logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Packeta zahájila spoluprácu s obchodnými reťazcami Tesco a Lidl. V prvej fáze spolupráce...
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...

U slovenských a českých zákazníkov vyhráva pri kúpe nábytku praktickosť a minimalizmus

25. júla 2019
Správy 0
1355
U slovenských a českých zákazníkov vyhráva pri kúpe nábytku praktickosť a minimalizmus

Pred desiatimi rokmi dominovala v slovenských a českých obývačkách obývacia stena. Dnes je stredobodom miestnosti sedacia súprava, za ktorú sú rodiny ochotné minúť v priemere 1 560 eur, pričom ju obmieňajú každých päť rokov. Zákazníci kladú pri kúpe čoraz väčší dôraz na praktickosť a moderné technológie.

V posledných rokoch sa centrom obývacej izby stala sedacia súprava, pri ktorej kúpe zákazníci kladú dôraz najmä na veľkosť, farebné prevedenie a praktickosť materiálu. „Zákazníci vo veku od 30 do 55 rokov sa pri výbere sedacej súpravy orientujú hlavne na jej veľkosť a pohodlie,“ tvrdí Andrea Štěpánová, marketingová špecialistka spoločnosti Asko – Nábytok, a zároveň dodáva, že mladší zákazníci preferujú skôr kombináciu sedacích súprav 3-2-1, teda samostatné moduly rozmiestnené okolo konferenčného stolíka. Čoraz populárnejšie sú aj vysokofunkčné sedacie súpravy, ktoré disponujú radom nastaviteľných častí, napríklad opierkami či podnožkami.

Obývacie steny nahradila moderná technológia   

Podľa spoločnosti Asko – Nábytok klasickým obývacím stenám už definitívne odzvonilo. Zelenú naopak dostal funkčný nábytok, pričom hlavným bodom obývacej steny sa stala televízia. Pri moderných obývacích zostavách je najdôležitejší dostatočne veľký priestor pre širokouhlú obrazovku. „Populárnymi sa stávajú aj ďalšie trendy. Obľúbeným je, napríklad LED osvetlenie, nábytok s vysokým leskom alebo masív, pričom sa dôraz kladie na jednoduché prevedenie a hladký dizajn nábytku,“ uvádza Andrea Štěpánová.

Uponáhľaná doba si vyžaduje minimalizmus

Z tradičného vzhľadu obývacej izby sa postupom času vytrácajú aj sklené vitríny, ktoré v minulosti slúžili najmä na umiestnenie sviatočného porcelánového servisu. Spoločnosť Asko – Nábytok uvádza, že Slováci a Česi si obľúbili trend minimalizmu, ktorý našiel svoje uplatnenie vo farebných prevedeniach, ako aj funkčnej jednoduchosti nábytku. „Zákazníci si veľmi často vyberajú jednoduché farby, ktoré následne ozvláštnia výraznými doplnkami. Do úzadia však neodchádza ani klasika v podaní dreva. V kombinácii s čiernym kovom či samo o sebe je stále veľmi populárne,“ uvádza Andrea Štěpánová. Okrem dizajnu nábytku obývacej izby však Slováci a Česi kladú dôraz aj na dostatok úložných priestorov a jeho celkovú praktickosť. V dnešnej uponáhľanej dobe je totiž rýchle upratovanie založené na používaní bezúdržbových materiálov neodmysliteľnou súčasťou bývania.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

13. – 14. 10. 2022, Kongres Obalko, Praha

15. – 19. 10. 2022, Veľtrh SIAL Paris, Paríž

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera