú, tak sa nebojte ukázať svoju ľudskosť a pomôžte im. Podeľte sa s vašimi zákazníkmi – rodičmi o nápady na nový školský rok, a to od prípravy aktovky a nákupného zoznamu do školy, cez recepty na desiate až po oblečenie do školy, každá rada a tip sú vítané. Ak si pri tvorbe obsahu nie ste istí, nebojte sa osloviť komunikačnú agentúru.

Nepredávate nič do školy?

Myslíte si, že obdobie návratu do školy je pre vás stratené? Nemusí to byť tak celkom pravda, aj tu záleží na uhle pohľadu. Súťaž môžete využiť vždy – napríklad poskytnúť relaxačnú masáž mamičke, ktorá je vystresovaná prípravou do školy, alebo tombolu pre rodičov na odreagovanie sa po vyčerpávajúcom dni.

Aj vy môžete svojim zákazníkom pripraviť užitočný obsah a naviazať ho na svoje výrobky. Experimentujte. Ponúkate zariadenie interiérov? Venujte sa zariaďovaniu školskej izby. Ponúkate športové či iné krúžky? Sústreďte sa na mimoškolské aktivity. Ďalšími témami, s ktorými sa dá pracovať, sú napríklad zábavné DIY projekty na relaxáciu po škole, tipy na manažovanie času, prekonanie plachosti v novom kolektíve a podobne. Aj keď tieto témy nesúvisia s vašimi výrobkami, pomôžu vám spojiť sa s cieľovým publikom a dať o sebe vedieť. Čím cennejší obsah máte, tým viac ľudí navštívi váš web. Je skvelé zahrnúť k týmto radám aj vaše produkty či aspoň fotky na ne, ale netreba to preháňať. Napríklad kaderníctvo StyleWorks vytvorilo kombinovanú ponuku, v ktorej ponúkli bezplatný strih pre dieťa pri každom strihaní či farbení dospelého.

Ak si stále neviete pomôcť, pozrite sa na začiatok školského roka ako na obdobie nových začiatkov, ktoré prinášajú zmenu. Je to nielen zmena počasia, ale môže to byť aj zmena životného štýlu. Čo tak tráviť viac času s rodinou, vziať si karavan a stráviť príjemné babie leto na miestach dosiaľ nepoznaných? Je to zmena svojej telesnej schránky na dokonalejšiu? Zaslúži si viac času vo fitness, lekárskom či wellness centre alebo kurz na osobnostný rast. Je to aj čas myslieť viac na seba, nielen na deti. Návrat do školy môže byť aj návratom do detských snov, preto je načase si pár z nich splniť. Je to čas pre každého naučiť sa hrať na nový nástroj, nový jazyk alebo sa naučiť fotiť? Každopádne je  to čas začať predávať zážitky.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera