logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Leto s príchuťou zmrzliny. Na Slovensku najčastejšie čokoládovou

26. júla 2019
Správy 0
3176
Leto s príchuťou zmrzliny. Na Slovensku najčastejšie čokoládovou

Porcia zmrzliny je počas letných mesiacov jednou zo základných položiek jedálnička takmer každého Slováka. Či už ide o klasickú kopčekovú, strojovú, zakúpenú v obchode alebo vo forme nanukov, v lete zmrzlinu aspoň raz ochutná viac ako 90 % populácie. Prieskumná agentúra Go4insight uvádza, že na Slovensku je osem percent skutočných milovníkov, ktorí si ju doprajú dokonca denne.

Reprezentatívny prieskum agentúry Go4insight sa zmeral na frekvenciu kúpy zmrzlín a zároveň zisťoval, ktorá príchuť je na Slovensku najobľúbenejšia. Realizovaný bol na populácii Slovenskej republiky vo veku 15 – 79 rokov a zúčastnilo sa ho tisíc respondentov na prelome mája a júna 2019.

Zmrzlinu kupujeme najčastejšie v stánkoch

Najobľúbenejšou zmrzlinou na Slovensku je klasická kopčeková zmrzlina, ktorá sa kupuje v stánkoch, zmrzlinárskych vozíkoch alebo cukrárňach. Takmer rovnako sú obľúbené aj rôzne druhy nanukov. Oba tieto druhy zmrzliny si na týždennej báze počas letných mesiacov vychutnáva približne štvrtina slovenskej populácie. Ďalšia tretina obyvateľstva si oba druhy dá príležitostne do mesiaca. Spomedzi testovaných typov zmrzlín je najmenej obľúbená točená strojová zmrzlina, ktorú na týždennej báze konzumuje len šesť percent obyvateľov Slovenska a počas leta ju ani raz neokúsi 42 % obyvateľstva. Tých, čo zmrzlinu vôbec nejedia, je len deväť percent Najčastejšie sú to podľa prieskumu práve starší dôchodcovia a muži žijúci na vidieku.

Demokratická pochúťka pre každého

Keďže cena jednej porcie zmrzliny nie je vysoká, môžu si ju dovoliť všetky sociálne skupiny. Konzumácia zmrzliny je nadpriemerne vysoká aj v najnižších sociálnych skupinách. Paradoxne, ľudia s najvyšším príjmom konzumujú zmrzlinu menej často. Milovníkov zmrzliny je pritom v populácii Slovenska približne 40 %. Títo si vychutnajú zmrzlinu niekoľkokrát týždenne, pričom až osem percent prakticky denne.

Na základe výskumných dát môžeme pozorovať vysokú závislosť konzumácie zmrzliny od veku. Na týždennej báze si doprajú zmrzlinu najčastejšie tínedžeri a mladí ľudia. S narastajúcim vekom frekvencia konzumácie postupne klesá. Dôchodcovia nad 70 rokov sú v konzumácii zmrzliny najtriezvejší, čo však neznamená, že ju nemajú radi. Len ju konzumujú menej často. Rovnako platí, že častejšími zákazníkmi zmrzlinární sú ženy.

Akým príchutiam sa na Slovensku darí najviac?

Preferencie Slovákov, čo sa týka príchutí, sú jednoznačné. Všetky demografické skupiny najviac obľubujú čokoládovú príchuť zmrzliny. Má ju rada viac ako polovica tých, čo jedia zmrzlinu. Vôbec najobľúbenejšou príchuťou je pre 17 % slovenskej populácie. Všetky relevantné demografické a sociálne skupiny zaradili na prvé miesto obľúbenosti práve čokoládovú príchuť. Druhou najobľúbenejšou príchuťou je vanilková, ktorá sa teší obľúbenosti u 39 % respondentov, a za ňou citrónová s obľúbenosťou u 34 %. Obe tieto klasické príchute obľubujú najčastejšie ľudia v staršom strednom veku a dôchodcovia.

Mladí ľudia majú preferencie rozdelené na väčší počet príchutí, akými sú napríklad punčová, pistáciová, karamelová, banánová, tiramisu a viacero rôznych a špecifických príchutí.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera