Spoločnosť Lidl Slovenská republika sa rozhodla optimalizovať svoje letáky, a to zmenou formátu a prehodnotením distribučnej stratégie. Ročne tak ušetrí takmer 2 400 ton papiera. Diskontný reťazec uvádza, že svojich zákazníkov sa zároveň snaží motivovať k odberu elektronických newsletterov a sledovaniu ponúk priamo na webovej stránke.
„V obchodnom roku 2018 sme sa rozhodli prejsť z letáku tlačeného vo formáte A3 na rozmer A4. Na ročnej báze sme tým dosiahli úsporu viac ako 1 520 ton papiera. Od začiatku tohto obchodného roka sme zrušili distribúciu letákov približne v tretine regiónov a ušetríme tak ďalších 850 ton,“ vysvetlil Branislav Brzula, vedúci úseku marketingu Lidl Slovenská republika, a pokračoval: „Zákazníkov motivujeme k odoberaniu elektronických newsletterov, sledovaniu ponúk na našej webovej stránke, facebookovom profile či aplikácii. Leták je pre nás stále dôležitým prostriedkom na komunikovanie akčných ponúk. Zároveň však registrujeme rastúci záujem zákazníkov o sledovanie našich online kanálov.“
Letáky Lidla disponujú certifikátom EU Ecolabel, ktorý je garanciou, že daný tlačiarensky produkt je recyklovateľný a vytlačený na papieri s malým vplyvom na životné prostredie. Diskontný reťazec zároveň ročne recykluje 18 500 ton papiera a kartónov.