logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Mozartove gule oslavujú. Manner vstupuje do nového segmentu

14. júna 2019
Správy 0
3784
Mozartove gule oslavujú. Manner vstupuje do nového segmentu

Mozart ich síce nikdy neochutnal, ale cukrovinky s jeho menom sú povinnou výbavou každého turistu, ktorý navštívi Rakúsko. Marcipánovo-nugátové guličky v čokoláde Mozart Kugeln sa vyrábajú už viac ako storočie a fabrika spoločnosti Josef Manner vo Wolkersdorfe neďaleko Viedne vyrobí viac ako 80 miliónov gulí ročne.  

Plášť, sieťka na vlasy a hygienická kontrola. Až po povinných úkonoch vstupujeme do závodu, kde rozvoniava sladkosť. Napriek tomu, že vonku je sychravé počasie, vo vnútri je príjemne teplo. Stroje mixujú prísady a z pásov vychádza špagát marcipánu a nugátu. Ten sa následne krája a formuje na gule, ktoré pokračujú pod čokoládovú sprchu. Na záver ich stroj zabalí do červeno-zlatého obalu s Mozartovou podobizňou a cukrovinky sú hotové.

Pravých je hneď niekoľko

Na konci 19. storočia si chcel viedenský cukrár Victor Anton Schmidt uctiť známeho hudobného skladateľa Wolfganga Amadea Mozarta, preto pripravil produkt s názvom Mozartov dezert. V roku 1909 firma s veľkým úspechom uviedla na trh Mozart Kugeln. Victor Schmidt ako prvý vyrobil gule modernými výrobnými technológiami, pretože s tradičnou ručnou výrobou už nestíhal uspokojiť záujem zákazníkov.

V roku 2000 prevzala výrobu od spoločnosti Nestlé práve firma Josef Manner a umiestnila ju do Wolkersdorfu. Tento rok Mozartove gule oslavujú 110 rokov. Keďže nikto na nich nevlastní ochrannú známku, vyrába ich viacero firiem. Za tie najpravejšie sa označujú Mozartove gule z cukrárne Fürst v Salzburgu, ktorá dodnes uchováva tradíciu ručne robených cukroviniek. Josef Manner však verí, že práve tie jeho Mozartove gule sú najchutnejšie. Viedenská firma ich okrem Rakúska predáva hlavne v okolitých štátoch, kde majú spotrebitelia podobné chute. Aj na Slovensku ráta predaj gulí na tony.

Vo fabrike pracuje 210 zamestnancov na tri smeny, ktorí okrem Mozartových gulí vyrábajú aj produkty značiek Casali či Dragee keksi. Vlani musel závod zvýšiť celú výrobu o 12 %, produkcia gulí sa navýšila dokonca o pätinu. Ak sa bude záujem o nich naďalej zvyšovať, podnik bude musieť pridať štvrtú smenu.

Cukrári a mliekari spojili sily

Josef Manner má okrem závodu vo Wolkersdorfe aj fabriku vo Viedni, kde vyrába napríklad oplátky. Tie sa najnovšie stali súčasťou jogurtu, ktorý viedenská firma vyvinula spolu s Mlékarnou Valašské Meziříčí. Na pulty v Česku sa už dostali tri príchute Smotanového jogurtu z Valašska a Manner oplátky. Čoskoro by sa mali predávať aj na Slovensku. Viedenská spoločnosť vstupuje do nových segmentov. Okrem jogurtu totiž pred časom uviedla na trh aj müsli, rozpustný kakaový nápoj či likér.

„Ak sa spýtate fanúšikov, aké inovácie by si priali, dostanete odpoveď, aby ich Manner sprevádzal po celý deň. Preto uvádzame na trh každý rok niekoľko noviniek,“ vysvetľuje obchodný a marketingový riaditeľ Aleš Aldo Koláček.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera