logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Na Slovensku rastie počet ekofariem, väčšina produkcie sa však vyváža do zahraničia

18. júna 2019
Správy 0
1582
Na Slovensku rastie počet ekofariem, väčšina produkcie sa však vyváža do zahraničia

Podľa oficiálnych dát na Slovensku aktuálne hospodári v rámci ekologickej poľnohospodárskej výroby 535 fariem. Tieto spoločnosti spolu obhospodarujú viac ako 192 tisíc hektárov pôdy. Počet ekofariem medziročne vzrástol o viac ako pätinu, produkciu však vo väčšine prípadoch vyvážajú do zahraničia, kde je o ňu väčší záujem. Kvalita sa totiž odráža na vyššej cene produktov.

Na základe výročnej správy Ústredného kontrolného a skúšobného ústavu poľnohospodárskeho, ktorý na Slovensku udeľuje povolenia na činnosť ekofariem, bolo v roku 2007 na Slovensku okolo 200 registrovaných prevádzkovateľov s pôdou v rámci ekologickej poľnohospodárskej výroby. V roku 2017 ich bolo už 439 a na konci roka 2018 počet vzrástol na 535, čo naznačuje neustále stúpajúcu tendenciu.

Biofarmy musia spĺňať prísne podmienky

Čoraz častejšie informácie o kauzách s nekvalitnými potravinami ľudí nútia zamýšľať sa vo vyššej miere nad tým, čo konzumujú. „Veríme, že ekologická produkcia na Slovensku má zmysel a veľký potenciál, a to najmä v rámci zdravého pestovania plodín. Ekofarmy pracujú absolútne bez chémie a produkty z nich sú v najvyššej biokvalite,“ hodnotí situáciu Tomáš Kohút, generálny riaditeľ spoločnosti Sanagro, ktorá má v rámci výmery pôdy na ekologické účely najvyšší podiel. Zároveň však dodáva, že biofarmy musia v súčasnosti dodržiavať prísne podmienky na produkciu bez využitia chémie. „Každý rok prechádzame prísnymi štátnymi kontrolami a zákazníckymi auditmi, aby sme neprišli o certifikát bioproducenta.“

Majú Slováci záujem o bioprodukty?

Väčšina produkcie z ekofariem v súčasnosti smeruje k veľkoodberateľom. Biokvalitu pritom vo väčšej miere vyhľadávajú najmä pri produktoch z rastlinnej výroby. Dopyt po zvieratách z ekologického chovu zo strany slovenských odberateľov až taký významný, ako pri plodinách nie je. Väčšina z produkcie ekologických fariem preto smeruje na vývoz do Rakúska, Nemecka, Francúzska či Talianska. Dôvodom je nedostatočná kúpyschopnosť na Slovensku. Ekologické farmy sa však situáciu snažia zmeniť a premýšľajú nad vhodným spôsobom, ako výrobky dostať bližšie k Slovákom.

„Aktuálne sa zamýšľame nad viacerými možnosťami, ako dodávať Slovákom výrobky najvyššej kvality. Jednou z možností je predaj nášho biohrachu, biopšenice či vlastného slnečnicového oleja v biokvalite. Správny model ešte len hľadáme. Realitou by to mohlo byť približne o dva roky,“ tvrdí Tomáš Kohút zo spoločnosti Sanagro. Pod tú aktuálne patria dve ekofarmy, a to Bos-Por Agro v Húškach a Euroagro v Senici. Na svojich biofarmách sa venuje pestovaniu ekologickej pšenice, raže, jačmeňa, slnečnice, ovsa a pestovaniu tráv na ornej pôde, ktorá následne slúži ako biokrmivo pre zvieratá. „V oblasti živočíšnej výroby na farmách chováme hovädzí dobytok, prevažne kravy. Plodiny i zvieratá vyrastajú v tom najzdravšom prostredí,“ dodáva Tomáš Kohút.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera