logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Billa investuje do energetickej efektívnosti

2. augusta 2019
Správy 0
1059
Billa investuje do energetickej efektívnosti

Centrálu spoločnosti Billa na Bajkalskej ulici v Bratislave aj s priľahlou predajňou pre viac ako 300 zamestnancov zásobuje teplou vodou nový ekologický solárny systém. Celú budovu bolo preto možné odpojiť od doterajšieho dodávateľa tepla a prispieť tak k zníženiu uhlíkovej stopy. Solárny systém pracuje aj v období s nižším slnečným svitom.

Špeciálna konštrukcia na streche obsahuje 15 kusov fototermických panelov, ktoré premieňajú slnečnú energiu na teplo. To následne zohrieva vodu v akumulačných nádržiach. Systém obsahuje dve nádrže s objemom tisíc litrov a jednu s objemom 700 litrov. Teplá voda slúži pre celú budovu a vykurovanie je tak zabezpečené využívaním odpadového tepla z chladiaceho systému.

Spoločnosť prijala ekologické opatrenia

Solárny systém vykurovania je jedným zo série projektov zameraných na zvyšovanie energetickej efektívnosti spoločnosti. Billa uvádza, že vo všetkých novootvorených a zrekonštruovaných predajniach využíva ekologický systém chladenia a uzatvárateľné chladiace vitríny s dverami, ktoré okrem 30 % zníženia produkcie emisií stále udržujú kvalitu ponúkaných potravín. Zároveň uvádza, že využíva výlučne ekologické chladivá šetrné k životnému prostrediu. Dvere na vitríny a ekologické chladivo spoločnosť zabezpečila aj na ďalších dvadsiatich predajniach, ktoré rekonštrukcia ešte len čaká. Do ovzdušia sa tak, vďaka ekologickej premene supermarketov, dostane menej oxidu uhličitého.

„Udržiavanie a zveľaďovanie životného prostredia okolo nás patrí k dlhodobým cieľom našej spoločnosti. Dôkazom toho, že to myslíme vážne je aj to, že sme sa do roku 2022 v rámci ISO 50001 podujali  znížiť spotrebu elektrickej energie predajnej plochy o 20 percent a znížiť emisie CO2 o 30 percent. Zavedenie solárneho systému, ktorý nám umožní využívať slnečnú energiu na vykurovanie celej budovy centrály a našej vlajkovej predajne, je ďalším krokom a určite nie posledným,“ povedal Dariusz Bator, generálny riaditeľ spoločnosti Billa. V rámci snahy dosiahnutia stanovených cieľov spoločnosť rekonštruuje kotolne a odpadové teplo z chladenia využíva na vykurovanie a prípravu teplej vody.

Ambície v oblasti elektromobility

V januári 2016 spoločnosť začala s procesom zavádzania systému riadenia energie podľa normy 50001 Medzinárodnej organizácie pre normalizáciu ISO. Táto norma je medzinárodne najviac uznávaným nástrojom riadenia pre zvyšovanie energetickej činnosti v organizáciách akéhokoľvek typu. Cieľom je zaviesť systém a poriadok do každodenných činností. V roku 2017 bol proces zavedenia úspešne ukončený a spoločnosť Billa získala, ako jedna z prvých retailových spoločností na Slovensku, certifikát. Udržiavanie tejto normy je každoročne auditované internými a externými audítormi.

Spoločnosť uvádza, že ekologický a udržateľný prístup sa snaží rozvíjať vo viacerých oblastiach. „Máme veľmi smelé, ale reálne plány aj v oblasti elektromobility. Sme veľmi radi, že našimi ďalšími aktivitami v oblasti eliminácie plastov a nakladania s odpadmi inšpirujeme aj našich zákazníkov, a spoločne tak prispievame k starostlivosti o životné prostredie,“ uvádza Dariusz Bator.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera