logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Celkom 73 percent mliečnych výrobkov a 87 percent čerstvého mäsa a mäsových výrobkov predávaných...
  • Na cenovkách svietia percentá, v exceloch marže a v marketingových reportoch CTR. Čoraz viac...
  • Prvý vajcomat na Slovensku začal fungovať v Obchodnom centre Nivy na Mlynských Nivách v...
  • Slovenský pivný trh je ovplyvnený kombináciou faktorov. Mení sa vkus spotrebiteľov, prebieha...

V Kežmarku sa rodí najväčšia investícia v mliekarenstve za posledných 20 rokov

17. júla 2019
Správy 0
1682
V Kežmarku sa rodí najväčšia investícia v mliekarenstve za posledných 20 rokov

Vlani vybudovali v Senci novú fabriku na výrobu plesňových syrov camembert za 12 miliónov eur, teraz sa rozrastajú o ďalšiu syráreň v Kežmarku. Najsilnejšia domáca mliekarenská skupina Tami pracuje na najväčšej investícii v mliekarenstve za posledných 20 rokov.

Skupina Tami pod taktovkou Mikuláša Bobáka združuje tri agropodniky s viac ako tisíckou dojníc a mliekarne v Senci, Nitre a Kežmarku. Práve tu sa rodí investícia v celkovej hodnote 15 miliónov eur. Nová kežmarská fabrika bude produkovať syry s modrou plesňou, ktoré Tami predáva pod značkami Tatranský rival a Tatranská niva.

Investícia sa prejaví aj v náraste ponuky pracovných miest    

Tami ročne spracuje tretinu celoslovenskej produkcie mlieka, pričom osobitne v Kežmarku spotrebuje viac ako 90 miliónov litrov. Investícia sa neprejaví len na vyprodukovanom objeme syrov, ale naviaže na seba aj pracovné miesta, a to nielen vo výrobe, ale aj v poľnohospodárstve ako takom, keďže Tami úzko spolupracuje s farmármi z celého Slovenska.

„Každá investícia do rozširovania domácej potravinárskej výroby je pre Slovensko vzácna a nesmierne dôležitá. O to viac sa teším, keď ide o slovenské spoločnosti s domácim kapitálom, ktoré majú na našom trhu stabilnú pozíciu. Tami, najsilnejšia slovenská mliekarenská skupina, tento fakt umocňuje obrovským objemom prostriedkom, ktoré nalieva do potravinárskej výroby. Len nedávne sme spoločne v Senci otvárali novú fabriku na výrobu plesňových syrov, ktoré táto skupina produkuje ako jediná na Slovensku. Dnes hovoríme o ďalšej investícii, ktorá bude historicky najväčšia za posledných 20 rokov v mliekarenstve. Som hrdá, že máme na Slovensku takýchto inovatívnych výrobcov, ktorí majú chuť napredovať,“ poznamenala vicepremiérka a ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Gabriela Matečná.

Spotreba syrov na Slovensku dynamicky rastie

„Sledujeme tento trend už dlhšie a vnímame to ako príležitosť posilniť našu trhovú pozíciu v tejto kategórii. Investícia do syrárne v Kežmarku nám pomôže viac ako zdvojnásobiť výrobné kapacity,“ uviedol Mikuláš Bobák, majiteľ skupiny Tami. Predpokladá, že projekt bude dokončený na jar budúceho roka. Okrem mlieka nakupuje spoločnosť od poľnohospodárov aj siláž a trávy. Tie používa ako palivo vo svojej bioplynovej stanici, z ktorej čerpá zelenú energiu na produkciu výrobkov.

„Na Slovensku vieme vyprodukovať kvalitné suroviny, ktoré však nedostatočne spracovávame. Namiesto toho sa k nám hotové s pridanou hodnotou vracajú zo zahraničia. Tento negatívny trend sa môže nepriaznivo prejaviť na prehlbovaní negatívneho salda obchodnej bilancie. Slovenský potravinársky priemysel potrebuje zvýšiť výkonnosť a efektívnosť, inak sa z toho začarovaného kruhu nedostaneme. Rastúca skupina Tami so sofistikovanými výrobkami v tom môže byť príkladom pre celý sektor,“ dodala Gabriela Matečná.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Ľuboš Mudrák, výkonný riaditeľ, Starý otec a Kukkonia Shop: Rebranding nám priniesol nárast tržieb a zákazníkov

5. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok