logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Leto s príchuťou zmrzliny. Na Slovensku najčastejšie čokoládovou

26. júla 2019
Správy 0
3005
Leto s príchuťou zmrzliny. Na Slovensku najčastejšie čokoládovou

Porcia zmrzliny je počas letných mesiacov jednou zo základných položiek jedálnička takmer každého Slováka. Či už ide o klasickú kopčekovú, strojovú, zakúpenú v obchode alebo vo forme nanukov, v lete zmrzlinu aspoň raz ochutná viac ako 90 % populácie. Prieskumná agentúra Go4insight uvádza, že na Slovensku je osem percent skutočných milovníkov, ktorí si ju doprajú dokonca denne.

Reprezentatívny prieskum agentúry Go4insight sa zmeral na frekvenciu kúpy zmrzlín a zároveň zisťoval, ktorá príchuť je na Slovensku najobľúbenejšia. Realizovaný bol na populácii Slovenskej republiky vo veku 15 – 79 rokov a zúčastnilo sa ho tisíc respondentov na prelome mája a júna 2019.

Zmrzlinu kupujeme najčastejšie v stánkoch

Najobľúbenejšou zmrzlinou na Slovensku je klasická kopčeková zmrzlina, ktorá sa kupuje v stánkoch, zmrzlinárskych vozíkoch alebo cukrárňach. Takmer rovnako sú obľúbené aj rôzne druhy nanukov. Oba tieto druhy zmrzliny si na týždennej báze počas letných mesiacov vychutnáva približne štvrtina slovenskej populácie. Ďalšia tretina obyvateľstva si oba druhy dá príležitostne do mesiaca. Spomedzi testovaných typov zmrzlín je najmenej obľúbená točená strojová zmrzlina, ktorú na týždennej báze konzumuje len šesť percent obyvateľov Slovenska a počas leta ju ani raz neokúsi 42 % obyvateľstva. Tých, čo zmrzlinu vôbec nejedia, je len deväť percent Najčastejšie sú to podľa prieskumu práve starší dôchodcovia a muži žijúci na vidieku.

Demokratická pochúťka pre každého

Keďže cena jednej porcie zmrzliny nie je vysoká, môžu si ju dovoliť všetky sociálne skupiny. Konzumácia zmrzliny je nadpriemerne vysoká aj v najnižších sociálnych skupinách. Paradoxne, ľudia s najvyšším príjmom konzumujú zmrzlinu menej často. Milovníkov zmrzliny je pritom v populácii Slovenska približne 40 %. Títo si vychutnajú zmrzlinu niekoľkokrát týždenne, pričom až osem percent prakticky denne.

Na základe výskumných dát môžeme pozorovať vysokú závislosť konzumácie zmrzliny od veku. Na týždennej báze si doprajú zmrzlinu najčastejšie tínedžeri a mladí ľudia. S narastajúcim vekom frekvencia konzumácie postupne klesá. Dôchodcovia nad 70 rokov sú v konzumácii zmrzliny najtriezvejší, čo však neznamená, že ju nemajú radi. Len ju konzumujú menej často. Rovnako platí, že častejšími zákazníkmi zmrzlinární sú ženy.

Akým príchutiam sa na Slovensku darí najviac?

Preferencie Slovákov, čo sa týka príchutí, sú jednoznačné. Všetky demografické skupiny najviac obľubujú čokoládovú príchuť zmrzliny. Má ju rada viac ako polovica tých, čo jedia zmrzlinu. Vôbec najobľúbenejšou príchuťou je pre 17 % slovenskej populácie. Všetky relevantné demografické a sociálne skupiny zaradili na prvé miesto obľúbenosti práve čokoládovú príchuť. Druhou najobľúbenejšou príchuťou je vanilková, ktorá sa teší obľúbenosti u 39 % respondentov, a za ňou citrónová s obľúbenosťou u 34 %. Obe tieto klasické príchute obľubujú najčastejšie ľudia v staršom strednom veku a dôchodcovia.

Mladí ľudia majú preferencie rozdelené na väčší počet príchutí, akými sú napríklad punčová, pistáciová, karamelová, banánová, tiramisu a viacero rôznych a špecifických príchutí.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera