logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nepotravinársky diskontný reťazec Action má na Slovensku už šesť predajní. Minulý týždeň...
  • Novootvorená predajňa Tesco v Levoči sa nachádza blízko historického centra a je súčasťou...
  • Po úspešnom otvorení štyroch nových ambassador obchodov, ktoré spĺňajú najvyšší štandard...
  • Coop Jednota Nové Zámky otvorila moderný zrekonštruovaný supermarket na Mierovej ulici v...

Obchodné reťazce bojujú proti plastom aj v radách výrobkov privátnych značiek

24. júna 2019
Správy 0
1346
Obchodné reťazce bojujú proti plastom aj v radách výrobkov privátnych značiek

Na základe aktuálne zavádzaných ekologických opatrení obchodné reťazce výrazne znižujú ročnú produkciu plastov. Medzi prvé kroky patrí napríklad stiahnutie najtenších igelitových tašiek z predaja či zmena obalu vlastných výrobkov.

Jeden z najpálčivejších problémov súčasnosti je plastový odpad. Obchodné reťazce sa preto rozhodli výrazne obmedziť objem plastov vo svojich predajniach. Spoločnosť Lidl vďaka opatreniam z posledných mesiacov odbremení Slovensko o takmer 400 ton plastu ročne. Pre lepšiu predstavu, ide o taký objem plastového odpadu, aký za rok vyprodukuje približne 11 000 Slovákov.

Vyradenie najtenších igelitiek ušetrí tony plastu

Prvým krokom bolo odstránenie najtenších igelitiek, a to už koncom minulého roka. Stiahnutím týchto tašiek z ponuky predaja ušetril Lidl 125 ton plastu ročne. Ďalším krokom bolo zmenšenie obalov pracích gélov, orechov a sušených plodov, čím sa bez zmeny obsahu produktu dosiahla úspora 15 ton plastov ročne. Spoločnosť v súčasnosti dopredáva jednorazový plastový riad, ako sú poháre, taniere, príbory, ale aj plastové slamky. Nahradenie plastového materiálu ekologickejšími alternatívami odbremení životné prostredie o 35 ton plastov ročne.

Nahradiť, obmedziť a recyklovať

Najnovším krokom v boji proti plastom je rozhodnutie reťazca Lidl znížiť hmotnosť PET fliaš nealkoholických nápojov vlastnej značky. Úprava sa týka aj obalových fólií. Tento rok predstavuje úsporu plastov 216 ton na ročnej báze. Lidl v roku 2018 zároveň recykloval viac ako 800 ton plastov. „Máme nastavenú jasnú a dlhodobú stratégiu v téme plasty, ktorá stojí na troch pilieroch, a to nahradiť, obmedziť a recyklovať,“ vysvetlil Martin Nagy, konateľ spoločnosti Lidl zodpovedný za oblasť nákupu a dodal: „Spolu s našimi dodávateľmi uvažujeme o tom, pri ktorých produktoch môžeme úplne odstrániť plastové obaly, alebo ich nahradiť inými ekologickejšími alternatívami. Pri ovocí a zelenine ponúkame čoraz viac nebalených produktov. O takýto postup sa snažíme aj pri iných tovarových skupinách, napríklad pri niektorých druhoch oblečenia sme už dávnejšie úplne odstránili plastové fólie.“

Recyklovateľné a opätovne použiteľné balenia

O zníženie vplyvu plastového odpadu sa svojou činnosťou pričinilo aj Tesco. Jedným z príkladov sú napríklad nové balenia štiav a smoothies reťazca, ktoré sú po novom balené vo fľašiach z recyklovateľného materiálu. Táto zmena Slovensku prinesie ročnú redukciu plastu v objeme 2 400 kilogramov. Začiatkom roka Tesco zároveň oznámilo ambíciu zaviesť v rámci obalov recyklovateľné alebo opätovne použiteľné alternatívy, a to najneskôr do roku 2025. Podobnú stratégiu zvolil aj obchodný reťazec Kaufland, ktorý okrem iného taktiež znížil spotrebu plastov v rámci zabezpečenia stopercentnej recyklovateľnosti umelých obalov svojich privátnych značiek.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7. –⁠ 8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

Profily

Action

Petr Juliš, generálny riaditeľ Action pre Česko a Slovensko: Na Slovensku vidíme väčší priestor ako v Česku

1. apríla 2023
Kaufland

František Krenželák, centrálny nákupca mliečnych výrobkov, Kaufland: Cením si všetky podnety od zákazníkov a venujem sa im

1. apríla 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera