logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

Pri nákupe ovocia a zeleniny u nás spotrebitelia preferujú tradičné slovenské plodiny

19. júla 2019
Správy 0
2778
Pri nákupe ovocia a zeleniny u nás spotrebitelia preferujú tradičné slovenské plodiny

Aspoň raz do týždňa si ovocie alebo zeleninu kúpi deväť z desiatich Slovákov, ten desiaty aspoň raz za dva týždne. Denne alebo takmer každý deň konzumujú ovocie alebo zeleninu dve tretiny žien a viac ako polovica mužov. Spolu s pečivom sú prvou voľbou zákazníkov pri nákupoch a do košíka ich vkladá až 47 % Slovákov. Hovoria o tom výsledky reprezentatívneho prieskumu, ktorý realizovala agentúra 2muse pre spoločnosť Billa.

Prieskum bol realizovaný na vzorke 508 respondentov v priebehu mája 2019, ktorý sa zaoberal skúmaním preferencie ovocia a zeleniny ako nákupných položiek slovenských spotrebiteľov. Najobľúbenejšími druhmi ovocia sú, podľa údajov vyplývajúcich z prieskumu, najmä tie, ktoré sa dajú dopestovať na Slovensku, medzi menej obľúbené patrí exotické ovocie.

Sezónne jahody sú jasným favoritom

Najobľúbenejším ovocím Slovákov sa podľa prieskumu stali jahody, ktoré obľubuje až 69 % Slovákov. „Jahody jednoznačne patria medzi najobľúbenejšie ovocie, je však možné, že prvú priečku im zabezpečila aj ich sezóna, ktorá prebiehala práve počas dopytovania. Na druhom mieste sa umiestnili banány so 62 percentami, nasledujú jablká s 58 percentami a hrozno s 56 percentami. Prvé priečky uzatvárajú čučoriedky. K obľúbenosti na úrovni zhruba 50 percent sa tesne priblížili ešte čerešne, mandarínky a hrušky,“ uviedol Michal Vyšinský z prieskumnej agentúry 2muse a dodáva, že exotickejšie ovocie je o niečo menej obľúbené ako tradičné slovenské. Z toho vyplýva, že spotrebitelia majú svojich favoritov a novinky prijímajú postupne.

V zelenine kraľujú paradajky a zemiaky

Zaujímavé údaje prinieslo porovnanie medzi odpoveďami mužov a žien. O vysoké zaradenie čučoriedok sa postarala práve ženská časť respondentov, klesá ale napríklad obľúbenosť pomarančov, ktoré preferuje len 34 % žien. „Výsledky naznačujú, že ženy sa o svoje zdravie starajú o trocha viac. Preferujú jahody a čučoriedky, ktoré patria medzi najlepšie ovocie. Muži sa orientujú skôr na kyslejšie chute, z citrusov vyhrávajú mandarínky, pomaranče a citróny. Ak odhliadneme od aktuálnej sezóny jahôd, tak najpopulárnejší je banán. Pri ňom si však treba dávať pozor, pretože priemerný banán obsahuje 23 – 38 g sacharidov a má vyššiu glykemickú nálož, takže sa z neho uvoľní do krvi väčšie množstvo cukru,“ uviedol odborník na výživu MUDr. Boris Bajer.

Spotrebitelia v rámci prieskumu určili aj rebríček najobľúbenejšej zeleniny. Kraľujú jednoznačne paradajky so 79 %, preferuje ich dokonca až 85 % žien. Spoločnú druhú priečku obsadili zemiaky a mrkva so 68 %. Nasledujú uhorky, ktoré si vybralo medzi najobľúbenejšie takmer dve tretiny opýtaných a prvú päťku uzatvára paprika. Medzi najobľúbenejšie patrí ešte cibuľa, reďkovka, karfiol, šalát, kaleráb, kapusta a brokolica.

Aké kritériá kvality sú pre Slovákov rozhodujúce?  

Pri nákupe ovocia a zeleniny zohráva u spotrebiteľov primárnu úlohu chuť, čerstvosť, kvalita a cena, avšak ľudí zaujíma aj krajina pôvodu, v rámci čoho preferujú slovenské ovocie a zeleninu. Spotrebitelia v prieskume uvádzajú, že ovocie a zeleninu jedia najčastejšie čerstvé, pokiaľ má byť upravené, tak preferujú tepelnú úpravu, s väčším odstupom džúsy, až potom smoothies a sušené ovocie.

„Slováci obľubujú čerstvý sortiment potravín, čomu sa snažíme prispôsobiť aj usporiadanie oddelení v našich predajniach,“ uviedla Kvetoslava Kirchnerová, hovorkyňa siete predajní Billa a zároveň dodala, že zákazníci majú možnosť vybrať si z pestrej ponuky lokálneho slovenského ovocia aj v rámci výlučne slovenských produktov, ktoré nájdu pod označením Slovenská farma.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera