S rastúcimi teplotami väčšinou maloobchodné tržby mierne zamŕzajú. Zatiaľ čo v online predaji to nie je až také citeľné, letné horúčavy môžu s tržbami bežných prevádzok s oblečením či spotrebičmi celkom pekne zamávať. Prečítajte si pár nápadov, ako svoj predaj zahriať aj v tomto období.
Usporiadajte letnú párty
Záhradná grilovačka či večerné posedenie s priateľmi pri príjemne studenom nápoji sú v lete skutočne vítané. Čo tak prísť s vlastnou in-store párty, ktorá priláka zákazníkov späť do vašej predajne? Naplánujte predvádzaciu akciu, pokojne aj s vybranými dodávateľmi. Predveďte spotrebiteľom to, čo ešte nevideli. Letné drinky a chutné jedlo by mali byť samozrejmosťou.
Odmeňte cestovateľov
Povzbuďte svojich zákazníkov, aby o vás hovorili na svojich letných cestách na sociálnych sieťach a odmeňte ich za to. Ponúknite zaujímavý akciový kupón či inú atraktívnu cenu, ak budú zdieľať svoju dovolenkovú fotografiu s niektorým z vašich produktov a navyše vás aj označia. Fotka je viac ako tisíc slov, nebojte sa to využiť.
Urobte si čas a poďakujte
Milá komplimentka poteší vždy a najmä počas leta, keď sú všetci rozlietaní. Vaši verní zákazníci budú vedieť, že ste si na nich našli čas. Nemusíte to prepáliť, stačí úprimné poďakovanie za podporu s niečím naozaj malým a milým, ktoré prehĺbi váš vzťah.
Zdieľajte
Objavte sa tam, kde ste ešte neboli – oslovte iného predajcu, ktorý má rovnakú cieľovú skupinu ako vy, avšak predáva iné produkty a presídlite sa na chvíľu k nemu. Nielenže o tom môžete informovať cez svoje komunikačné kanály, ale zároveň aj pripraviť špeciálne letné „kombo“ a predávať ho spoločne. Spojte svoje sily a promujte sa navzájom.
Choďte za zákazníkmi
Množstvo ľudí v lete navštevuje akcie, ktoré pre nich organizuje mesto, či už sú to trhy alebo festivaly. Ak sa vo vašom okolí pripravuje niečo podobné, vybehnite za nimi a tých, ktorí o tom nevedia, nezabudnite o tejto novinke informovať. No a, samozrejme, poriadne sa na akciu pripravte. Pokojne vytvorte špeciálnu letnú limitku alebo vyzvite svojich zákazníkov, aby vám ju pomohli vymyslieť. A potom ju nezabudnite vhodne a pútavo odpromovať, aby sa o nej dozvedelo čo najviac ľudí.
O pomoc pri propagácii svojich produktov či služieb sa môžete oprieť aj o miestne médiá alebo o komunikačné agentúry. Zaujímavé informácie, produkty či aktivity by mohli osloviť miestnu komunitu, ktorá je vašou cieľovou skupinou. Pokojne neváhajte pripraviť aj niečo free-of-charge. Príkladov je už aj na Slovensku mnoho – napríklad second hand Sekáč Katky Koženej, ktorý ponúka aj workshopy týkajúce sa recyklácie oblečenia, alebo predajca kuchynských spotrebičov Electrolux, ktorý zákazníkom pri kúpe parnej rúry venuje kurz varenia úplne zadarmo. Kníhkupectvo by mohlo pre zákazníkov pripraviť dielňu alebo workshop na výrobu vlastných kníh či časopisov, obchod s vínom v spojení s lokálnym dodávateľom mäsa či výrobcom dezertov zase kurz o párovaní vína a vybraných jedál. Fantázii sa medze skutočne nekladú.