logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Snažíte sa, aby ste prilákali stále nových zákazníkov do svojej predajne a tým zvýšili svoje...
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...

Letáky sa opäť prekresľujú

15. júla 2019
Správy 0
1454
Letáky sa opäť prekresľujú

Od mája musia všetky letáky a reklamné časopisy obsahovať aspoň polovicu slovenských potravín. Kým doposiaľ bol dizajn v rukách obchodníkov, po novom majú byť všetky produkty vyobrazené v primeranej veľkosti tak, aby nedochádzalo k zjavenej diskriminácii určitých potravín. Ministerstvo pôdohospodárstva vydalo koncom júna smernicu, ktorou reaguje na rôzne plnenia novej povinnosti.

Nedávno prijatý zákon o neprimeraných podmienkach novelizoval aj zákon o potravinách, ktorý predajcom potravín od mája prikazuje vo svojich letákoch uvádzať aspoň polovicu potravín zo Slovenska. Napríklad Lidl si však novú povinnosť plnil tak, že do letáku umiestnil množstvo malých fotiek so slovenskými produktmi. Percentuálne zastúpenie pre slovenské potraviny síce dosiahol, ale zobrazoval ich menšie a na menšej ploche ako zahraničné produkty. Najnovšie musel letáky prekresliť opäť. Usmernenie hovorí, že „jednotlivé poľnohospodárske výrobky a potraviny budú v letáku, reklamnom časopise alebo v inej obdobnej forme komunikácie vyobrazené v primeranej veľkosti a jednotnej forme grafiky a dizajnu, a to tak aby nedochádzalo k zjavnej diskriminácií určitých poľnohospodárskych výrobkov a potravín. Minimálna veľkosť musí zodpovedať fyzickej možnosti bežného spotrebiteľa oboznámiť sa s každým poľnohospodárskym výrobkom a potravinou, ktoré sú vyobrazené v letáku, reklamnom časopise alebo v inej obdobnej forme komunikácie.“ A kým v júni mal Lidl v letáku na jednej strane aj 56 slovenských produktov, v polovici júla je to maximálne 18 výrobkov s väčšími fotografiami.

Slovenská aliancia moderného obchodu podala cez Európske združenie obchodníkov, ktorého je členom, sťažnosť na oba zákony. Prekáža jej povinná 50-percentná kvóta slovenských potravín v letákoch, čo je podľa SAMO zjavne v rozpore so základnou zásadou vnútorného trhu, a to voľným pohybom tovarov a služieb v rámci EÚ. „Najnovšie usmernenie ministerstva pôdohospodárstva navyše podporuje v podstate svojvoľný výklad a následné ukladanie pokút pri kontrole predmetnej povinnosti, keďže určenie primeranej veľkosti vyobrazenia produktov, prípadnej diskriminácie produktu, jednotnosti grafiky či dokonca fyzickej možnosti bežného spotrebiteľa sa oboznámiť s výrobkom, je čisto na subjektívnom posúdení kontrolórov,“ píše sa v stanovisku SAMO.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit predstavuje kompletný konferenčný program

Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program prvého ročníka summitu, ktorý sa uskutoční 20. apríla 2023 v kongresovom centre WPP Campus v Prahe. V dopoludňajšom programe vystúpia špičkoví odborníci na udržateľnosť s inšpiratívnymi prezentáciami a panelovými diskusiami na rôzne témy súvisiace s udržateľnosťou a podnikaním. V popoludňajšom programe bude predstavených 12 […]
Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera