logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...
  • Nové nastavenie marketingu detských produktov v praxi znamená, že v letákoch, inzerátoch,...
  • Februárová inflácia zrýchlila a po tretíkrát sa medziročne dostala na rekordných 15,4 %....
  • Aké sú negatívne trendy, ktoré ovplyvnili retail? Ako prvé asi každého napadne pandémia...

Studený máj ovplyvnil spotrebu piva a radlerov

15. júla 2019
Správy 0
2208
Studený máj ovplyvnil spotrebu piva a radlerov

Z medziročného porovnania dát maloobchodného auditu spoločnosti Nielsen vyplýva, že slovenskí spotrebitelia síce nakúpili v posledných 12 mesiacoch viac piva, ale len o necelé percento, pričom tržby maloobchodníci navýšili o tri percentá. Vývoj spotreby piva je najviac ovplyvnený počasím. Kľúčovú úlohu na celkových číslach mal tento aj minulý rok mesiac máj.

Kým tento rok boli teploty v máji výrazne nízke, naopak, minuloročný máj bol extrémne teplý. Spotreba piva práve v máji tohto roka klesla o takmer 20 % v porovnaní s minuloročným májom. K medziročnému pozitívnemu vývoju sa teda máj nepodpísal a len vďaka úspešnejšiemu druhému polroku 2018, kedy bola spotreba piva na Slovensku vyššia ako tomu bolo v roku 2017, je celkový ročný objem vyšší. Radlerom sa darilo v poslednom roku viac ako pivu. Ich spotreba v maloobchode narástla o takmer štyri percentá, rovnako rýchlo narástli aj tržby. Tento pozitívny trend nezmenil ani veľmi slabý máj, aj keď radlery zaznamenali v piatom mesiaci tohto roka ešte väčší pokles objemu ako pivo, a to až o 30 % v porovnaní s májom 2018.

Slovenský spotrebiteľ za týždeň vypije v priemere liter piva

Podľa údajov maloobchodného auditu nakúpili slovenskí spotrebitelia v maloobchodných predajniach s potravinami a zmiešaným tovarom 265 miliónov litrov piva a radlerov, pričom piva sa nakúpilo 230 miliónov litrov a radlerov 35 miliónov litrov v období posledných 12 mesiacov. Za túto kategóriu spotrebitelia minuli 290 miliónov eur. Pri prepočte na jedného obyvateľa vychádza priemerná týždenná spotreba piva a radlerov zakúpených v maloobchode na takmer jeden liter. Pre porovnanie v Českej republike, ktorá je považovaná za pivnú krajinu a kde je spotreba piva na obyvateľa najvyššia na svete, je to 1,45 litra. S predajmi čapovaného piva a radlerov, ktoré nie sú započítané v maloobchodných dátach, by to bolo výrazne viac.

V pive dominuje výčapné, popularita ležiakov však stále rastie

Z pohľadu typu piva Slováci najčastejšie nakupujú tzv. desiatky, čiže výčapné pivo. Až sedem z desiatich litrov piva, čo predstavuje 71 % podielu objemu kategórie, ale ich konzumácia mierne poklesla. Oveľa viac sa darí ležiakom, tzv. dvanástkam, ktorých podiel z roka na rok kontinuálne rastie a v poslednom roku dosahoval už 20 %. Pritom cena ležiakov je o 70 % vyššia ako u výčapného piva. Kým za pol litra desiatky zaplatíme v priemere 45 centov, pri dvanástke bola v poslednom roku priemerná cena za pol litra 76 centov. Tretiu priečku zastávajú v rámci piva nealkoholické varianty, ktoré si z pivného koláča ukrajujú päť percent. Zvyšné štyri percentá tvoria špeciálne pivá, jedenástky a ostatné typy.

Ak radler, tak nealkoholický

Mimoriadne obľúbené na slovenskom trhu sú radlery, o čom svedčí kontinuálny nárast spotreby tržieb, aj keď kvôli slabému tohtoročnému máju došlo k spomaleniu rastu. Objem maloobchodných predajov sa  vyšplhal na viac ako 35 miliónov litrov ročne, čo predstavuje medziročné navýšenie o štyri percentá. Rovnako rýchlo narástli aj tržby, ktoré sa v poslednom roku dostali na úroveň 48,5 miliónov eur.

Za posledné roky prejavujú slovenskí spotrebitelia rastúci záujem hlavne o nealkoholické radlery. Tie výrazne zmenili svoje postavenie v rámci radlerov a ich podiel sa z roka na rok významne zvyšuje. Pred šiestimi rokmi tvorili nealko varianty radlerov približne štvrtinu z celkových predajov radlerov, v súčasnosti tvoria až 85 %. Naopak, kedysi dominantné alkoholické radlery strácajú svojich spotrebiteľov a v poslednom roku ich spotreba klesla dokonca o tretinu. Cena je pri radleroch porovnateľná, aj keď stále v prospech alkoholických verzií. Priemerná cena pollitrového balenia alkoholického radlera sa pohybuje na úrovni 64 centov, pri nealko variante je to 69 centov, ale tá z roka na rok mierne klesá a stáva sa pre konečných spotrebiteľov dostupnejšia.

Cidrom sa na Slovensku nedarilo

V poslednom roku výrazne klesla spotreba cidrov. Kým u našich českých susedov ročná maloobchodná spotreba dosahuje viac ako 12,5 miliónov litrov ročne a z roka na rok rastie, na Slovensku sme nakúpili za posledných 12 mesiacov necelé tri milióny litrov, čo predstavuje pokles spotreby o 21 %. Celkovo sme za cidre v maloobchode minuli ročne 3,9 milióna eur.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera