logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Lidl prichádza s ekologickou logistikou, ktorá obmedzí produkciu emisií

22. júla 2019
Správy 0
2102
Lidl prichádza s ekologickou logistikou, ktorá obmedzí produkciu emisií

Do flotily vozidiel zásobujúcich predajne spoločnosti Lidl Slovenská republika začali pribúdať ekologické kamióny s kombinovaným pohonom CNG/LNG. Ide o plynový pohon, ktorý nevytvára takmer žiadne emisie. Diskontný reťazec tak prijal ďalšie opatrenie na podporu ochrany životného prostredia.

„Denne zásobujeme naše predajne tovarom, trasy kamiónov sa pritom snažíme plánovať čo najefektívnejšie, naplno ich vyťažovať a využívať ich aj na spätnú logistiku z predajní na centrálne sklady. Všetky tieto opatrenia robíme s cieľom znižovať náš dopad na životné prostredie,“ uviedol Miroslav Růžička, konateľ spoločnosti Lidl Slovenská republika zodpovedný za oblasť predaja a logistiky.

Stratégia zelených kamiónov

„Ako moderná spoločnosť, ktorej záleží na životnom prostredí, sa neustále snažíme hľadať zelené riešenia. Najnovšie sme preto začali využívať vozidlá, ktoré neprodukujú takmer žiadne emisie,“ dodáva Miroslav Růžička. Ekologické kamióny budú prednostne zásobovať predajne tovarom v husto obývaných zónach. Na jednu nádrž plynu CNG zvládne kamión prejsť bez problémov 400 kilometrov. Keď sa k tomu navyše pridá kvapalné LNG, dojazd sa predĺži až na 1 200 kilometrov. Okrem neznečisťovania ovzdušia sú zelené kamióny aj výrazne menej hlučné. Lidl uvádza, že počet ekologických kamiónov bude postupom času zvyšovať.

Spoločnosť minulý rok ušetrila 40 ton emisií CO2

Diskontný reťazec sa dlhodobo snaží znižovať vlastnú uhlíkovú stopu. Vo všetkých budovách patriacich spoločnosti sa napríklad využíva výhradne energia z obnoviteľných zdrojov z produkcie vodných elektrární. Sedem predajní má na strechách inštalované fotovoltaické panely na výrobu elektrickej energie priamo zo slnečného žiarenia. V priebehu minulých rokov sa takýmto spôsobom podarilo vyrobiť 137 350 kWh, čo v prepočte značí viac ako 40 ton emisií CO2, ktoré neboli vypustené do ovzdušia. Lidl taktiež vymenil vo všetkých svojich predajniach staré osvetlenie za LED technológiu, orientuje sa na energeticky efektívne spotrebiče a zároveň má jedno z najekologickejších logistických centier v Európe. Okrem iného spoločnosť implementovala systém energetického manažérstva podľa normy ISO 50001.

Spoločnosť vo svojich nových predajniach inštaluje tepelné čerpadlá využívajúce energiu z okolitého prostredia a namiesto syntetických chladí používa prírodné, ktoré majú nižšiu hodnotu indexu Globálneho potenciálu Otepľovania (GWP). Aj vďaka tomu diskont obstál ako jedna z prvých firiem na Slovensku v environmentálnom audite organizácie ENVI-PAK a získal certifikát pre zodpovedné organizácie.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera