
Internetový predajca Alza testuje opakovane použiteľný prepravný obal spoločnosti RepeteBox. Chce tak podporiť myšlienku mladých inovátorov, ktorí vyvinuli špeciálnu schránku na prepravu tovaru. Mäkkú obálku vyrába v spolupráci s chránenými dielňami na Morave a použiť ju možno aj stokrát.
Mladí inovátori priniesli na trh špeciálny prepravný obal, ktorý zaujal aj manažment spoločnosti Alza.cz. Opakovane použiteľná obálka môže pri zachovaní ochrany tovaru pred poškodením v mnohých prípadoch nahradiť neskladné škatule a umožniť úsporu miesta. Navyše je vďaka svojej špeciálnej úprave určená k spätnému odberu. V obálke je jazyk, na ktorý sa nalepí vytlačená spätná adresa po vrátení, ďalšia možnosť je tovar priamo pred zákazníkom z obálky vytiahnuť a vziať si ochrannú schránku ihneď späť.
Vratné obálky slovenskí zákazníci oceňujú
„V Alze sa vždy snažíme podporiť správnu vec a mladým nadšencom s konkrétnymi inovatívnymi nápadmi skutočne fandíme. V obehu môže už jediný takýto obal nahradiť aj sto klasických jednorazových poštových obálok, čím sa značne redukuje odpad a šetria sa nielen prírodné zdroje, ale aj tie finančné,“ uvádza Aleš Zavoral, predseda predstavenstva Alza.cz, a dodáva: „Pilotné testovanie práve prebieha v Bratislave a naši slovenskí zákazníci na vratné obálky reagujú veľmi pozitívne.“
Ekologické riešenie pre e-shopy
„Sme partia mladých ľudí, ktorým nie je jedno, čo po nás zostane, koľko vytvoríme odpadu a čo s ním urobíme. Sami často nakupujeme online. Je to rýchle, pohodlné a prehľadné. Vrásky na čele nám ale robí množstvo odpadu, ktoré s e-shopmi súvisia. Obaly, ktoré sú často len na jedno použitie rýchlo splnia svoj účel a končia v koši. Preto sme sa rozhodli vyvíjať znova použiteľné obaly, ktoré možno používať opakovane,“ uvádza Richard Bystřický, CEO RepeteBoxu.
Firma momentálne rieši recyklovanie vyradených reklamných plachiet pre tieto účely. V blízkej dobe sa tak môže stať, že zákazník dostane svoj tovar v RepeteBoxe s obrím okom či rukou Alzáka. Použitie podobných zmysluplných inovácií môže e-shopom priniesť razantné zníženie ekologickej stopy, úsporu zdrojov, ale aj zníženie nákladov na obalový materiál v porovnaní s jednorazovými produktmi. Start-up má zatiaľ v ponuke dva rozmery obálok, a to v objeme sedem a štrnásť litrov.