logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Snažíte sa, aby ste prilákali stále nových zákazníkov do svojej predajne a tým zvýšili svoje...
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...

Mozartove gule oslavujú. Manner vstupuje do nového segmentu

14. júna 2019
Správy 0
3463
Mozartove gule oslavujú. Manner vstupuje do nového segmentu

Mozart ich síce nikdy neochutnal, ale cukrovinky s jeho menom sú povinnou výbavou každého turistu, ktorý navštívi Rakúsko. Marcipánovo-nugátové guličky v čokoláde Mozart Kugeln sa vyrábajú už viac ako storočie a fabrika spoločnosti Josef Manner vo Wolkersdorfe neďaleko Viedne vyrobí viac ako 80 miliónov gulí ročne.  

Plášť, sieťka na vlasy a hygienická kontrola. Až po povinných úkonoch vstupujeme do závodu, kde rozvoniava sladkosť. Napriek tomu, že vonku je sychravé počasie, vo vnútri je príjemne teplo. Stroje mixujú prísady a z pásov vychádza špagát marcipánu a nugátu. Ten sa následne krája a formuje na gule, ktoré pokračujú pod čokoládovú sprchu. Na záver ich stroj zabalí do červeno-zlatého obalu s Mozartovou podobizňou a cukrovinky sú hotové.

Pravých je hneď niekoľko

Na konci 19. storočia si chcel viedenský cukrár Victor Anton Schmidt uctiť známeho hudobného skladateľa Wolfganga Amadea Mozarta, preto pripravil produkt s názvom Mozartov dezert. V roku 1909 firma s veľkým úspechom uviedla na trh Mozart Kugeln. Victor Schmidt ako prvý vyrobil gule modernými výrobnými technológiami, pretože s tradičnou ručnou výrobou už nestíhal uspokojiť záujem zákazníkov.

V roku 2000 prevzala výrobu od spoločnosti Nestlé práve firma Josef Manner a umiestnila ju do Wolkersdorfu. Tento rok Mozartove gule oslavujú 110 rokov. Keďže nikto na nich nevlastní ochrannú známku, vyrába ich viacero firiem. Za tie najpravejšie sa označujú Mozartove gule z cukrárne Fürst v Salzburgu, ktorá dodnes uchováva tradíciu ručne robených cukroviniek. Josef Manner však verí, že práve tie jeho Mozartove gule sú najchutnejšie. Viedenská firma ich okrem Rakúska predáva hlavne v okolitých štátoch, kde majú spotrebitelia podobné chute. Aj na Slovensku ráta predaj gulí na tony.

Vo fabrike pracuje 210 zamestnancov na tri smeny, ktorí okrem Mozartových gulí vyrábajú aj produkty značiek Casali či Dragee keksi. Vlani musel závod zvýšiť celú výrobu o 12 %, produkcia gulí sa navýšila dokonca o pätinu. Ak sa bude záujem o nich naďalej zvyšovať, podnik bude musieť pridať štvrtú smenu.

Cukrári a mliekari spojili sily

Josef Manner má okrem závodu vo Wolkersdorfe aj fabriku vo Viedni, kde vyrába napríklad oplátky. Tie sa najnovšie stali súčasťou jogurtu, ktorý viedenská firma vyvinula spolu s Mlékarnou Valašské Meziříčí. Na pulty v Česku sa už dostali tri príchute Smotanového jogurtu z Valašska a Manner oplátky. Čoskoro by sa mali predávať aj na Slovensku. Viedenská spoločnosť vstupuje do nových segmentov. Okrem jogurtu totiž pred časom uviedla na trh aj müsli, rozpustný kakaový nápoj či likér.

„Ak sa spýtate fanúšikov, aké inovácie by si priali, dostanete odpoveď, aby ich Manner sprevádzal po celý deň. Preto uvádzame na trh každý rok niekoľko noviniek,“ vysvetľuje obchodný a marketingový riaditeľ Aleš Aldo Koláček.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit predstavuje kompletný konferenčný program

Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program prvého ročníka summitu, ktorý sa uskutoční 20. apríla 2023 v kongresovom centre WPP Campus v Prahe. V dopoludňajšom programe vystúpia špičkoví odborníci na udržateľnosť s inšpiratívnymi prezentáciami a panelovými diskusiami na rôzne témy súvisiace s udržateľnosťou a podnikaním. V popoludňajšom programe bude predstavených 12 […]
Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera