Zakladatelia spoločnosti Espresso podpísali so zástupcami Kofoly zmluvu na predaj 100 % podielu spoločnosti. Espresso tak prechádza plne pod krídla Skupiny Kofola, ktorá prostredníctvom tejto akvizície rozširuje svoju ponuku pre gastro zákazníkov o ďalšie významné kategórie.
Spoločnosť Espresso už viac ako dvadsať rokov prináša na slovenský a český trh kávu značky Café Reserva, ktorá sa pýši certifikátom Rainforest Alliance. Distribuuje tiež prémiové čaje značky Dilmah, ktoré sú známe predovšetkým pestovaním, zberom, spracovaním a prípravou balení svojich čajov s dôrazom na kvalitu a etické podnikanie. Okrem týchto dvoch kľúčových značiek spoločnosť ponúka barmanské sirupy 1883 Maison Routin a talianske kávovary Faema. Firma momentálne zamestnáva 32 zamestnancov a minulý rok dosiahla tržby vo výške 93 mil. Kč.
Kofola rozširuje portfólio produktov
„Postavili sme na nohy zdravú firmu so zavedenými značkami,“ tvrdí Eva Moravcová, jedna zo zakladateľov firmy Espresso. Ivo Moravec, jej manžel a súčasne druhý zo zakladateľov, približuje prečo voľba predaja padla práve na Kofolu: „Café Reserva a čaje Dilmah môžu ďalej zaujímavo rásť len s partnerom, ktorý má silné zázemie v marketingu a distribúcii. Kofole navyše hralo do kariet aj to, že preukazuje rešpekt k svojim značkám a zákazníkom a vie s nimi citlivo pracovať.“
Aktuálna transakcia je potvrdením dlhodobej stratégie Skupiny Kofola rozširovať ponuku a zlepšovať služby pre zákazníkov v gastronómii vrátane uľahčenia podnikania v tomto odbore. Podpisom zmluvy preberá Skupina Kofola kompletne celú firmu vrátane všetkých uvedených značiek, distribučnej siete, ako aj zamestnancov.
Vstupenka na trh s kávou
„Spoločnosť Espresso je pre nás úžasnou vstupenkou na trh s kávou. Mám radosť, že firma spĺňa všetky dôležité podmienky k tomu, aby sme ju dokázali ďalej rozvíjať. Ide o lokálnu, tradičnú, veľmi dobre založenú firmu, ktorá rozumie tomu, čo robí. Majitelia aj zamestnanci jej za tých dvadsať rokov venovali veľkú starostlivosť,“ hovorí Jannis Samaras, generálny riaditeľ Skupiny Kofola. K začleneniu tejto akvizície do existujúcej ponuky Kofoly dodáva: „Vnímame veľké synergie s našim doterajším gastro portfóliom. Zároveň ide o významné rozšírenie našej existujúcej ponuky nealkoholických nápojov a bylinkových čajov. Našim neskromným cieľom je rozvíjať kávou kultúru a poskytovať servis našim zákazníkom.“