Michaela Franeková je novou generálnou riaditeľkou spoločnosti Unilever Česká republika a Slovensko. Od 1. júla vystrieda na tejto pozícii súčasného generálneho riaditeľa Herrishe Patela, ktorý sa presúva do role výkonného viceprezidenta spoločnosti Unilever pre región východnej Európy.
Nová generálna riaditeľka Michaela Franeková pracuje v spoločnosti Unilever 17 rokov. Svoju kariéru v bratislavskej pobočke spoločnosti odštartovala v roku 2003 ešte ako študentka. Následne pracovala na pozíciách v marketingu, customer marketingu a obchode. Vo svojej poslednej regionálnej roli ako viceprezidentka marketingu pre kategóriu potravinových a zmrzlinových značiek pôsobila od roku 2015. V tejto úlohe sa podieľala na rýchlom raste zverených kategórií v 20 krajinách strednej a východnej Európy.
Zásadné témy, ktoré chce vo svojej novej úlohe podporovať, sú napríklad progresívne prístupy k cirkulárnej ekonomike a tiež spolupráca na hľadanie efektívneho riešenia tejto problematiky s partnermi v sfére celého regiónu. Ako čoraz dôležitejšiu chápe tiež oblasť duševného a fyzického zdravia obyvateľov. Pozornosť bude preto venovať i posilňovaniu tzv. značiek s poslaním. Chce dosiahnuť stav, kedy značky prinášajú vyšší zmysel nielen spotrebiteľom, ale aj zamestnancom, ktorí na nich pracujú.
„Svojím leadershipom by som rada vrátila sebavedomie českému a slovenskému tímu a regiónu ako takému. Mám záujem na tom, aby sa tunajší talentovaní ľudia chodili inšpirovať a získavať skúsenosti do zahraničia, ale potom sa hrdo vracali späť. Chcela by som šikovných ľudí udržať u nás v Česku a na Slovensku,“ dodáva Michaela Franeková.