logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Na Slovensku rastie počet ekofariem, väčšina produkcie sa však vyváža do zahraničia

18. júna 2019
Správy 0
1626
Na Slovensku rastie počet ekofariem, väčšina produkcie sa však vyváža do zahraničia

Podľa oficiálnych dát na Slovensku aktuálne hospodári v rámci ekologickej poľnohospodárskej výroby 535 fariem. Tieto spoločnosti spolu obhospodarujú viac ako 192 tisíc hektárov pôdy. Počet ekofariem medziročne vzrástol o viac ako pätinu, produkciu však vo väčšine prípadoch vyvážajú do zahraničia, kde je o ňu väčší záujem. Kvalita sa totiž odráža na vyššej cene produktov.

Na základe výročnej správy Ústredného kontrolného a skúšobného ústavu poľnohospodárskeho, ktorý na Slovensku udeľuje povolenia na činnosť ekofariem, bolo v roku 2007 na Slovensku okolo 200 registrovaných prevádzkovateľov s pôdou v rámci ekologickej poľnohospodárskej výroby. V roku 2017 ich bolo už 439 a na konci roka 2018 počet vzrástol na 535, čo naznačuje neustále stúpajúcu tendenciu.

Biofarmy musia spĺňať prísne podmienky

Čoraz častejšie informácie o kauzách s nekvalitnými potravinami ľudí nútia zamýšľať sa vo vyššej miere nad tým, čo konzumujú. „Veríme, že ekologická produkcia na Slovensku má zmysel a veľký potenciál, a to najmä v rámci zdravého pestovania plodín. Ekofarmy pracujú absolútne bez chémie a produkty z nich sú v najvyššej biokvalite,“ hodnotí situáciu Tomáš Kohút, generálny riaditeľ spoločnosti Sanagro, ktorá má v rámci výmery pôdy na ekologické účely najvyšší podiel. Zároveň však dodáva, že biofarmy musia v súčasnosti dodržiavať prísne podmienky na produkciu bez využitia chémie. „Každý rok prechádzame prísnymi štátnymi kontrolami a zákazníckymi auditmi, aby sme neprišli o certifikát bioproducenta.“

Majú Slováci záujem o bioprodukty?

Väčšina produkcie z ekofariem v súčasnosti smeruje k veľkoodberateľom. Biokvalitu pritom vo väčšej miere vyhľadávajú najmä pri produktoch z rastlinnej výroby. Dopyt po zvieratách z ekologického chovu zo strany slovenských odberateľov až taký významný, ako pri plodinách nie je. Väčšina z produkcie ekologických fariem preto smeruje na vývoz do Rakúska, Nemecka, Francúzska či Talianska. Dôvodom je nedostatočná kúpyschopnosť na Slovensku. Ekologické farmy sa však situáciu snažia zmeniť a premýšľajú nad vhodným spôsobom, ako výrobky dostať bližšie k Slovákom.

„Aktuálne sa zamýšľame nad viacerými možnosťami, ako dodávať Slovákom výrobky najvyššej kvality. Jednou z možností je predaj nášho biohrachu, biopšenice či vlastného slnečnicového oleja v biokvalite. Správny model ešte len hľadáme. Realitou by to mohlo byť približne o dva roky,“ tvrdí Tomáš Kohút zo spoločnosti Sanagro. Pod tú aktuálne patria dve ekofarmy, a to Bos-Por Agro v Húškach a Euroagro v Senici. Na svojich biofarmách sa venuje pestovaniu ekologickej pšenice, raže, jačmeňa, slnečnice, ovsa a pestovaniu tráv na ornej pôde, ktorá následne slúži ako biokrmivo pre zvieratá. „V oblasti živočíšnej výroby na farmách chováme hovädzí dobytok, prevažne kravy. Plodiny i zvieratá vyrastajú v tom najzdravšom prostredí,“ dodáva Tomáš Kohút.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera