logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých viac ako 40 čerpacích staniciach...
  • Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue....
  • Od júna zabezpečuje správu a prenájom Obchodného centra Aupark v Bratislave realitno-poradenská...
  • Zvolenská mliekareň najnovšie priniesla na trh limitovanú letnú a zimnú edíciu. Zákazníci môžu...

Mozartove gule oslavujú. Manner vstupuje do nového segmentu

14. júna 2019
Správy 0
4483
Mozartove gule oslavujú. Manner vstupuje do nového segmentu

Mozart ich síce nikdy neochutnal, ale cukrovinky s jeho menom sú povinnou výbavou každého turistu, ktorý navštívi Rakúsko. Marcipánovo-nugátové guličky v čokoláde Mozart Kugeln sa vyrábajú už viac ako storočie a fabrika spoločnosti Josef Manner vo Wolkersdorfe neďaleko Viedne vyrobí viac ako 80 miliónov gulí ročne.  

Plášť, sieťka na vlasy a hygienická kontrola. Až po povinných úkonoch vstupujeme do závodu, kde rozvoniava sladkosť. Napriek tomu, že vonku je sychravé počasie, vo vnútri je príjemne teplo. Stroje mixujú prísady a z pásov vychádza špagát marcipánu a nugátu. Ten sa následne krája a formuje na gule, ktoré pokračujú pod čokoládovú sprchu. Na záver ich stroj zabalí do červeno-zlatého obalu s Mozartovou podobizňou a cukrovinky sú hotové.

Pravých je hneď niekoľko

Na konci 19. storočia si chcel viedenský cukrár Victor Anton Schmidt uctiť známeho hudobného skladateľa Wolfganga Amadea Mozarta, preto pripravil produkt s názvom Mozartov dezert. V roku 1909 firma s veľkým úspechom uviedla na trh Mozart Kugeln. Victor Schmidt ako prvý vyrobil gule modernými výrobnými technológiami, pretože s tradičnou ručnou výrobou už nestíhal uspokojiť záujem zákazníkov.

V roku 2000 prevzala výrobu od spoločnosti Nestlé práve firma Josef Manner a umiestnila ju do Wolkersdorfu. Tento rok Mozartove gule oslavujú 110 rokov. Keďže nikto na nich nevlastní ochrannú známku, vyrába ich viacero firiem. Za tie najpravejšie sa označujú Mozartove gule z cukrárne Fürst v Salzburgu, ktorá dodnes uchováva tradíciu ručne robených cukroviniek. Josef Manner však verí, že práve tie jeho Mozartove gule sú najchutnejšie. Viedenská firma ich okrem Rakúska predáva hlavne v okolitých štátoch, kde majú spotrebitelia podobné chute. Aj na Slovensku ráta predaj gulí na tony.

Vo fabrike pracuje 210 zamestnancov na tri smeny, ktorí okrem Mozartových gulí vyrábajú aj produkty značiek Casali či Dragee keksi. Vlani musel závod zvýšiť celú výrobu o 12 %, produkcia gulí sa navýšila dokonca o pätinu. Ak sa bude záujem o nich naďalej zvyšovať, podnik bude musieť pridať štvrtú smenu.

Cukrári a mliekari spojili sily

Josef Manner má okrem závodu vo Wolkersdorfe aj fabriku vo Viedni, kde vyrába napríklad oplátky. Tie sa najnovšie stali súčasťou jogurtu, ktorý viedenská firma vyvinula spolu s Mlékarnou Valašské Meziříčí. Na pulty v Česku sa už dostali tri príchute Smotanového jogurtu z Valašska a Manner oplátky. Čoskoro by sa mali predávať aj na Slovensku. Viedenská spoločnosť vstupuje do nových segmentov. Okrem jogurtu totiž pred časom uviedla na trh aj müsli, rozpustný kakaový nápoj či likér.

„Ak sa spýtate fanúšikov, aké inovácie by si priali, dostanete odpoveď, aby ich Manner sprevádzal po celý deň. Preto uvádzame na trh každý rok niekoľko noviniek,“ vysvetľuje obchodný a marketingový riaditeľ Aleš Aldo Koláček.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok