logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • K cigaretám sa stále bez problémov dostanú nielen tínedžeri, ale aj deti. Nepýtajú si len...
  • Menej voľne pohodených cigaretových ohorkov, osveta o environmentálnych rizikách a správnom...
  • V predajniach BILLA si zákazníci môžu zakúpiť už aj sortiment SodaStream a vymeniť originálne...
  • Spoločnosť Terno real estate rozšírila v novembri svoju sieť o tri predajne v Bratislave, Senci...

Pri nákupe ovocia a zeleniny u nás spotrebitelia preferujú tradičné slovenské plodiny

19. júla 2019
Správy 0
3215
Pri nákupe ovocia a zeleniny u nás spotrebitelia preferujú tradičné slovenské plodiny

Aspoň raz do týždňa si ovocie alebo zeleninu kúpi deväť z desiatich Slovákov, ten desiaty aspoň raz za dva týždne. Denne alebo takmer každý deň konzumujú ovocie alebo zeleninu dve tretiny žien a viac ako polovica mužov. Spolu s pečivom sú prvou voľbou zákazníkov pri nákupoch a do košíka ich vkladá až 47 % Slovákov. Hovoria o tom výsledky reprezentatívneho prieskumu, ktorý realizovala agentúra 2muse pre spoločnosť Billa.

Prieskum bol realizovaný na vzorke 508 respondentov v priebehu mája 2019, ktorý sa zaoberal skúmaním preferencie ovocia a zeleniny ako nákupných položiek slovenských spotrebiteľov. Najobľúbenejšími druhmi ovocia sú, podľa údajov vyplývajúcich z prieskumu, najmä tie, ktoré sa dajú dopestovať na Slovensku, medzi menej obľúbené patrí exotické ovocie.

Sezónne jahody sú jasným favoritom

Najobľúbenejším ovocím Slovákov sa podľa prieskumu stali jahody, ktoré obľubuje až 69 % Slovákov. „Jahody jednoznačne patria medzi najobľúbenejšie ovocie, je však možné, že prvú priečku im zabezpečila aj ich sezóna, ktorá prebiehala práve počas dopytovania. Na druhom mieste sa umiestnili banány so 62 percentami, nasledujú jablká s 58 percentami a hrozno s 56 percentami. Prvé priečky uzatvárajú čučoriedky. K obľúbenosti na úrovni zhruba 50 percent sa tesne priblížili ešte čerešne, mandarínky a hrušky,“ uviedol Michal Vyšinský z prieskumnej agentúry 2muse a dodáva, že exotickejšie ovocie je o niečo menej obľúbené ako tradičné slovenské. Z toho vyplýva, že spotrebitelia majú svojich favoritov a novinky prijímajú postupne.

V zelenine kraľujú paradajky a zemiaky

Zaujímavé údaje prinieslo porovnanie medzi odpoveďami mužov a žien. O vysoké zaradenie čučoriedok sa postarala práve ženská časť respondentov, klesá ale napríklad obľúbenosť pomarančov, ktoré preferuje len 34 % žien. „Výsledky naznačujú, že ženy sa o svoje zdravie starajú o trocha viac. Preferujú jahody a čučoriedky, ktoré patria medzi najlepšie ovocie. Muži sa orientujú skôr na kyslejšie chute, z citrusov vyhrávajú mandarínky, pomaranče a citróny. Ak odhliadneme od aktuálnej sezóny jahôd, tak najpopulárnejší je banán. Pri ňom si však treba dávať pozor, pretože priemerný banán obsahuje 23 – 38 g sacharidov a má vyššiu glykemickú nálož, takže sa z neho uvoľní do krvi väčšie množstvo cukru,“ uviedol odborník na výživu MUDr. Boris Bajer.

Spotrebitelia v rámci prieskumu určili aj rebríček najobľúbenejšej zeleniny. Kraľujú jednoznačne paradajky so 79 %, preferuje ich dokonca až 85 % žien. Spoločnú druhú priečku obsadili zemiaky a mrkva so 68 %. Nasledujú uhorky, ktoré si vybralo medzi najobľúbenejšie takmer dve tretiny opýtaných a prvú päťku uzatvára paprika. Medzi najobľúbenejšie patrí ešte cibuľa, reďkovka, karfiol, šalát, kaleráb, kapusta a brokolica.

Aké kritériá kvality sú pre Slovákov rozhodujúce?  

Pri nákupe ovocia a zeleniny zohráva u spotrebiteľov primárnu úlohu chuť, čerstvosť, kvalita a cena, avšak ľudí zaujíma aj krajina pôvodu, v rámci čoho preferujú slovenské ovocie a zeleninu. Spotrebitelia v prieskume uvádzajú, že ovocie a zeleninu jedia najčastejšie čerstvé, pokiaľ má byť upravené, tak preferujú tepelnú úpravu, s väčším odstupom džúsy, až potom smoothies a sušené ovocie.

„Slováci obľubujú čerstvý sortiment potravín, čomu sa snažíme prispôsobiť aj usporiadanie oddelení v našich predajniach,“ uviedla Kvetoslava Kirchnerová, hovorkyňa siete predajní Billa a zároveň dodala, že zákazníci majú možnosť vybrať si z pestrej ponuky lokálneho slovenského ovocia aj v rámci výlučne slovenských produktov, ktoré nájdu pod označením Slovenská farma.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Kontroly SOI odhalili vážny problém. Cigarety si kúpi každé tretie dieťa

K cigaretám sa stále bez problémov dostanú nielen tínedžeri, ale aj deti. Nepýtajú si len klasické cigarety, ale stále častejšie siahajú po e-cigaretách či nikotínových vrecúškach. Potvrdili to aj aktuálne kontroly Slovenskej obchodnej inšpekcie, ktoré v spolupráci s iniciatívou Na veku záleží prebiehali po celom Slovensku. Tie odhalili vážny problém. Cigarety či iné produkty určené na fajčenie si […]

Slovensko bez ohorkov? Tabakové spoločnosti vytvárajú systém, ktorý má znížiť negatívne vplyvy odpadu z ich výrobkov.

Menej voľne pohodených cigaretových ohorkov, osveta o environmentálnych rizikách a správnom nakladaní s týmto druhom odpadu, ale i podpora inovatívnych spôsobov jeho využitia. To sú ciele novovzniknutej spoločnosti SPAK-EKO, a.s., ktorá zastrešuje aktivity tabakových spoločností zamerané na znižovanie vplyvu odpadu z ich výrobkov na životné prostredie. Vytvorenie špecializovanej spoločnosti má pomôcť naplniť prísne požiadavky, ktoré prináša nová […]

Sodastream je opäť bližšie k zákazníkom, kúpiť sa dá už aj v predajniach Billa

V predajniach BILLA si zákazníci môžu zakúpiť už aj sortiment SodaStream a vymeniť originálne bombičky. Spoluprácou BILLA rozšírila svoje portfólio udržateľného tovaru, SodaStream dostupnosť svojich výrobkov a služieb. Od novembra pribudol k viac než 1000 autorizovaným predajcom SodaStream nový partner. V sieti potravín BILLA si zákazníci môžu spolu s bežným nákupom zakúpiť aj prístroj SodaStream, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

30. 11. 2023, galavečer Dôveryhodné značky, Bratislava

20. – 21. 3. 2024, kongres Samoška, Košice

Profily

Obchod očami

Obchod očami Štefana Mácsadiho, predsedu predstavenstva Coop Jednoty Nové Zámky: Bratislavský zákazník vyhľadáva akciový tovar menej

8. novembra 2023

Martin Krajčovič, predseda, Slovenská aliancia moderného obchodu: Obchodníci infláciu tlmili

19. októbra 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera